Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpnięcie przy ruszaniu na wstecznym


rsuser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Denerwująca sprawa i może lepiej jej nie bagatelizować, mianowicie prawie zawsze przy cofaniu na wstecznym - przy puszczaniu sprzęgła - jest uderzenie/szarpnięcie, nie sposób płynnie ruszyć nawet przy maksymalnie wolnym puszczaniu sprzęgła.

Inne objawy być może z tym związane, to jak np redukuję podczas jazdy z biegu 4 na 3 to również zazwyczaj (nie zawsze) przy puszczaniu sprzęgła jest lekki stuk, o wiele mniejszy jak ten przy cofaniu ale jest.

Z czym może to być związane?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, faktycznie był problem z poduszkami, zostały wymienione 3 poduchy i zupełnie inaczej teraz to wygląda, ale problem ruszania na wstecznym nie został całkowicie wyeliminowany, nadal zawsze jest lekkie puknięcie przy puszczaniu sprzęgła, również gdy redukuję np z 4 na 3 i puszczam sprzęgło to czasem też tam lekko puknie - nie zawsze. Zanim zwrócę się do mechanika chciałbym zapytać co może być jeszcze przyczyną? gdzieś jakieś luzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy osłona termiczna nad wydechem gdzieś nie zahacza o wydech/kolektor. Może wieszak tłumika się oberwał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
dzięki, faktycznie był problem z poduszkami, zostały wymienione 3 poduchy i zupełnie inaczej teraz to wygląda, ale problem ruszania na wstecznym nie został całkowicie wyeliminowany, nadal zawsze jest lekkie puknięcie przy puszczaniu sprzęgła, również gdy redukuję np z 4 na 3 i puszczam sprzęgło to czasem też tam lekko puknie - nie zawsze. Zanim zwrócę się do mechanika chciałbym zapytać co może być jeszcze przyczyną? gdzieś jakieś luzy?

 

W moim 1,9dci takie objawy dawała półoś, a konkretniej tuleja która zachodzi na wielowypust w skrzyni biegów. Tulei samej dostać niestety nie można, kłania się wymiana półosi.

 

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dla zainteresowanych dopiszę jak się to skończyło, to pukanie przy ruszaniu na wstecznym samo z siebie ustało po jakimś czasie, ale tydzień temu przy wyjeżdżaniu z garażu coś strzeliło i straciłem napęd. Okazało się że poszedł właśnie ten wielowypust - zdarte frezy jak dobrze zrozumiałem mechanika. Wymiana tej części z wielowypustem i tej tulei - najwyraźniej dało się ją samą wymienić. Koszt ok 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt ok 1000zł.

Nieźle Cię skasowali, chociaż mam cichą nadzieję, że napisałeś o jedno zero za dużo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

 

Faktycznie trochę sporo... Mnie udało się dorwać używaną półośkę z tuleją za 100pln (oczywiście po ciężkich negocjacjach), montaż 150.

 

Interesowałem się tematem dalej aby się ustrzec na przyszłość i udało mi się ustalić, że dobry rzemieślnik-metalowiec (jednego znalazłem w Sopocie) spokojnie powinien dorobić i wymienić taką tuleję w półosi - koszt ok. 200zł, a element jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!