rafal221 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Witam. Chciałbym się zapytać jakie macie zużycie oleju w swoich megankach. Ja mam silnik 1.4 8V z 99roku. I ostatnio zauważyłem, że ubywa mi za dużo oleju. Tak około 700ml na 1000km. Samochód ma przejechane 151k km więc pewnie pierścienie do wymiany... Wycieków żadnych nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Jak nie dymi na niebiesko i nie cieknie po silniku to podejrzewam uszczelniacze zaworowe. Koszt ok 15 zł za komplet, koszt wymiany będzie wyższy bo (teoretycznie) trzeba zdejmować głowicę. Praktycznie nie trzeba tego robić, ale to już wyższa szkoła jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milyges Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Przejechane 214kkm rocznik 96 i dolewam jakieś pół litra oleju na 20kkm. Ale to chyba tylko dlatego że sączy mi się olej z pod uszczelniacza koła zamachowego. Pierścienie z tego co wiem nie były zmieniane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tebe Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Scenic 1.6 16V od roku i przez prawie 10 tys wg. wskaźnika i miarki nie łyka nic. Olej Lotos 10W/40. Przebieg wg licznika 98 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindj Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 U mnie od wymiany do wymiany ubywa może z 500ml, nie dolewam bo nie ma takiej potrzeby. Sprawdź czy nie kopci na niebiesko albo czy nie ma gdzieś wycieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Moje autko nie kopciło na niebiesko, a na trasie 200 km potrafiło wziąć pół litra oleju. W końcu przy przebiegu 202 tyś km zostały wymienione pierścienie i od tamtego czasu jest spokój. Pierścienie były tak wyrobione, że po wyciągnięciu tłoka same z niego spadły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal221 Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 a jaki jest koszt wymiany pierścieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Mnie wszystko wyniosło 1600 zł. Wcześniej miałem jeszcze wymieniane gumki na zaworach, więc przy pierścieniach obeszło się bez tego. U mnie oprócz wymiany pierścieni wymienione też były panewki. Przy okazji mechanik wyczyścił też miskę olejową, w której było z 5 cm szlamu na dnie. Auto po remoncie zyskało też lepszą dynamikę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal221 Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 a jednak zauważyłem jakiś mały wyciek. Nie jestem pewien czy to od mojego samochodu ale jutro sprawdzę ponownie i jeśli znowu będzie plamka oleju pod silnikiem tzn że leci. Może obejdzie się bez wymiany pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Plamy oleju najczęściej pochodzą z wycieków ze skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Niekoniecznie, mnie jak lało z czujnika ciśnienia to i pod samochodem była plama i cały silnik utytłany w oleju. A tak w ogóle to ja leję ok 0,5 l pomiędzy wymianami czyli co około 20000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.