Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zawieszenie z przodu chyba się rozpada


Recommended Posts

Witam serdecznie ,mój problem z zawieszeniem dalej nie rozwiązany,a chodzi o stuki z przodu w zawieszeniu,pojawia się po przejechaniu ok.30 -50 km ale tylko jak jest wysoka temperatura na zewnątrz,do tej pory wymieniłem sworzeń wahacza prawy i amortyzatory z przodu,gumki też wymienione,skrzypienie i stuki przenoszone na kierownicę nawet przy bardzo wolnej jeździe niezależnie czy kierownica skręcona czy prosto,na postoju przy kręceniu kierownicą czuć na kierownicy stukanie na kierownicy.Dzisiaj po opadach deszczu jak temperatura spadła zawieszenie wróciło do normy,cisza,proszę o pomoc.Jakiś dobry mechanik w Lublinie lub okolicach bo słuchanie ze francuskie dobre jest tylko wino i coś jeszcze mnie nie za bardzo już bawi.Pozdrawiam. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo i nikt nie wie co to może być :mrgreen:

 

Witam.

Od jakiegoś czasu zauważyłem że po przejechaniu około 15- 20 km zaczyna mi coś dosyć głośno pukać w przodzie samochodu. Gdy przejeżdżam przez garby pukanie to łączy

się z chwilowym skrzypieniem. Czuć też lekkie drgania na kierownicy. Dziwne jest właśnie to że od razu po odpaleniu i w pierwszych kilometrach jazdy wszystko jest ok

. Samochód był oczywiście sprawdzany na szarpakach i końcówki drążków oraz sworznie są ok. Ogólnie mechanik stwierdził że zawieszenie jest nie wybite i nie ma tam czego szukać.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

 

 

 

Jak znajdziesz przyczynę to bardzo proszę o podanie jej.

 

No i po co piszesz w dwóch miejscach :P

Twojego posta wklejam tutaj, a drugi temat usuwam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumki też wymienione,

Może problem leży w drążku, kiedy pytałem w ASO o te gumki to pan przekazał mi info że ASO wymienia gumki razem z drążkiem.

Wymieniłeś wszystkie 4 gumki czy tylko te dwie na końcach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Tompisie byłem zakładali mi poduchę po prawej silnika ale coś chyba sknocili bo jest strasznie skręcona i zakładali na stare znaki po śrubach ale nie chcę się szarpać na razie muszę ten problem rozwiązać.Gumki wymieniałem tylko zewnętrzne bo mechanik jak wymieniał amory to stwierdził ze tylko te się nadają na wymianę.Dziś padło podejrzenie na łożysko MCPersonie wymieniam i zobaczymy.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście łożyska można sprawdzić i wymienić, choć wg mnie gdyby były zjechane, to by przeskakiwało przy skręcie kierownicą, szczególnie na postoju słychać. A skrzypienie to może sprężyny?? Warto je sprawdzić przy okazji wymiany łożysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale najzabawniejsze jest to że wymieniałem amory z przodu 2 tyg. temu i twierdzą że łożyska też wymieniali,tak szybko by poleciały,bo faktycznie słychać trzaski z przodu ale po ,,nagrzaniu,, się auta,rano jest ok.

 

[ Dodano: 2010-07-26, 11:48 ]

Witam serdecznie,problem rozwiązany.Stukała prawa końcówka drążka,była bardzo zapieczona,i dopiero po przecięciu gumy osłaniającej po zapodaniu wd zaczęła porządnie stukać co przenosiło się na kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam...podepnę się pod temat..

Co może być przyczyną głuchych łupnięć auta podczas pokonywania progów zwalniających nawet wolno(2 bieg bez gazu) uczucie jakby koła odrywały się od jezdni...Podobnie przy jeżdzie po drobnych nierównościach...

Dodatkowo oprócz w/w objawów występuje sprężysty stuk (nie pojedynczy) podczas jazdy po niewielkich nierównościach...

Dodam że auto ma 117 tys przelotu (oryginał) z czego 3 tyś w Polsce.Nie wykazuje luzu na sworzniach czy tulejach,delikatny luz na drążkach przy próbie obracania nimi...

Nie buja się przy uginaniu auta i nie ściąga...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gumy wymienione,lekka poprawa.Ale problem pozostał...z prawej strony(pasażera) podczas pokonywania większych dołków słychać dosyć mocne walnięcie(głuche),podczas szybszego pokonywania progów zwalniających jest podobnie jakby koło odrywało się od drogi...

 

Stawiam na poduszkę amorka,ale jak to zdjagnozować bez wywalania całej kolumny???

Edytowane przez sergap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odświeżam temat, ponieważ miałem podobny problem do opisanego (w MI PHII), a został rozwiązany. Warto więc, żeby inni znali przyczynę.

 

Moje objawy:

:-) Stukanie przedniego zawieszenia w gorące dni w czasie jazdy

:-) Stukanie/pukanie podczas kręcenia kierownicą na postoju

 

Winne były u mnie dolne łożyska pod poduszką amortyzatora w kolumnach McPhersona (nie mylić z górnym mocowaniem amortyzatora widocznym w kielichach po otwarciu maski).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!