Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pluje olejem z pod korka oleju i czuc z pod


juniorek84

Recommended Posts

Witam to moj pierwszy post, posiadam scenic 1.9 DCI 2002 to moje drugie auto cieżko zbieralem na nie.Kupiłem 5 miesiecy temu, wymieniłem olej po zimie na ELF 5w40.Zauważyłem ze auto traci na mocy na każdym biegu przy podniesieniu obrotów zapala sie kontrolka swiec zarowych. Postanowilem sciagnac waż co idzie do intercoolera kolo zaworu EGR okazało sie ze jest tam troche oleju i sadza koło zaworu EGR(palec miałem cały brudny czarny w sadzy z olejem)Na wezu z intercoolera tym drugim plastikowym tez jest olej intercooler zalany troche .Może to powod ze EGR nie dziala i sie wiesza traci AUTKO na mocy ale nie zawsze. Moc ma Po wymianie oleju dokladnie tydzień temu zaczeły sie problemy. Waż od odmy sciagnolem pod spodem co wchodzi do bloku silnika i był zatkany masłem czarnym poczym wyleciał olej. natomiast zatkany jest na dole w silniku bo nie wyciagnolem tego syfu nie bylo jak. Po sciagnieciu weza od odmy z gory idzie powietrze z silnika. czuc troche spaliny. A i spaliny w nim pod maska czuc jak jakaś siarka z tułu czasem zadymi na biało.... prosze o jakies porady co robić

 

Jutro jade na warsztat aby przeczyscic weze i intercooler oraz odme zobaczymy co dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

wlasnie wrocilem z serwisu zaplacilem 150 zl za czyszczenie odmy intercoolera weży i EGR ale auto straciło moc. i chodzi gorzej bo jak tylko dodam wiecej gazu zapala sie kontrolka swiec no i slychac jak wjade gdzies kolo ogrodzenia jakby swist turba moze coś nie dokrecili i jakies powietrze łapie. Aha mam pytanie dalej olej mi sie zbiera w odbie na dole w bloku silnika jest zatkane i nie spływa olej z powrotem....jak sie czysci ten kanalik czy rozbiórka silnika?

 

co robic.... czy remon silnika jak piszecie pierscienie itd...

ile remont calego silnika moze kosztować? z wymiana rozrzadu bo nie wymien był

 

Zapraszam do zapoznania się z regulaminem. Na forum można pisać z polską czcionką.

 

[ Dodano: 2010-07-07, 11:11 ]

odma czysta ale po dwuch dniach jazdy dalej nazbierane oleju w niej, postanowilem sciągnąć węża pod odmą to idzie w blok silnika na dole - wyleciał olej, chyba mechanicy nie wyczyścili tego kanaliku co powinien spływać olej do korbowodu ponieważ jest tam dalej maź, odpalilem go na postoju po sciagnięciu węża z odmy z góry oraz z dołu polożylem szmatkę i odczekalem chwile. Pluje olejem z pod korka co sie zbiera w odmie i wylewa się na dole tylko gdzie jak mam zatkany kanalik a cieżko to odetkać. Proszę o porade....

 

[ Dodano: 2010-07-20, 11:18 ]

Witam ponownie dziwny fakt ze po odpięciu wtyczki od przepływomierza auto dostalo przyspieszenia nie zapalała sie kontrolka świec ale po tygodniu test wypadł dobrze. Natomiast dzisiaj przejechalem sie kawalek i :-( syczenie slyszalne jest dość glośno a turbina sie nie włancza co to może być. Czy turbin siadła - jechałem pod górke i nie idzie przy kazdej gorce max 40-50 /h co robić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak czyścili ci Odmę i węże, oraz intercooler to istniej możliwość, że masz gdzieś nieszczelności.

Powietrze które tłoczy turbina ucieka gdzieś na łączeniu i w rzeczywistości silnik nie dostaje tyle powietrza ile wskazuje mu przepływka i silnik głupieje.

Sprawdź wszystkie połączenia czy nie słychać przy nich świstu uciekającego powietrza, lub czy na łączeniach nie ma śladu oleju.

Jeśli na łączeniach słyszysz świst powietrza, lub masz tam ślady oleju to masz tam nieszczelność i musisz dokręcić opaski. W odmie zawsze będziesz miał olej bo jest to oodpowietrzenie silnika i wraz z powietrzem dostaje się tam olej, który powinien z powrotem spływać do silnika. Powietrze z odmy jest odprowadzane do kanału dolotowego turbiny a co za tym idzie normalnym jest, że w przewodach powietrza od odmy do turbiny i od turbiny do silnika będą śladowe ilości oleju - rury będą tłuste. Jeżeli w przewodzie od turbiny do silnika będą duże ilości oleju, swiadczy to nieszczelności turbiny. Sprawdż wszystkie połączenia przewodów powietrza. Możesz również odłączyć górny przewód odmy od rury doprowadzającej powietrze do turbiny i wsaadzić go do plastkiowej butelki z odkręconą nakrętką. Silnik będzie "odpowietrzony" a ewentualny olej wydobywający się z odmy pozostanie w butelce.

Otwór w przewodzie powietrznym turbiny musisz dobrze zatkać, aby nic nie dostawało się do przewodów - dobrze musisz to zaślepić bo jak coś się dostanie do przewodów to rozwali ci łopatki turbiny.

Pojeździj tak kilka dni i potem sprawdź czy nadal masz olej w przewodach od turbiny do silnika. Jeśli będzie olej świadczy to o przepuszczaniu turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!