Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Z tyłu też są gumowe przewody hamulcowe, a to że tył hamuje może wskazywać na zabrudzenie mechanizmu lub uszkodzenie samoregulatora.

Jedyna rada rozebrać i zobaczyć co go boli, innej rady nie ma, dochodzenie i zgadywanie co się stało nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wiem że temat stary ale borykam się z tym samym problemem. Przednie hamulce się blokują, zimą problem nie występuję wraz ze wzrostem temperatury hamulce wariują. Pedał hamulca twardy i wysoko, przód trzyma, po energicznym wciśnięciu hamulca puszcza.

Wymienione klocki, tarcze, regeneracja zacisków, zregenerowana pompa hamulcowa, płyn zmieniony, a heble dalej blokują.

Mechanik chce się dopierać do pompy podciśnienia ale mnie to już zaczyna przerażać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Podepnę się pod temat. Bo problem chyba jest podobny do problemu autora wątku.

 

Hamulce ewidentnie trzymają, da się jechać, ale z górki na luzie, się nie stoczy.

Pedał hamulca jest bardzo czuły, wręcz określiłbym go jako "hamulec żyleta".

Pomaga mocne wciśnięcie hamulca do oporu. I wtedy hamulce wracają do normy.

Hamulce nie zapowietrzone, płyn hamulcowy jest w normalnym poziomie,serwo nie "syczy".

Po takiej jeździe z hamulcami, koła nie są szczególnie gorące, powiedziałbym że normalna temperatura.

 

Taki stan zrobił mi się drugi raz w ciągu pół roku.

Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

VIN : VF1JA0B0523768255

Może autor znalazł rozwiązanie definitywne?

Edytowane przez edgar184
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Problem całkowicie usunięty.

Przyczyną były zapieczone klocki hamulcowe w jarzmach. Dokładnie to hamował tylko od strony tłoczka (tu klocki były żyletki), a od przeciwnej praktyczni nie zużyty. Aczkolwiek oba były bardzo mocno zapieczone. Przód i tył. Zmontowane nowe klocki, bez tych blaszek dystansowych. W nowym komplecie nie było tych blaszek, a ze starego nie przekładałem. Problem wysokiego hamulca, bardzo czułego, nie puszczającego, nie powrócił.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kilka osób pisało o regeneracji zacisków ale nikt nie pisał odnośnie kosztów oraz czy byli zadowoleni i na ile starczy taka regeneracja , bo koszt regeneracji jest dużo tańszy niż kupno nowych zacisków. Wiadomo tego się nie robi często ale własnie stoję przed dylematem regenerować czy inwestować w nowe zwłaszcza że Megi jest zadbana a nie wiem jak będę długo nią jeździł bo mam inny priorytet zmianę mieszkania na większe w perspektywie najbliższych lat. A mechanik podczas ostatniej wizyty poinformował mnie że mam pomyśleć o regeneracji starych lub nowych zaciskach z tyłu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na aledrogo reperaturka hamulców to koszt ok 50 zł + przesyłka(zwykle to tłoczek i wszystkie gumki)lub same uszczelki wtedy cena spada mniej więcej o połowę.

Są również reperaturki do tylnych zacisków i sprężynki do hamulców bębnowych.

Oczywiście dostępne są również gumki i śruby mocujące zacisk do jarzma.

Jeżeli wiesz jak to zrobić to sobie poradzisz, gorzej jak tłoczek i cylinder są mocno zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym że nie mam za bardzo gdzie to rozebrać a pod blokiem kiepsko do tego zimowa aura nie sprzyja. Czy umiem to zrobić nie wiem nigdy tego nie robiłem, myślałem o oddaniu tego w niewyspecjalizowane ręce. Mam świadomość że samemu jest taniej ale nie wszytko można samemu a hamulce to bezpieczeństwo a średnio lubię ryzykować życiem rodziny oraz urodą Megi.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście pora nie jest najlepsza na zabawy z hamulcami na parkingu pod blokiem. Nie mniej czy będziesz regenerował zaciski, czy kupisz nowe lub zregenerowane, to i tak trzeba potem odpowietrzyć układ hamulcowy.

Oczywiście da się to zrobić na parkingu pod blokiem ale lepiej zawsze oddać do jakiegoś zaufanego mechanika, chociaż ostatnio o takich trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!