Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie wymiany zaraz po kupnie?


Recommended Posts

Witam!

 

W niedługim czasie (planuję do sierpnia jeśli znajdzie się ta odpowiednia) zakupuję Megankę. Wybór padł na 1,6e z LPG. Chciałbym się dowiedzieć co warto wymienić po zakupie, gdyż chcę skalkulować całkowite koszta kupna, ubezpieczenia no i wymian eksploatacyjnych zaraz po kupnie. Wstępnie zrobiłem taką listę rzeczy, które wypadałoby wymienić zaraz po kupnie:

 

-Filtr paliwa

-Filtr powietrza

-Filtr oleju

-Filtr kabinowy

-Świece

-Przewody zapłonowe

-Rozrząd z pompą wody

-Olej

-Płyn chłodniczy

 

Coś jeszcze do tej listy byście dodali? Oczywiście wiadomo, że jeśli np hamulce będą na wykończeniu to też to zrobię ale mówię o materiałach eksploatacyjnych tak jak pisałem wcześniej.

 

Tak w ogóle ile mechanik może sobie liczyć mniej więcej za wymianę powyższych elementów?

 

Tak przy okazji jaki olej polecacie? Myślę nad półsyntetykiem np Castrola czy Mobila.

 

Z góry dzięki za pomoc i wypowiedzi!

Pozdrawiam, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek alternatora i wspomagania. Jak z LPG to też filtr gazu, i musowo posprawdzaj węże czy nie są z kruszałe, bo mi dzis właśnie puścił wąż od grzania parownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym płynu hamulcowego nie wymieniał, bo po co? :-)

To samo tyczy się oleju w skrzyni, jedynie uzupełniłbym zalecanym olejem do skrzyń 'recomended by Renault' jeżeli jest ubytek.

 

Ja mam w autku od 3ch lat olej MobilS 10W40 i wszystko gra, silnik nie pije ani kropelki, no może ze dwie między wymianami.

 

PS: płyn do 'zbryzgiwaczy' musi być ! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnich doświadczeniach z 1.6e, gdybym kupował auto z tym silnikiem dla siebie to bym zrobił oprócz tego co wypisałeś:

/(przy okazji zmiany rozrzadu)

-uszczelka pod głowicą -ok 100zł

-uszczelniacze zaworów - 15zł komplet

-uszczelniacz wału - ok 60zł

-uszczelkę pod pokrywą zaworów (albo silikon)

Po tych zabiegach bym śmigał do upadłego, bez obawy o wycieki.

 

Ja bym płynu hamulcowego nie wymieniał, bo po co?

Płyn sie wymienia, bo jak hamujesz to ciepło z tarcia zamienia się w wodę w płynie i po jakimś czasie płyn traci właściwości i auto nie hamuje jak powinno. (teoria)

 

A jaki olej polecacie?

Jest o tym oddzielny, ogromny temat, zapraszam do lektury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnich doświadczeniach z 1.6e, gdybym kupował auto z tym silnikiem dla siebie to bym zrobił oprócz tego co wypisałeś:

/(przy okazji zmiany rozrzadu)

-uszczelka pod głowicą -ok 100zł

-uszczelniacze zaworów - 15zł komplet

-uszczelniacz wału - ok 60zł

-uszczelkę pod pokrywą zaworów (albo silikon)

Po tych zabiegach bym śmigał do upadłego, bez obawy o wycieki.

 

Dzięki. Wezmę to pod uwagę przy wymianach. A koszta, które podałeś to ceny z ASO czy zamienników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są ceny za same części. Warto sobie zrobić kalkulację, czy w razie późniejszych wycieków opłaci się drugi raz rozbierać silnik, żeby wymienione przeze mnie części wymienić.

Cen z aso nie podaję, po co się denerwować. Dobre uszczelnienia nie odbiegają jakością od tych z aso, natomiast odbiegają ceną :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytujemy calego posta, jeśli odpowiadamy bezpośrednio pod nim.

 

No racja racja. Dlatego założyłem też ten temat :-) Po prostu chcę to co najpilniejsze zrobić na samym początku i cieszyć się bezawaryjną jazdą potem a nie czegoś nie dopilnować a potem psioczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak olej to tylko shell (jeśli auto ma ponad 100tys przebiegu to żaden syntetyk czy półsyntetyk tylko mineralny) shell to najlepsze oleje świata też francuskie jak i samochód. jeżeli z lpg to jeżeli nie masz pewności że ktoś niedawno zmieniał takie rzeczy jak pasek rozrządu i napinacz, uszczelka pod głowicę, filtry gazu (faza ciekła i lotna jeśli to sekwencja), filtr pb, filtr powietrza. ale nie wymieniaj tylko niech ktoś kto się dobrze zna przejrzy najpierw zawieszenie, amory. wymieniając wszystko co wymieniłem na dzień dobry wydajesz po znajomości 3tys z robocizną po znajomości.

więc ku twemu oszczędzeniu kasy- jeżeli masz pewność potwierdzoną np. paragonami, że uszczelka pod głowicą, pasek rozrządu i napinacze zostały wymienione to jesteś w domu. przejrzyj tylko zawieszenie na SKP i wymień filtry gazu jednej i drugiej fazy koszt jak pogrzebiesz na allegro 12zł filtr kabinowy 40zł i filtr paliwa20zł, filtr powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!