Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wolne obroty Megane 1,6i 97r.


Red_Jack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kilku dni mam problem z wolnymi obrotami. Pisałem wcześniej że po rozgrzaniu silnik trzyma mi 500 obrotów. Chyba ten typ tak ma. Lecz ostatnio w czasie jazdy gdy puszczam na "luz" obroty zaczynają kołysać 700-100, a czasem nawet silnik gaśnie. Po zatrzymaniu samochodu wracają do 500. Proszę o pomoc.

Red_Jack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam identyczny problem jak zapalam silnik po odpaleniu zaczyna sie dławić a po przezuceniu od razu na gaz jesli nie trzymam wyzszych obrotów to gaśnie.Jaka moze byc tego przyczyna?Jak sielnik jest ciepły obroty po puszczeniu nogi z gazu delikatnie faluja ale silnik nie gasnie.Sprawdzałem swiece sa Ok wymieniłem filtr gazu i benzyny nadal nic.Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobna sytuacja zaczyna się dziać w moim bolidzie zapala normalnie trzyma obroty ale po dodaniu gazu dławi się jak przerzuci się na gaz jest ok. Po zgaszeniu silnika i zapaleniu na nowo sytuacja znika automatycznie. Co to może być? Autko ma wymienione świece, kable, silniczek krokowy czyszczony regularnie raz na miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem a mianowicie skaczą mi obroty najczesciej na zimnym silniku a po przełaczeniu od razu na gaz samochod gasnie.Sprawdzałem swiece i sa ok wymianiałem filtry paliwa i gazu ( powietrza założony jest stożkowy i jest usunieta obudowa filtra)Słyszałem ze moze byc to zwiazane z uszkodzeniem czujnika temperatury powietrza dolotowego>Gdzie znajduje sie ten czujnik i jak go najprosciej sprawdzic??????POMOCY!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos z was pokusił sie o czyszczenie przepustnicy tj miejsca gdzie wumocowany jest silniczek krokowy ....ja miałem podobne problemy i przeczysciłem miejsce gdzie umocowany jest silniczek krokowy i jak reka odjał ...a juz miałem w planach wymiane sondy krokowca a nawet kompa...wystarczyły mi dwa patyczki do czyszczenia uszy i problem znikł ...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W moim K7M byl problem z falowaniem obrotow! poradzilem nastepujaco:

- wymontowalem silniczek krokowy(jest on na 2wie srubki nad przepustnica) i wymylem w benzynie ekstrakcyjnej pedzelkiem

- zdemontowalem przepustnice i tez ja dolkadnie umylem

- przeczyscilem pistoletem (wlalem do niego 0,5l benz. eks.) kanal wolnych w ktorym jest silniczek krokowy

Od tego czasu zrobilem 2tys i z obrotami nie ma zadnego problemu zrobil

Gdyby ktos mial chec do rozebrania przepustnicy to radze uwazac na uszczelke kolektor-przepustnica lubi sie porwac. . .

pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc po przeczytaniu wszystkich uwag wyczyściłem cały układ dolotowy oprócz kolektora totalne czyszczeni przepustnicy silniczka krokowego rury filtra powietrza itd, do czyszczenia zastosowałem płyn do czyszczenia i smarowania gaźników (w pracy mi dali to zastosowałem) niestety usterka nie znikła, więc podłączyłem furę do kompa i...

czujnik temperatury silnika więc sprawdziłem połączenie bo rok temu wymieniałem ten czujnik okazało się że przy samym korpusie czujnika jest przerwany przewód. po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem szczęsliwą posiadaczka renault megane z 96 roku. No szczęsliwą do tej pory.

Nie wiem co się dzieje, przy odpalaniu samochodziku po nocy jak nie do gazuje czasem to chwile pochodzi i gaśnie, nieraz dzieje się to też w czasie jazdy przy wolnych obrotach. Olej dopiero wymieniłam, i jestem przed wymianą paska klinowego bo piszczy niemiłosiernie. te objawy pojawily sie równocześnie. czy gaśnięcie może być spowodowane tym paskiem czy to objawa jeszcze czegoś innego. Nie wiem co bylo robione w tym samochodziku wczesniej bo niedawno go kupilam - samochod sprowadzony z Niemiec. (reszta sprawna po przeglądzie) a te objawy wyszły po 1,5 miesiąca jeżdżenia przezemnie.

 

Bardzzzo proszę o pomoc. Naprawde nie mam pojecia co robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy nie masz pękniętego wężyka podciśnieniowego jest za przepustnicą, oczywiście polecam wyczyszczenie silniczka krokowego i całej przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WITAM. MAM IDENTYCZNY PROBLEM SKACZA MI OBROTY I GASNIE. WYMIENILEM 2 MIESIACE TEMU SILNICZEK KROKOWY CHODZIL DOBRZE AZ DO TEJ PORY. Z NOWU GASNIE I SKACZA OBROTY. NAJGORSZE JEST TO ZE NIKT NIE WIE JAK POZBYC SIE DANEJ USTERKI RAZ NA ZAWSZE. JUTRO JADE DO MECHANIKA. DAM WAM ZNAC. SERDECZNIE POZDRAWIAM.3MAJCIE SIE.

[totalne naruszenie regulaminu, pisanie z capslockiem uważane jest za krzyk poczytaj regulamin a na forum znajdziesz odpowiedź na swój problem,a pisania KAPITALIKAMI oduczy cię pasek pod avatarem] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam meganke z 96roku z silnikiem 1,6 i mam problem z wolnymi obrotami. Silnik potrafi zgasnac, obroty faluja. Silnik krokowy zalozym nowy i nie pomoglo. Powiedziano mi ze to moze byc czujnik polozenia przepustnicy ale nigdzie go nie moge dostac bo wszedzie muwia ze nia ma takiego. Jebo nazwa i numery to ( PIERBURG 5,02319,00 i jeszcze zboku jest numer 079600) Prosze o pomoc. Dodam ze czujnik czyscilem WD40 i nie pomoglo (czujnik jest nie rozbieralny)........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam problem z moja meganka 1,6 8v tzn obroty zawieszaja sie na ok 2000 i niespadaja poza tym faluja. Wyczyscilem silnik krokowy i przepustnice i dalej jest to samo. A poza tym samochodem na biegu jalowym calym trzesie tzn w srodku sa wyczuwalne wibracje na lewarku. Moze ktos mial podobny problem [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!