Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problemy z zapalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów i koleżanki mam meganke I ph I 1997 rok 1.6 8v 55 kW i mam problem czasem mi nie chce zapalić wogóle po przekręceniu kluczyka sie nic nie dzieje. Jak popche samochód kawałek to zapali i znowu przez jakiś czas pali. Kolega podpowiedział ze to moze być jakas wsówka od rozruszkika która jest od spodu poprosiłem go i mi ja wyczyści zakonserwował i zacisnoł bardziej bo faktycznie była luźna a problem znowu sie powtórzył czy ktos ma jakiś pomysł. dziekuje za wszelka udzieloną pomoc i pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy klemy są mocno zaciśnięte na biegunach akumulatora, oraz czy przewody zasilające są dobrze przykręcone do klem. Nie twierdzę, że to jest napewno to, ale sam kiedys poszukiwałem przypadkowej niechęci do odpalania i powodem był własnie poluzowany przzewód na plusowej klemie. Raz odpalał a raz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak popche samochód kawałek to zapali

Czyli odpalasz z popychu czy tylko przesuwasz auto na biegu do przodu?

Jak to drugie to czujnik położenia wału do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to drugie to czujnik położenia wału do sprawdzenia.
Była ta metoda kiedyś opisywana na forum. NIe wiem jednak, jak może to zadziałać. Równie dobrze, może to być problem zawieszających sie szczotek rozrusznika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, ważne, że działa :-)

Sprawdzałem osobiście w nowszych i starszych autach - działa.

Zdarza się też często (w F3R) że olej leje się spod pokrywy zaworów prosto na ten czujnik i wtedy nie ma bata, odpalanie się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jemu po prostu nie kręci rozrusznik a przyczyną jest zębatka na rozruszniku - jak trafia na ząb koła zamachowego to nie może się zazębić i elektromagnes nie włącza rozrusznika.

Musisz wymontować rozrusznik przeczyścić ,sprawdzić szczotki i tulejki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, doczytałem teraz:

wogóle po przekręceniu kluczyka sie nic nie dzieje

Nel, na 99% masz rację :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, na 99% masz rację
Nie byłbym tego taki pewny. A jeśli elektromagnes nie dostaje zasilania? Efektem tez będzie głucha cisza. Powodów pewnie może być jeszcze kilka innych poza już opisanymi. Niestety, szukanie usterki, która występuje czasami, jest najgorsze. Ja ze swoim problemem, gdy jechałem do elektryka, to samochód zawsze palił idealnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy,

Kolega podpowiedział ze to moze być jakas wsówka od rozruszkika która jest od spodu poprosiłem go i mi ja wyczyści zakonserwował i zacisnoł bardziej bo faktycznie była luźna a problem znowu sie powtórzył

Z tego niosek, że rozrusznik może być zabrudzony. Czasami wystarczy rozebrać i wyczyścić, ale jak już wszystko jest na wierzchu, to lepiej pokusić się o wymianę szczotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki jeszcze raz chłopaki pojechałem do mechanika i zostawiłem auto zobaczymy co powie ale on tez mówi ze powodów moze być multum ale zapewnił ze w takim przypadku to nie jest czujnik położenia wału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!