schizm Napisano 25 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 witam, jak w temacie zapytanie. Czy da się jakoś dołożyć tempomat do Scenica ph1. Silnik 1.6 16V. Miałem kiedyś Opla Omegę i tam wystarczyło kupić tylko przełącznik, reszta instalacji była. Robię dużo tras i już mi noga wysiada:( Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 25 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 http://megane.com.pl/megane-i-phii-tempoma...hlight=tempomat Jak masz elektryczną przepustnicę, to myślę że można coś wymyślić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 25 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 Nie było Scenica I PhI z silnikiem 1,6 16V chyba że to wersja Kaleido buda z PhI z silnik i reszta z PhII. W tych silnikach gaz jest na lince więc nie ma jak założyć tempomatu. Choć w niektórych Scenicach PhI I PhII był montowany tempomat, ale chyba nikt na forum nie ma takiego wyposażenia bo pewnie by się ujawnił i wtedy byłyby jakieś informacje dotyczące tego rozwiązania. Pozostaje, tak jak w starych Fiatach 125 pod przepustnicę podciągnąć druga linkę, albo kłaść cegłę ;-) Mam ten sam problem, ale jak na razie rozwiązania nie znalazłem :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schizm Napisano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 no może to ta wersja co piszesz, silnik mam 1.6 16V , zegary , boczki drzwi i cała reszta osprzętu jak w phII. No to szkoda co do tego tempomatu, wcześniej jak nie był potrzebny to był, teraz 99% to trasa i nie ma:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 25 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 Masz nr VIN VF1JAO4xxxxxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 25 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 Choć w niektórych Scenicach PhI I PhII był montowany tempomat, Podejrzewam, że tylko w dieslu (dCi?), bo tam linka steruje elektronicznym potencjometrem. W 2002r były silniki 1.6 z elektroniczną przepustnicą i tam można już myśleć o tempomacie, przy analogu może być problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schizm Napisano 26 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 P_r_z_e_m_o, taki dokładnie mam początek nr VIN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 No to masz wersję Kaleido czyli taką jak ja. Wato uzupełnić profil o taką informację żeby nie było potem niejasności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schizm Napisano 26 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 a no racja nawet taki kolorowy napis mam na listwie bocznej:) widzę że dłużej ode mnie go masz więc podpowiedz mi poza budą to elektryka, zawieszenie i cała reszta jest z phII? w razie jakiś zakupów naprawczych warto by wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 26 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2010 Dokładnie tak jest. Ja szukam i kupuję części podając początek VIN JA04 No i silnik K4M700. Zawieszenie i przeniesienie napędu, części takie jak w Sceniku I PhII. W niektórych sklepach internetowych wystarczy podać wyróżnik modelu lub silnik i można zidentyfikować potrzebne części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasta1990 Napisano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 Witam odświeżę trochę temat xD mam sceniczka I 1,6 16v wersja pomiędzy liftowa ( stare wnętrze , nowa buda lampy itp ) jest możliwość załozenia do tego tempomatu czy niezbyt ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Nie, przepustnica jest sterowana za pomocą linki, a nie elektrycznie. W związku z tym nie ma możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasta1990 Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 a gdyby zrobić tak jak np w kia dostawczym za pomocą pokrętła umieszczonego w kabinie zwiększa się obroty naciągając drugą linkę doczepioną do przepustnicy a przy wciśnięciu hamulca gazu bądź sprzęgła zwalniać zapadkę trzymającą linkę powodując zwolnienie linki i spadek obrotów xD stara instalacja ale najlepiej zdaje egzamin np w hondzie civic mojego szwagra xD Co wy na takie rozwiązanie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Tempomat działa tak, że ustawiasz oczekiwaną prędkość, Elektronika szczytuje sobie z czujników prędkość pojazdu. Jeżeli auto jedzie pod górkę "dodaje gazu", jeżeli zjeżdża z górki "ubiera gazu". W Twoim rozwiązaniu druga linka cały czas będzie jednakowo ustawiała przepustnicę, w związku z tym pod górkę będzie zwalniał, a z górki zasuwał ile fabryka dała . Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś takie coś zrobił i się pochwalił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasta1990 Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Tego to się akurat spodziewam P_r_z_e_m_o Ale bądź co bądź ja dość długo jestem w trasie a trzymając ciągle nogę na gazie idzie trochę zdrętwieć xD w czwartek np jazda pod granice Czeską była i ledwo szło wyrobić xD a że większość była lajtową drogą bez różnych popierdółek duże odcinki były non stop na tym samym gazie więc w takim przypadku nawet taka opcja była by bardzo przydatna :) :) Ale będę jeszcze kombinował :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.