Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Z tyłu też są gumowe przewody hamulcowe, a to że tył hamuje może wskazywać na zabrudzenie mechanizmu lub uszkodzenie samoregulatora.

Jedyna rada rozebrać i zobaczyć co go boli, innej rady nie ma, dochodzenie i zgadywanie co się stało nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wiem że temat stary ale borykam się z tym samym problemem. Przednie hamulce się blokują, zimą problem nie występuję wraz ze wzrostem temperatury hamulce wariują. Pedał hamulca twardy i wysoko, przód trzyma, po energicznym wciśnięciu hamulca puszcza.

Wymienione klocki, tarcze, regeneracja zacisków, zregenerowana pompa hamulcowa, płyn zmieniony, a heble dalej blokują.

Mechanik chce się dopierać do pompy podciśnienia ale mnie to już zaczyna przerażać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Podepnę się pod temat. Bo problem chyba jest podobny do problemu autora wątku.

 

Hamulce ewidentnie trzymają, da się jechać, ale z górki na luzie, się nie stoczy.

Pedał hamulca jest bardzo czuły, wręcz określiłbym go jako "hamulec żyleta".

Pomaga mocne wciśnięcie hamulca do oporu. I wtedy hamulce wracają do normy.

Hamulce nie zapowietrzone, płyn hamulcowy jest w normalnym poziomie,serwo nie "syczy".

Po takiej jeździe z hamulcami, koła nie są szczególnie gorące, powiedziałbym że normalna temperatura.

 

Taki stan zrobił mi się drugi raz w ciągu pół roku.

Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

VIN : VF1JA0B0523768255

Może autor znalazł rozwiązanie definitywne?

Edytowane przez edgar184
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Problem całkowicie usunięty.

Przyczyną były zapieczone klocki hamulcowe w jarzmach. Dokładnie to hamował tylko od strony tłoczka (tu klocki były żyletki), a od przeciwnej praktyczni nie zużyty. Aczkolwiek oba były bardzo mocno zapieczone. Przód i tył. Zmontowane nowe klocki, bez tych blaszek dystansowych. W nowym komplecie nie było tych blaszek, a ze starego nie przekładałem. Problem wysokiego hamulca, bardzo czułego, nie puszczającego, nie powrócił.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kilka osób pisało o regeneracji zacisków ale nikt nie pisał odnośnie kosztów oraz czy byli zadowoleni i na ile starczy taka regeneracja , bo koszt regeneracji jest dużo tańszy niż kupno nowych zacisków. Wiadomo tego się nie robi często ale własnie stoję przed dylematem regenerować czy inwestować w nowe zwłaszcza że Megi jest zadbana a nie wiem jak będę długo nią jeździł bo mam inny priorytet zmianę mieszkania na większe w perspektywie najbliższych lat. A mechanik podczas ostatniej wizyty poinformował mnie że mam pomyśleć o regeneracji starych lub nowych zaciskach z tyłu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na aledrogo reperaturka hamulców to koszt ok 50 zł + przesyłka(zwykle to tłoczek i wszystkie gumki)lub same uszczelki wtedy cena spada mniej więcej o połowę.

Są również reperaturki do tylnych zacisków i sprężynki do hamulców bębnowych.

Oczywiście dostępne są również gumki i śruby mocujące zacisk do jarzma.

Jeżeli wiesz jak to zrobić to sobie poradzisz, gorzej jak tłoczek i cylinder są mocno zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym że nie mam za bardzo gdzie to rozebrać a pod blokiem kiepsko do tego zimowa aura nie sprzyja. Czy umiem to zrobić nie wiem nigdy tego nie robiłem, myślałem o oddaniu tego w niewyspecjalizowane ręce. Mam świadomość że samemu jest taniej ale nie wszytko można samemu a hamulce to bezpieczeństwo a średnio lubię ryzykować życiem rodziny oraz urodą Megi.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście pora nie jest najlepsza na zabawy z hamulcami na parkingu pod blokiem. Nie mniej czy będziesz regenerował zaciski, czy kupisz nowe lub zregenerowane, to i tak trzeba potem odpowietrzyć układ hamulcowy.

Oczywiście da się to zrobić na parkingu pod blokiem ale lepiej zawsze oddać do jakiegoś zaufanego mechanika, chociaż ostatnio o takich trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!