Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Upały na dworze, klima niby chodzi ale jakoś tak mało wydajnie, przyszło mi do głowy zrobić prezencik megance ;-) nabić klime i odgrzybić, aczkolwiek nie czuje nic nieprzyjemnego.

Ile taka przyjemność kosztuje u Was???

Czy warto ja czyścić???

Mamy jakiś sprawdzony serwis w Poznaniu / oklolicy?

Dotychczasowe moje auta miały klime jak otworzyłem okno :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem klimę dziś w Lublinie ,nabicie i odgrzybienie ozonem w warsztacie to kwota 180 zł . brakowało około 270 g wiec klima schładzała dostatecznie . po uzupełnieniu czynnika temperatura spadła po 5min 15 s do 11 ,2 stopnia w samochodzie gdzie na dworze było wg termometru 28 st c .Klima ręczna jak znajdę czas to wrzucę skan wydruku na forum.

 

Odp dla Sroqraf

Termometr zamontował mechanik przy kratce środkowej ( i przestawił pokrętło aby powietrze leciało do wnętrza samochodu a nie na szybę przednią )

 

Scan wydruku 2hq84s4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, muszę sprawdzić do jakiej temperatury schodzi u mnie, bo wydaje mi się, że wydajność nie jest oszałamiająca. Pytanie jeszcze gdzie umieściłeś termometr. Najniższą temperaturę (nie zbliżając do nawiewów) osiągnie się prawdopodobnie pod nogami.

 

W Pile zakład Kotliccy zrobił odgrzybienie z nabiciem za 90 zł (nie wiem jaką metodą). Jestem ciekaw jak działa cały mechanizm w innych egzemplarzach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze gdzie umieściłeś termometr. Najniższą temperaturę (nie zbliżając do nawiewów) osiągnie się prawdopodobnie pod nogami.

 

Temperatura otoczenia Temperatura dopuszczalna na wyjściu środkowych nawiewów

15°C między 4°C a 8°C

20°C między 6°C a 10°C

25°C 8°C i 13°C

30°C 12°C i 16°C

35°C 17°C i 20°C

40°C 21°C i 25°C

 

KONTROLA WSTĘPNA

Kontrola napięcia akumulatora.

Sprawdzić czystość filtra przeciwpyłkowego (jeżeli dostęp do niego jest łatwy).

 

KONTROLA SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA KLIMATYZACJI

I - PRZYGOTOWANIE POJAZDU

Postawić pojazd w cieniu na około godzinę.

Drzwi, szyby i pokrywa komory silnika zamknięte.

Środkowa dysza nawiewu otwarta.

 

II - TRYB OPERACYJNY

Uruchomić silnik pojazdu (silnik na biegu jałowym).

Sprawdzić, czy klimatyzacja nie jest włączona.

Ustawić elementy sterujące klimatyzacją:

- temperatura: minimalna możliwa do uzyskania,

- rozdział powietrza: środkowa dysza (cały strumień powietrza skierowany na głowę),

- wentylacja: położenie maksymalne,

- recyrkulacja: otwarta (położenie – pobieranie powietrza z zewnątrz).

 

Skontrolować temperaturę powietrza nawiewanego do środkowych dysz nawiewu:

- temperatura powinna być identyczna z temperaturą otoczenia +/- 5°C.

Włączyć klimatyzację.

Sprawdzić temperaturę powietrza nawiewanego do środkowych dysz nawiewu, 6 min po włączeniu klimatyzacji i zapoznać się z powyższą tabelą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepiam się do tematu...

 

Ja sprawdzałem to co Przemo przedstawił i u mnie temperatura zewnętrzna wynosiła...

p1030167-800x600.jpg

 

Po 2-3 minutach od włączenia klimatyzacji na mierniku wskazała mi się taka temperatura...

p1030164-800x600.jpg

 

A po 6 - po tylu się sprawdza wg opisu Przemka i porównuje z tabelą miałem taką...

p1030165-800x600.jpg

 

I teraz wychodzi na to, że dobrze mi chłodzi, tyle że nie czuć tego tak mocno jak rok temu, wtedy wydawało się w taki upał jak był na zewnątrz że w środku jest lodówka, a teraz czuje się że jest trochę chłodniej niż na dworze. Więc nie wiem czy wymieniać na początku przyszłego roku ten czynnik klimatyzacji czy nie, co radzicie.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czynnik zawsze jest warto "wymienić"- tak naprawdę nie jest on wymieniany- > czyli stary spuszczany a nowy wpuszczany.

 

Stary czynnik miesza się z nowym i wtedy mamy najlepszy efekt- i dodatkowo sprężarka nie pracuje na sucho- to tak jak jazda na oparach.

 

Trzeba też klimatyzację odgrzybić- wiadomo jakie mikroustroje tam siedzą i my to wdychamy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo sprężarka nie pracuje na sucho- to tak jak jazda na oparach.
sprężarka nigdy nie pracuje na sucho.Jak ilośc czynnika spada do mniej więcej 1/4 to czujnik nie pozwoli jej się włączyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!