Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki z przodu przu uginaniu zawieszenia i s


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tematów tego typu jest masa - mimo tego postanowiłem przedstawić tu swoją historie i zadać jedno małe pytanko.

 

Jak w temacie: kiedy ugina się zawieszenie po lewej z przodu towarzyszy mu stukotanie. Bez względu na to czy jade, czy stoje, czy silnik chodzi czy nie. Czasem gdy autko było zimne dało się przejechać nawet 50km w ciszy, ale jak się pojeździło cały dzień to wieczorem była masakra - strzelało jakby się stara drewniana łajba gięła na morskich falach.

Hałas (ten sam dźwięk) słychać było podczas kręcenia kierownicą. Da się jeździć, ale trzeba głośno grać bo można dostać szału...

 

Któregoś pięknego dnia za namową kolegi pojechałem na stacje diagnostyczną. Podczas samego wjazdu na kanał koleś już z daleka krzyczał "Eee... To łożysko koło makpersona mosz trafione!". Nie wiedziałem nawet co to jest i jade dalej. Pan diagnosta katował autko 30min po czym stwierdził:

- Sworzeń wahacza lewego (wymienić w pierwszej kolejności),

- Łożysko przy lewym makpersonie,

- Drążek kierowniczy z prawej strony.

Przy okazji zrobił test amorków - teraz nie pamiętam ile % wyszło, ale powiedział, że są OK.

 

Któregoś nie-pięknego dnia po wcześniejszym omówieniu sprawy z serwisantem (z serwisu specjalizującego się w francuskich autkach) wysłałem (ja pracuje w tych samych godzinach co oni) do nich samochód. Jak wkuXwiony byłem kiedy po powrocie z roboty stwierdziłem, że niema żadnej poprawy - tak jakbym zapłacił za to, że auto u nich postało 2h. 150zł za łożysko, sworzeń i robote poszło w piach. Z przeprowadzonego śledztwa wyszło, że autko było zimne i nic sie nie tłukło, więc chytry serwisant "wymienił to co sugerowałem" zupełnie olewając to czy usterka została naprawiona czy eee. Jedyną dobrą rzeczą jaką zrobił to potwierdził, że drążek z prawej jest popsuty.

 

Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce. Na sam początek przygotowania teoretyczne: Google, forum, "Sam naprawiam...". Później do dzieła.

 

Pojechałem do tego serwisu od francuzów. Wyraziłem swoje niezadowolenie i niechęć do niech. Zamówiłem u nich drążek na prawą strone i LEWĄ końcówke drążka. Wracając wstąpiłem do dużego sklepu z częściami gdzie też zapytałem o drążek. Zdziwiłem się kiedy koleś zapytał mnie jaką mam przekładnie kierowniczą bo on ma (w katalogu) dwa różne drążki - wyspecjalizowany serwisant mnie o to nie zapytał. Powiedziałem, że to sprawdze, kupiłem końcówke (firmy Sasic za około 45zł) oraz wszystkie 4 gumki drążka stabilizatora (około 4zł sztuka) i napalony pojechałem wymieniać.

 

Miałem mały problem przy wyciągnięciu starej końcówki (nakrętka kręciła się razem ze śróbą). Po krótkiej walce jakoś się udało.

Założyłem nową końcówke, zakręciłem i tyle - na gumki stabilizatora brakło czasu.

 

Zacierałem ręce ciesząc sie jak małe dziecko z nowej zabawki kiedy opuszczałem wóz na koło i nic sie nie tłukło :mrgreen: Chwile później pełny radości i ciszy powrót do domku. Naprawione za 50zł w nie całą godzine!

 

Teraz w planie mam wymiane drążka z prawej i ustawienie zbieżności jakimś profesjonalnym sprzętem, żeby wszystko było cacy. Ale mam pytanie dot. przekładni. Dokładniej chodzi o producenta. Koleś w sklepie kazał sprawdzić producenta układu wspomagania (moge mieć SMI lub TRW (= Lucas)). Do tego są różne drążki. Zaglądałem pod maske i nic nie widziałem - kilka numerków.

 

Jak to sprawdzić?

Jak ktoś wie to niech napisze czym się różnią. Bo jeśli np. drążki mają inną długość to nie jest to jakiś wielki problem (koncówke wkręci sie głębiej lub płycej).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Ja jakiś czas temu wymieniałem przekładnię.. Z góry raczej nie zobaczysz, trzeba na kanał, może być jakaś naklejka, lecz najlepiej porównać ze zdjęciami ( dostępne są w tym dziale wyżej w "ważnych tematach"). W zależności jaką masz to są inne drążki. No i po tym na zbieżność (lepiej podjechać do tych co to robią - ja płaciłem 70 zł).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Napiszę jak łatwo poznać jaką się ma przekładnię: po końcówkach drążków!

- TRW ma końcówkę drążka ze śrubą kontrującą,

042aad4e1c598c55669f7d4e94456b48130x130.jpg

- SMI ma końcówkę drążka ze śrubą zaciskającą drążek

d3071a591330d150dcc4b22adfe6307790x90.jpg

 

A teraz moje pytanie: z jakiego innego auta podejdzie przekładnia TRW do Megane 1 PH2? Clio, Scenik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychup, numer seryjny TRW ze Scenica K4M wg dialogysa: 7700429502 oraz 7711134219 - patrz obrazek bo są dwa rodzaje przekładni.

trwy.th.jpg

 

Analogicznie podam numery dla przekładni SMI:

1. (na obrazku) : 7700432260

2. 7711134106

 

Z ciekawości sprawdziłem, w coupe z silnikiem F9Q i przekładnią TRW jest taki numer: 7700429502 - czyli taki sam jak wyżej w Scenicu z silnikiem K4M. W coupe pokazuje tylko jeden rodzaj przekładni TRW.

 

Niestety dialogys nie pokazuje mi numeru przekładni dla Meganki z Twoim silnikiem, więc nie mogę podejrzeć jaki możesz mieć numer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam TRW, miałem już regenerowaną na wycieki, a teraz stuka!

Muszę ją wymienić, więc szukam... Znalazłem parę SMI, ale nie wiem czy mógłbym zamienić przekładnię z drążkami i końcówkami na kompletną SMI, czy lepiej szukać TRW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć, w dialogysie nie znalazłem informacji nt zamiany tych maglownic. Jak wymiarami będzie pasować i podłączeniami to raczej powinno być w porządku, ale to może powiedzieć ktoś kto już dokonał takiej zamiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!