Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana silnika z 1.4 8v na 1.6 8v


skowron2808

Recommended Posts

Ja zanim wymieniłem silnik w mojej Megi pojechałem do serwisu opytać sie i koleś w serwisie powiedział ze moge wstawiś 1,4 bez żadnych przeróbek,komputer powinien sie dostosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt można zastosować od starego silnika. Jest identyczny. Wszystko jednak rozbija sie o mapy w ECU. Prawdopodobnie sa jednak nieco inne. Mimo wszystko, uważam, że jeśli wszystko zostało prawidłowo złożone i nie ma zadnego niezauważonego błędu, to silnik powinien pracować na starym ECU, ponieważ dawki paliwa nie różnią sie prawdopodobnie zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, osprzęt mechaniczny owszem (chłodnice itp) powinien pasować, jednak osoby które robiły swap z 1.4 na 1.6 wymieniały komputer i nie miały żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc osprzęt, nie mam na myśli chłodnicy i tego typu rzeczy. Chodzi mi o przerzucene wszystkich czujników, wtryskiwaczy, cewek itp. Wymienić tylko i wyłącznie mechanikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj silnik 1.4 8v padł

chociaż to nie w temacie powiedz ile zrobił kkm ten silnik zanim padł?

Chodzi mi o przerzucene wszystkich czujników, wtryskiwaczy, cewek itp

zawsze myślałem, że jak już robimy swapa to takie rzeczy też idą do odstrzału :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o przerzucene wszystkich czujników,

Jest identyczny, tak samo w silnikach 1,4 i 1,6 16v, różnica polega jedynie na średnicy cylindrów i skoku tłoka, o ile dobrze pamiętam.

Ale właśnie te mapy wtrysków mogą w tym wszystkim przeszkadzać. "wtrysk" może byś przesunięty i już będzie kicha.

zawsze myślałem, że jak już robimy swapa to takie rzeczy też idą do odstrzału

Jak wszystkie czujniki są sprawne to czemu je wyrzucać? To dodatkowe koszty, a bardzo rzadko jakiś czujnik pada, oczywiście są wyjątki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem najpierw 1.4 8v jednopunktowy wtrysk a teraz wlozylem 1.6 8v wielopunktowy i zastosowalem wtrysk do tego 1.6 jednopunktowy od 1.4 i kolektor ssacy.

ktos moze sie orientuje co go boli? i jak usunac usterke zeby odpalil!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!