Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od dłuższego czasu borykam się z problemem hamulców, które po dłuższej jeździe np. w korku po puszczeniu hamulca trzymają dalej. Dopiero po mocnym zaparciu się i wciśnięciu hamulca słychać "tyk" i puszczają. Czasami pomaga też "pompowanie" pedałem hamulca. Podczas jazdy gdy hamulce chwycą to pedał jest twardy i strasznie czuły. Co robić? Wymieniać pompę? Serwo?

 

Druga sprawa dotyczy huczenia przy hamowaniu na skręconych kołach. Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do klocków hamulcowych, sprawdź czy nie są zabrudzone prowadnice klocków i prowadnice zacisków. Być może mechanik wbił klocki na siłę i nie odbijają jak należy. Zacznij od tego, bo to najprostsze i najtańsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ciekaw jestem w jaki sposób problem został rozwiązany, bo wygląda na to, że borykam się z identyczą usterką. Klocki nowe, wymieniane przez mechanika, który został uprzedzony o problemie i twierdzi, że w przy kołach wszystko działa jak powinno. Zasugerował, że to może kwestia uszkodzenia pompy ABS. Po przeczytaniu ostatnich postów zastanawiam się czy przyczyna nie jest przestarzały płyn hamulcowy, który nie był wymieniany od co najmniej 3 lat.

Edytowane przez Otik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze się wstrzeliłeś, bo wymieniłem sobie w zeszłym tygodniu płyn na Ferodo 5.1 i kolocki na TRW i jestem w fazie testów. Na razie hebel się nie blokuje. Nie jestem jednak pewien czy to pomoże bo przy wymianie zauważyłem, że stare klocki nierówno się starły. Wewnętrzne to były żyletki a na zewnętrznych bym jeszcze pojeździł. Jednak może to być powód tego, że jak przedtem nie odbijały mi do końca hamulce to czasami trzeba było jechać aż była możliwość zatrzymania auta i wciśnięcia hamulca do oporu. Tłoczki przy wymianie dało się wcisnąć, jednak zastanawiam się nad regeneracją zacisków.

 

Druga sprawa jest taka, że w zimie problem w ogóle nie występował. Hamulec nie odbija tylko w ciepłe dni. Zasugerowałem się tym i wymieniłem płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja miałem podobnie w innym aucie, okazało się że jeden z przewodów gumowych był tak sparciały, że jak dostawał ciśnienie to puszczał, ale z powrotem już nie.

Oczywiście po pewnym czasie ciśnienie "puszczało".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otik, u mnie też się nie poprawiło. Jutro regeneruję zaciski, bo nierównomierne ścieranie się klocków nie jest normalne. Wewnętrzne klocki to były żyletki co sugeruje brak powrotu tłoczka do pozycji wyjściowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić sugestię Przema o sparciałych i wewnętrznie rozwarstwionych elastycznych przewodach hamulcowych. W przypadku rozwarstwienia, płyn wpłynie do przewodu, ale nie może już z niego powrócić, trwa to zwykle bardzo długo. W rezultacie po kilku wciśnięciach hamulca mamy prawie zablokowane koła i klocki idą w drobny pył przy jeździe. Oczywiście tłoczek w zacisku to też istotna rzecz i przy starszych autach często konieczne jest czyszczenie lub wymiana całego zacisku. Temat zacisków i elastycznych łączników przerabiałem kiedyś w prawie pełnoletnim Fiacie Tipo.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczki w zaciskach jak nowe. Blokowanie się hamulca to nie sprawa zacisków. Zastanawiam się nad wymianą zaworu zwrotnego serwa.

 

PS: Dzisiaj przy odłączeniu lewego przewodu hamulcowego byłem przygotowany na jego zatkanie lecz tylko kapnęło z niego parę razy. Natomiast z prawej leciało ciurkiem. Może faktycznie ten lewy przewód jest do dupy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!