Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierścienie tłokowe


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do forumowiczów, tematu nigdzie nie znalazłem więc jestem zmuszony zamieścić nowy.

1. Czy ktoś z Was wymieniał już pierścienie tłokowe, konkretnie chodzi mi o jeden tłok, ten najbardziej oddalony od rozrządu.

2. Czy jest jakaś metoda dostania się do pierścieni od strony zaworów, czy zmuszony jestem zdjąć "michę" i rozkręcić korbowód od danego tłoka?

 

Pozdrawiam

 

P.S. Jeżeli ktoś już z tym walczył, ile może zająć to czasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby jak wyciągniesz tłoki? Przecież korbowody są przykręcone do wału korbowego. Czyli musisz się dostać od dołu.

Nie wiem tylko czy nie będzie problemów z włożeniem tłoków od dołu. Ja przynajmniej zawsze wkładałem od góry po zdemontowaniu głowicy. Tak jest szybciej i łatwiej. Wyjmowałem silnik, robiłem remont i wkładałem z powrotem, z tym, że było to w autach z tylnym napędem, więc tam nie było tyle zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już będziesz robił pierścienie, to chyba na wszystkich tłokach? Mija się z celem rozkręcanie silnika dwa razy. Zrób raz a dobrze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lpshinoda, czeka Cię masę roboty ,bo jak nie odkręcisz pokrywy korbowodów to tłoków nie wyjmiesz ,pomijam fakt ,że wszystkie musisz oznaczyć sobie ,by złożyć je tak jak były ,głowicę musiałbyś ściągnąć i wtedy wyjmujesz cały tłok z korbowodem i pierścieniami ,jak chcesz dokładny opis co i jak to w ksiązce sam naprawiam 80- 100 str. masz napisane ,w większości silników zasada jest taka sama . Oczywiście przy takiej operacji ja bym wymieniał ,panewki ,pierścienie ,sprawdził wał i odrazu głowicę .Do całości kosztów doliczasz wymianę oleju .płynu chłodzącego ,rozrządu itp .

2310b64fb1fe59a7m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie pierścieni.

Autko zachowuje się całkiem inaczej i ma więcej mocy.

Nie robiłem tego sam, tylko robił to mechanik, z tego co wiem rozkręcał dół i górę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

innaczej by się nie dostał ,musiał zdjąć i głowicę i miskę olejową ,tak czy siak przy takiej operacji kiedy się rozbiera silnik ,sprawdza się resztę podzespołów by nie robić roboty dwa razy . Uszczelkę pod głowicą wymienił ? Co z rozrządem ,założył ten sam 8-) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

wybaczcie odkopanie starego tematu, ale nadszedł ten moment, czyli wymiana pierścionków

auto na zimnym silniku strasznie stuka i spala około 1l oleju / 270km

na razie został wymontowany silnik w częściach, czyli głowica, blok i miska... od razu informuję, że przynajmniej u mnie nie dało rady zdjąć miski bez wyjęcia silnika, części jakie kupiłem to:

pasek rozrządu

rolka napinacza

pompa wody

panewki

pierścienie tłokowe

uszczelka głowicy

uszczelka pokrywy zaworów

uszczelka miski olejowej

całość kosztowała 580 zł

robocizna - kilkanaście piwek :P

Demotaż całości pochłonął około 9 godzin, ale zaznaczam, że jestem samoukiem i robię to po raz pierwszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim remoncie warto też było wymienić uszczelniacze na zaworach.

Uszczelkę pod głowicą wymienił ? Co z rozrządem ,założył ten sam ?

Trochę czasu upłynęło od tego pytania, ale jakoś przeoczyłem ten temat.

Wymienione: nowa uszczelka pod głowicę i śruby, uszczelniacze zaworowe, panewki, pierścienie, rozrząd, etc. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o to jak włożyć tłok z pierścieniami do tulei, czy jak założyć pierścień na tłok ?

Jeżeli o to pierwsze, to przydaje się taki Ścisk

Możesz sam zrobić z kawałka blachy, końce wywijasz tak by można je było ścisnąć np.obcęgami, zakładasz pierścienie na to ścisk i w ten sposób montujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zbędne jest zakładanie nowych pierścieni nie szlifując Tulei cylindrów :P wkładał ktoś kiedyś nowy pierścień luzem do cylindra ? pięknie wtedy widać nierówności cylindra :shock: a do zakładania tłoka z pierścieniami jest taki ściskacz za 12 zł w sklepie motoryzacyjnym :P a jeżeli chodzi o zakłądanie pierścienia na tłok to najlepszy do tego jest szczelinomierz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zbędne jest zakładanie nowych pierścieni nie szlifując Tulei cylindrów :P wkładał ktoś kiedyś nowy pierścień luzem do cylindra ?

Masz rację. Jednak wszystko zależny od zużycia tłoków i cylindrów. Niestety można to stwierdzić dopiero po rozebraniu silnika. Czasami wymiana samych pierścieni jest najtańszym rozwiązaniem. Zwykle jednak i tak po jakimś czasie trzeba zrobić szlif i dać nadwymiarowe tłoki. Wtedy warto zająć się też wałem. Ale to już poważne koszty, jak chce się to zrobić porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Clio 1.1 robiłem z bratem pierścienie, bo silnik brał tyle oleju co paliwa. Przy przebiegu ok 160tys km tuleje (pływające) były jak nowe. Założyliśmy nowe pierścienie, złożenie silnika na nowych uszczelkach i dojeździło do prawie 230tys km i poleciała panewka. Auto po tym remoncie odzyskało moc, silniczek działał idealnie, jak zegarek. Koszt całości ok 3 stówy (pierścienie, uszczelki, olej, robocizna własna), a mieliśmy już wstawiać drugi silnik za 1400zł :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, przez pierścienie przebrnąłem - teraz pytanie z innej beczki, czy jest jakaś metoda na prawidłowe dokręcenie głowicy bez użycia klucza dynamometrycznego? Tzn. wiem w jakiej kolejności dokręcać śruby, ale czy istnieje jakaś metody, aby poprawnie dokręcić je "na oko"?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!