Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam

Upały na dworze, klima niby chodzi ale jakoś tak mało wydajnie, przyszło mi do głowy zrobić prezencik megance ;-) nabić klime i odgrzybić, aczkolwiek nie czuje nic nieprzyjemnego.

Ile taka przyjemność kosztuje u Was???

Czy warto ja czyścić???

Mamy jakiś sprawdzony serwis w Poznaniu / oklolicy?

Dotychczasowe moje auta miały klime jak otworzyłem okno :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem klimę dziś w Lublinie ,nabicie i odgrzybienie ozonem w warsztacie to kwota 180 zł . brakowało około 270 g wiec klima schładzała dostatecznie . po uzupełnieniu czynnika temperatura spadła po 5min 15 s do 11 ,2 stopnia w samochodzie gdzie na dworze było wg termometru 28 st c .Klima ręczna jak znajdę czas to wrzucę skan wydruku na forum.

 

Odp dla Sroqraf

Termometr zamontował mechanik przy kratce środkowej ( i przestawił pokrętło aby powietrze leciało do wnętrza samochodu a nie na szybę przednią )

 

Scan wydruku 2hq84s4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, muszę sprawdzić do jakiej temperatury schodzi u mnie, bo wydaje mi się, że wydajność nie jest oszałamiająca. Pytanie jeszcze gdzie umieściłeś termometr. Najniższą temperaturę (nie zbliżając do nawiewów) osiągnie się prawdopodobnie pod nogami.

 

W Pile zakład Kotliccy zrobił odgrzybienie z nabiciem za 90 zł (nie wiem jaką metodą). Jestem ciekaw jak działa cały mechanizm w innych egzemplarzach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze gdzie umieściłeś termometr. Najniższą temperaturę (nie zbliżając do nawiewów) osiągnie się prawdopodobnie pod nogami.

 

Temperatura otoczenia Temperatura dopuszczalna na wyjściu środkowych nawiewów

15°C między 4°C a 8°C

20°C między 6°C a 10°C

25°C 8°C i 13°C

30°C 12°C i 16°C

35°C 17°C i 20°C

40°C 21°C i 25°C

 

KONTROLA WSTĘPNA

Kontrola napięcia akumulatora.

Sprawdzić czystość filtra przeciwpyłkowego (jeżeli dostęp do niego jest łatwy).

 

KONTROLA SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA KLIMATYZACJI

I - PRZYGOTOWANIE POJAZDU

Postawić pojazd w cieniu na około godzinę.

Drzwi, szyby i pokrywa komory silnika zamknięte.

Środkowa dysza nawiewu otwarta.

 

II - TRYB OPERACYJNY

Uruchomić silnik pojazdu (silnik na biegu jałowym).

Sprawdzić, czy klimatyzacja nie jest włączona.

Ustawić elementy sterujące klimatyzacją:

- temperatura: minimalna możliwa do uzyskania,

- rozdział powietrza: środkowa dysza (cały strumień powietrza skierowany na głowę),

- wentylacja: położenie maksymalne,

- recyrkulacja: otwarta (położenie – pobieranie powietrza z zewnątrz).

 

Skontrolować temperaturę powietrza nawiewanego do środkowych dysz nawiewu:

- temperatura powinna być identyczna z temperaturą otoczenia +/- 5°C.

Włączyć klimatyzację.

Sprawdzić temperaturę powietrza nawiewanego do środkowych dysz nawiewu, 6 min po włączeniu klimatyzacji i zapoznać się z powyższą tabelą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepiam się do tematu...

 

Ja sprawdzałem to co Przemo przedstawił i u mnie temperatura zewnętrzna wynosiła...

p1030167-800x600.jpg

 

Po 2-3 minutach od włączenia klimatyzacji na mierniku wskazała mi się taka temperatura...

p1030164-800x600.jpg

 

A po 6 - po tylu się sprawdza wg opisu Przemka i porównuje z tabelą miałem taką...

p1030165-800x600.jpg

 

I teraz wychodzi na to, że dobrze mi chłodzi, tyle że nie czuć tego tak mocno jak rok temu, wtedy wydawało się w taki upał jak był na zewnątrz że w środku jest lodówka, a teraz czuje się że jest trochę chłodniej niż na dworze. Więc nie wiem czy wymieniać na początku przyszłego roku ten czynnik klimatyzacji czy nie, co radzicie.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czynnik zawsze jest warto "wymienić"- tak naprawdę nie jest on wymieniany- > czyli stary spuszczany a nowy wpuszczany.

 

Stary czynnik miesza się z nowym i wtedy mamy najlepszy efekt- i dodatkowo sprężarka nie pracuje na sucho- to tak jak jazda na oparach.

 

Trzeba też klimatyzację odgrzybić- wiadomo jakie mikroustroje tam siedzą i my to wdychamy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo sprężarka nie pracuje na sucho- to tak jak jazda na oparach.
sprężarka nigdy nie pracuje na sucho.Jak ilośc czynnika spada do mniej więcej 1/4 to czujnik nie pozwoli jej się włączyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!