Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskaźnik paliwa - czy komputer wyłączy silnik?


Teddi Bear

Rekomendowane odpowiedzi

Ten emulator prawdopodobnie można wykonac jeszcze prościej. Jeden z przewodów czujnika poziomu paliwa mozna chyba przez rezystor zewrzeć do masy. Tak chyba sa zrobione firmowe emulatory. Nie chce mi sie jednak juz tego sprawdzać bo efekt identyczny a tylko różnica w jednym przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, jest jeszcze prościej. Wykorzystać sygnał sterowania elektrycznego wspomagania układy kierownicy. Sygnał uruchamiający wspomaganie jest podawany jest z 2 s opóźnieniem po uruchomieniu silnika (chodzi tu o odpowiedni wydatek energetyczny jaki jest potrzebny do uruchomienia silnika wspomagania kierownicy). Koszt ok 1zł (miniaturowy przekaźnik) + opornik i trochę przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działać bedzie to nieco inaczej, ale efekt powinien być taki sam. Po wyłączeniu silnika będziemy mieli cały czas połączenie przez rezystor a nie przez potencjometr czujnika, ale to chyba w niczym nie przeszkadza?

Osobiście jednak wole wszystko podlączyć przy wtyczce pompy paliwa niż przeciągać kabel z komory silnika na tył samochodu.

Sygnał wspomagania jest w skrzynce elektrycznej obok akumulatora, ale czy ma on opóźnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przymierzam się do do montażu "uaktualniacza" wskaźnika i przeglądając ww. opisy doszedłem do wniosku, ze opisany tu układ aut. resetu, można jeszcze bardziej uprościć.

 

Wydaje mi się, ze zamiast stosować przekaźnik czasowy, można zamontować zwykły przekaźnik i zasilanie jego cewki podpiąć pod zasilanie rozrusznika, a dokładniej pod włącznik elektromagnetyczny (tzw. bendiks).

Z reguły czas "kręcenia" rozrusznikiem to 3-4 sek do momentu uruchomienia silnika, a to powinno wystarczyć do zresetowania wskaźnika.

 

Dobrze kombinuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz chyba pomyślę nad zainstalowaniem układu by wskazywał poziom paliwa (Gazu) po automatycznym przełączeniu na gaz, w miejscu gdzie wskazuje aktualnie poziom benzyny.

Czyli jadę na benzynie mam poziom benzyny silnik przechodzi na gaz i wskazówka pokazuje poziom gazu a ponadto zapala się kontrolka gazu na tablicy wskaźników, w ten sposób zasygnalizuje, że aktualnie jadę na gazie.

Mam troszkę schematów instalacji elektrycznej magane II i potrzeba jest trochę czasu na przemyślenie a później tylko montaż i ...

POZDRAWIAM

Jak zrobię to dam znać na forum jak to wygląda z instalacją STAG 300 :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Czy udało się komuś zrobić odczyt poziomu LPG z butli do istniejącego już wskaźnika paliwa ?

 

[ Dodano: 2010-08-03, 20:06 ]

Ja natomiast poszedłem na totalną łatwiznę i podłączyłem rezystor 22omy przez mikro przełącznik, którego umieściłem w małym otworku w maskownicy nad displayem.

Chcąc zaktualizować stan Pb w zbiorniku wciskam go na 1 sek.Wskaźnik Pb idzie na maxa do góry po czym ECU aktualizuje wg. faktycznego położenia potencjometru w zbiorniku Pb. Koszt 50gr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam do was pytanie: czy zdałoby egzamin zmontowanie tego "oszukiwacza" na tym przekaźniku: 1TP30 dostępnym na Allegro i oporniku ok. 20ohm?

Myśłę, żeby podać "sztuczny" poziom na stałe przy wyłączonym zapłonie, a po włączeniu stacyjki po ok.2-3s włączać prawdziwy potencjometr czujnika paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jako, że i ja od niedawna mam założone LPG do MII, problem fałszywej rezerwy paliwa denerwował i mnie. Rozwiązałem go minimalnie inaczej niż Grzechub. Nie chciałem być uzależniony od faktycznego poziomu paliwa w baku podczas aktualizacji, dlatego w tym czasie rezystor nie jest podłączany równolegle z czujnikiem poziomu paliwa tylko zamiast niego.

Wystarczy do tego jeden przekaźnik czasowy (z jedną para styków zw/rozw) i typowy rezystor 22Ohm.

Jako, że przekażnik czasowy jest raczej trudny do zdobycia (w rozsadnej cenie) zrobiłem go sam.

Obrazek tutaj jest prosty schemat.

Przekaźnik przesterowywany jest na 3s po odpaleniu silnika. Po tym czasie znowu jest podłączany czujnik poziomu paliwa.

Układ działa tak:

Niezależnie ile w baku jest paliwa, po odpaleniu silnika wskaźnik pokazuje full. Po ok. 30-40s wskazanie wędruje na zaktualizowaną pozycję.

Całkowity koszt emulatora wyniósł mnie ok 6zł :-) Większość elementów miałem w domu lub zdemontowałem z jakiegoś elektronicznego złomu. Oczywiście wzór plytki drukowanej jest mojego autorstwa i stanowił on największa trudnośc projektu.

Cały układ z zamontowanym przekaźnikiem i dodatkowym rezystorem 22Ohm 3W wyszedł tak:

 

Hej, a mógłbyś mi napisać, gdzie to zamontować?

Gdzieś przy baku, czy w komorze?

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowałem to u źródła, czyli przy samym czujniku poziomu paliwa. Pod kanapą tylnego siedzenia masz blaszaną przykrywkę. Pod nią jest duża okrągła pokrywa, natomiast pod nią złącze pompy paliwa i czujnika poziomu. Urządzonko zmieściło się pomiędzy okrągłą a blaszaną pokrywą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. dzisiaj montuje Gaz i czas sklecić ten układzik. Grzechub zrobił prościutki układzik (i taki powinien być - wielkie brawa i chwała mu za to) , Nie potrafię tylko zrozumieć poco jest opornik 10 kilo (R :-) 3). jakie zadanie on spełnia? Może tam raczej kondensator nie powinien być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!