Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

montaż świateł WAŚ do jazdy w dzień - SCENIC


Rekomendowane odpowiedzi

zakupiłem takowe światła polskiej firmy WAŚ. światła kosztowały nieco więcej niż chińska taniocha z all..., ale to prawdziwe, homologowane LEDy z którymi można bezpiecznie się poruszać po drogach.

parametry jednej linijki diodowej:

zasilanie: 9-38 V

pobór mocy: 9 W

długość: 237 mm

wysokość: 20,5 mm

głębokość: 25 mm

podłączenie: 3 przewody: biały (masa), czerwony ("+" po uruchomieniu silnika) i niebieski ("+" od postojówek lub świateł mijania)

montaż możemy przeprowadzić w dowolnej dolnej kratce poziomej zderzaka, maksymalnie na zewnątrz kratki, bo zawsze będzie się mieścić w wymaganych wymiarach montażu. ja umocowałem w trzeciej od dołu

 

potrzebne elementy:

- dwie szt. lamp

- 4 wkręty fi 4x35 mm (nakrętki, podkładki)

- TORX 20

- TORX 30

- przewody wg kolorów wymienionych wyżej

- złączka samochodowa na 3 przewody (niekonieczna, ale estetyka lepsza)

- lutownica z osprzętem

- wiertara z wiertłem fi 4,5

- ostry nożyk

- jakiś własny patent na zamocowanie lamp od "wewnętrznej" strony - ja miałem 2 paski blachy aluminiowej o szerokości 20 mm i długości 100 mm. grubość blachy 2 mm, żeby była łatwa w wyginaniu

- na koniec piwo albo najlepiej dwa helm.gif

 

zaczynamy od;

1) wycięcie w kratce zderzaka występów plastikowych, bo przeszkadzają w montażu lampy. wycinałem lutownicą, a później ładnie wyrównałem ostrym nożykiem. z prawej strony trzeba wyciąć więcej niz z lewej - plastik jest dłuższy. zacząłem od prawej strony

bd0d43ba8d00f37457e313f4612123a2-1767524.jpg

 

2) po wycięciu wyrównujemy ostrym nożykiem krawędzie i wiercimy otwór pod lampę. oczywiście lampę trzeba wcześniej przyłożyć i otwór zaznaczyć. mamy więc takie cóś

e2c1b89b127cda05ab2d897dc984a2d3-1767525.jpg

 

3) to samo po lewej stronie kratki. widać, że jest mniej rzeźbienia <piwko>

8c3bf03afc34c9df2e6a72325fcf4456-1767530.jpg

 

4) kolejną rzeczą jest stworzenie zamocowania po "wewnętrznej" stronie lamp. ja wymyśliłem sobie takie coś:

157cd812a669fe06651e9f489f73a4dd-1767528.jpg

d4ced0141fece7ffe10a97c3507a0ea9-1767529.jpg

 

wiem, że spartaństwo i prostota straszna, ale koszt niewielki i na 100% się utrzyma

wymiary: (podam następnym razem :oops:)

mocowanie to wstępnie wygląda tak:

ec2666d918098106f4cb533e8b2d7483-1767526.jpg

 

ten wystający dłuższy koniec należy obciąć, by 'schował się" pod półeczkę i w końcowym efekcie będzie to tak wyglądało

8a40e1bbfe7ee84b2fd31550a85b38f9-1767527.jpg

 

z daleka nie widać nic, a z bliska tylko pasek szeroki na 20 mm zawinięty na szczeblu plastikowym. jak już miałem dwa takie mocowania, to prysnąłem czarnym sprayem te widoczne przody i efekt końcowy jest taki, że nic a nic nie widać.

 

4) mając mocowania zewnętrzne i wewnętrzne pod lampy odpinamy zderzak. demontaż zderzaka przedniego który opisałem tutaj

 

5) przerzucamy przewody "do środka' zderzaka i przykręcamy lampy.

a798de4ca70f83417b54a816ec4e72f4-1767531.jpg

 

od razu informuję - zakręcanie zewnętrznych śrub, tych w okolicach lamp przeciwmgłwych jest trudne, bo ciasno z paluchami. trzeba odkręcić lampy przeciwmgłowe (2 wkręty na TORXa 20), ale to jest pesteczka

d6413d33c04b3c1d0b4ecaa6ccaac66f-1767532.jpg

 

6) jak lampy zakręcone, to trzeba przyjąć którąś stronę, gdzie będziemy się podłączać do instalacji. ja przyjąłem lewą, tam gdzie akumulator. w związku z tym przewód prawej lampy schowałem za czarną piankę zderzaka, żeby nie plątał się po komorze lub - co gorsze - nie przypalił gdzieś

0c7316b25aea17415559a7c8ba94bab5-1767533.jpg

 

7) przewody łączymy razem. tutaj przydałaby się taka złączka samochodowa na 3 kabelki o której pisałem wyżej. ja to na razie zrobiłem na konektory (męski i żeński). jak zdobędę wtyczkę, to przerobię

5f9fc60ff58672ceeebbc8b9e519a537-1767534.jpg

 

 

8) teraz operacja chyba najtrudniejsza - trzeba poszukać miejsc, gdzie się wpiąć. IMHO najgorzej jest z kablem czerwonym ("+" po uruchomieniu silnika). ponieważ to raptem 18W obciążenia (1,5 A) podpiąłem się przewodem czerwonym do gniazda zapalniczki przy lewarku zmiany biegów. to podpięcie jest tymczasowe (wcale mnie nie satysfakcjonuje :) ) - musiałem puścić kabel obok lewego lusterka zewnętrznego, bo jakoś trza się dostać :? wiem, że trzeba poszukać dojścia od skrzynki z bezpiecznikami pod maską i tam znaleźć jakiś stały "+" po uruchomieniu. wtedy czerwony kabel będzie znacznie krótszy.

kabel niebieski wpiąłem tymczasowo, ale na 100% pewnie do "+" lewego światła pozycyjnego. docelowo przetnę kabel i wlutuję przewód, by to połączenie był trwałe.

kabel biały (masę) przykręciłem tutaj

adbfe7a5de5dbd2c815a7046b30b4868-1767535.jpg

 

9) całość wstępnie owinąłem taśmą izolacyjną, przewody zacisnąłem opaskami plastikowymi, chwyciłem do nadwozia, by nie przeszkadzały, resztę długich przewodów od lamp zwinąłem razem i opaskami zaciskowymi spiąłem. wygląda to mniej więcej tak

eb2aed85004c9eb1e3aa50337fbcdbd1-1767536.jpg

 

10) sprawdziłem działanie i jakość montażu. poskręcałem wszystko. w kabinie, na lewej manetce uruchomiłem AUTO light, tak by w zmroku automat załączał światła mijania, a wygaszał dzienne. świecenie dziennych wygląda tak

cd49de79d2597e9c207f072c3a8f2f5c-1767537.jpg

 

WNIOSKI:

- światła dają po gałach bardzo ostro (oślepiają)

- ponieważ podłączyłem do postojówek, to przekręcenie manetki już na światła postojowe wygasza światła do jazdy w dzień

- nie koliduje to nic z włączeniem samych postojówek, bez odpalania silnika (np. pozostawienie gdzieś w nocy)

 

KONIEC

 

jak ktoś ma coś do dodania/zapytania/zmian - to proszę o uwagi :)

jakby kto pytał, po co mnie to, to odpowiadam - miałem taki kaprys :)

 

foty lokalne:

z bliska (ok. 3 metry)

35cd3629aebc8f01b11d5164f3887db3-1767919.jpg

 

z bliska

0b2c47977c984bc45b98d5440c284cdf-1767918.jpg

 

ok. 7 metrów

7a808725e7da262d8581ed33231954e8-1767916.jpg

 

ok. 70 - 80 metrów

25a2621752e765605569615a7d6a964d-1767917.jpg

 

Dobrze byłoby poprawić linki, a najlepiej wrzucić fotki na forumowy hosting

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie wiem co jest u mnie bo zamontowałem sobie te same światełka i jest problem

+ czerwony mam wpięty do plusa po zapłonie w miejsce bezpiecznika od automatycznej skrzyni biegów

minus biały do minusa na akumulatorze niebieski od sterowania pod plus od mijania

wszystko działa dobrze czyli uruchamiają się po zapłonie ale po włączeniu świateł mijania nie gasną do końca tylko przygasają

jeśli ktoś miałby jakiś pomysł to proszę o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może mają moduł przygasania, a nie gaśnięcia. Mam tak samo w classicu, przy zapłonie się załączają, po włączeniu świateł mijania, przygasają. Wedle instrukcji tych ledów tak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co jest u mnie bo zamontowałem sobie te same światełka i jest problem

Ty nie masz problemu, tylko przelanczaja ci sie na swiatla pozycyjne (taka funkcja).

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się sprawują te WAŚie, długo na nich już jeździsz? U mnie w mieście owego czasu zamontowano je w śmieciarkach. Po góra dwóch latach zaczęły padać pojedyncze diody lub całe lampy, a teraz większość śmieciarek znów świeci mijania. Nie ma to jak stare dobre żarówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja druga ma taką funkcję - działają wtedy jako światła postojowe i jest to dozwolone przepisami (nie są pozycyjne).

IMHO najlepsze w nich jest podłączenie - tylko trzy przewody (żadnych przekaźników i pudełek) oraz to, że się nie grzeją, topią, przepalają etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!