Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpnięcie przy ruszaniu na wstecznym


rsuser

Recommended Posts

Witam,

Denerwująca sprawa i może lepiej jej nie bagatelizować, mianowicie prawie zawsze przy cofaniu na wstecznym - przy puszczaniu sprzęgła - jest uderzenie/szarpnięcie, nie sposób płynnie ruszyć nawet przy maksymalnie wolnym puszczaniu sprzęgła.

Inne objawy być może z tym związane, to jak np redukuję podczas jazdy z biegu 4 na 3 to również zazwyczaj (nie zawsze) przy puszczaniu sprzęgła jest lekki stuk, o wiele mniejszy jak ten przy cofaniu ale jest.

Z czym może to być związane?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, faktycznie był problem z poduszkami, zostały wymienione 3 poduchy i zupełnie inaczej teraz to wygląda, ale problem ruszania na wstecznym nie został całkowicie wyeliminowany, nadal zawsze jest lekkie puknięcie przy puszczaniu sprzęgła, również gdy redukuję np z 4 na 3 i puszczam sprzęgło to czasem też tam lekko puknie - nie zawsze. Zanim zwrócę się do mechanika chciałbym zapytać co może być jeszcze przyczyną? gdzieś jakieś luzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
dzięki, faktycznie był problem z poduszkami, zostały wymienione 3 poduchy i zupełnie inaczej teraz to wygląda, ale problem ruszania na wstecznym nie został całkowicie wyeliminowany, nadal zawsze jest lekkie puknięcie przy puszczaniu sprzęgła, również gdy redukuję np z 4 na 3 i puszczam sprzęgło to czasem też tam lekko puknie - nie zawsze. Zanim zwrócę się do mechanika chciałbym zapytać co może być jeszcze przyczyną? gdzieś jakieś luzy?

 

W moim 1,9dci takie objawy dawała półoś, a konkretniej tuleja która zachodzi na wielowypust w skrzyni biegów. Tulei samej dostać niestety nie można, kłania się wymiana półosi.

 

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dla zainteresowanych dopiszę jak się to skończyło, to pukanie przy ruszaniu na wstecznym samo z siebie ustało po jakimś czasie, ale tydzień temu przy wyjeżdżaniu z garażu coś strzeliło i straciłem napęd. Okazało się że poszedł właśnie ten wielowypust - zdarte frezy jak dobrze zrozumiałem mechanika. Wymiana tej części z wielowypustem i tej tulei - najwyraźniej dało się ją samą wymienić. Koszt ok 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt ok 1000zł.

Nieźle Cię skasowali, chociaż mam cichą nadzieję, że napisałeś o jedno zero za dużo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

 

Faktycznie trochę sporo... Mnie udało się dorwać używaną półośkę z tuleją za 100pln (oczywiście po ciężkich negocjacjach), montaż 150.

 

Interesowałem się tematem dalej aby się ustrzec na przyszłość i udało mi się ustalić, że dobry rzemieślnik-metalowiec (jednego znalazłem w Sopocie) spokojnie powinien dorobić i wymienić taką tuleję w półosi - koszt ok. 200zł, a element jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!