Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zawieszenie z przodu chyba się rozpada


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ,mój problem z zawieszeniem dalej nie rozwiązany,a chodzi o stuki z przodu w zawieszeniu,pojawia się po przejechaniu ok.30 -50 km ale tylko jak jest wysoka temperatura na zewnątrz,do tej pory wymieniłem sworzeń wahacza prawy i amortyzatory z przodu,gumki też wymienione,skrzypienie i stuki przenoszone na kierownicę nawet przy bardzo wolnej jeździe niezależnie czy kierownica skręcona czy prosto,na postoju przy kręceniu kierownicą czuć na kierownicy stukanie na kierownicy.Dzisiaj po opadach deszczu jak temperatura spadła zawieszenie wróciło do normy,cisza,proszę o pomoc.Jakiś dobry mechanik w Lublinie lub okolicach bo słuchanie ze francuskie dobre jest tylko wino i coś jeszcze mnie nie za bardzo już bawi.Pozdrawiam. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo i nikt nie wie co to może być :mrgreen:

 

Witam.

Od jakiegoś czasu zauważyłem że po przejechaniu około 15- 20 km zaczyna mi coś dosyć głośno pukać w przodzie samochodu. Gdy przejeżdżam przez garby pukanie to łączy

się z chwilowym skrzypieniem. Czuć też lekkie drgania na kierownicy. Dziwne jest właśnie to że od razu po odpaleniu i w pierwszych kilometrach jazdy wszystko jest ok

. Samochód był oczywiście sprawdzany na szarpakach i końcówki drążków oraz sworznie są ok. Ogólnie mechanik stwierdził że zawieszenie jest nie wybite i nie ma tam czego szukać.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

 

 

 

Jak znajdziesz przyczynę to bardzo proszę o podanie jej.

 

No i po co piszesz w dwóch miejscach :P

Twojego posta wklejam tutaj, a drugi temat usuwam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumki też wymienione,

Może problem leży w drążku, kiedy pytałem w ASO o te gumki to pan przekazał mi info że ASO wymienia gumki razem z drążkiem.

Wymieniłeś wszystkie 4 gumki czy tylko te dwie na końcach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Tompisie byłem zakładali mi poduchę po prawej silnika ale coś chyba sknocili bo jest strasznie skręcona i zakładali na stare znaki po śrubach ale nie chcę się szarpać na razie muszę ten problem rozwiązać.Gumki wymieniałem tylko zewnętrzne bo mechanik jak wymieniał amory to stwierdził ze tylko te się nadają na wymianę.Dziś padło podejrzenie na łożysko MCPersonie wymieniam i zobaczymy.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście łożyska można sprawdzić i wymienić, choć wg mnie gdyby były zjechane, to by przeskakiwało przy skręcie kierownicą, szczególnie na postoju słychać. A skrzypienie to może sprężyny?? Warto je sprawdzić przy okazji wymiany łożysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale najzabawniejsze jest to że wymieniałem amory z przodu 2 tyg. temu i twierdzą że łożyska też wymieniali,tak szybko by poleciały,bo faktycznie słychać trzaski z przodu ale po ,,nagrzaniu,, się auta,rano jest ok.

 

[ Dodano: 2010-07-26, 11:48 ]

Witam serdecznie,problem rozwiązany.Stukała prawa końcówka drążka,była bardzo zapieczona,i dopiero po przecięciu gumy osłaniającej po zapodaniu wd zaczęła porządnie stukać co przenosiło się na kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam...podepnę się pod temat..

Co może być przyczyną głuchych łupnięć auta podczas pokonywania progów zwalniających nawet wolno(2 bieg bez gazu) uczucie jakby koła odrywały się od jezdni...Podobnie przy jeżdzie po drobnych nierównościach...

Dodatkowo oprócz w/w objawów występuje sprężysty stuk (nie pojedynczy) podczas jazdy po niewielkich nierównościach...

Dodam że auto ma 117 tys przelotu (oryginał) z czego 3 tyś w Polsce.Nie wykazuje luzu na sworzniach czy tulejach,delikatny luz na drążkach przy próbie obracania nimi...

Nie buja się przy uginaniu auta i nie ściąga...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gumy wymienione,lekka poprawa.Ale problem pozostał...z prawej strony(pasażera) podczas pokonywania większych dołków słychać dosyć mocne walnięcie(głuche),podczas szybszego pokonywania progów zwalniających jest podobnie jakby koło odrywało się od drogi...

 

Stawiam na poduszkę amorka,ale jak to zdjagnozować bez wywalania całej kolumny???

Edytowane przez sergap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odświeżam temat, ponieważ miałem podobny problem do opisanego (w MI PHII), a został rozwiązany. Warto więc, żeby inni znali przyczynę.

 

Moje objawy:

:-) Stukanie przedniego zawieszenia w gorące dni w czasie jazdy

:-) Stukanie/pukanie podczas kręcenia kierownicą na postoju

 

Winne były u mnie dolne łożyska pod poduszką amortyzatora w kolumnach McPhersona (nie mylić z górnym mocowaniem amortyzatora widocznym w kielichach po otwarciu maski).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!