Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem i układem paliwowym...


Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni mam problem z odpaleniem mojej Meg (1,5 dCi/03.r/3d/80 tys km).

 

Problem objawia się tym, że rano (po całonocnym postoju) rozrusznik musi dość długo kręcić, zanim odpali po czym pojawia się komunikat "Injection fault" i na kilka sek. zapala się kontrolka Service. Wczoraj zauważyłem, że pojawiają się pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych. Za pomocą "pompki" usunąłem je. Niestety, dziś rano musiałem już podłaczyć się do aku ojca, bo po 2-3 próbach odpalenia kręcił już bardzo słabo... Dziś w serwisie zdiagnozowali, że to właśnie "pomka" paliwa (ta na silniku) jest uszkodzona i 'przepuszcza' powietrze do paliwa, w związku z tym jadę jutro na jej wymianę. Czy mogło to być przyczyną? Tzn. czy powietrze w układzie paliwowym mogłoby do tego doprowadzić? Najciekawsze jest to, że jak podłączyłem się do drugiego aku to zapalił od razu (wczesniej 'wydmuchalem' powietrze)

 

Świece żarowe są ok, aku raczej też (ma niecały rok). Natomiast na przeglądzie wyrzuciło mi bład czujnika położenia wałka rozrządu... (nie miałem jeszcze czasu tego wymienić). Może to wina czujnika? Zazanaczam, że kiedy silnik jest rozgrzany, auto odpala bezproblemowo. Nie wiem czy może to być związane np. z tym, że dzień i noc pada teraz deszcz...

 

W związku z tym że to disel, to wydaje mi się, że nie powinno być żadnego tego typu problemów i powinien odpalać "bez gadania" za pierwszym razem...

 

Inny problem pojawia mi się przy dość ostrym dodawaniu gazu (już na 3. biegu) - przy ok 3000 rpm "Injection fault" i kontrolka "Stop" (gaśnie po kilku sek, zapala się ponownie przy mocnym dodaniu gazu np podczas wyprzedzania). Nie czuć zadnego spadku mocy, tylko dzwięk (charakterystyczne "piip"). Ostatnio jechałem nią ponad 170 km/h więc z predkoscia tez problemow raczej nie ma... Czy może być za to odpowiedzialna nieszczelnośc rury łączacej intercooler z turbo? (kiedy ostatnio zdejmowalem zderzak widac bylo lekki wyciek i łataną opaske od strony interc.). Wtryski i turbina powinny być ok (spalanie w granicach 5 w trasie i 7 w mieście, auto ma 'kopa')

 

Aha, żeby nie było wątpliwości :-D auto kupiłem oczywiście uzywane i tak stopniowo odkrywam jego 'tajniki'.

 

Z góry dzięki za wszelkie uwagi i komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak gdzieindziej pisalem, w MII czesta wada bylo zalewania komputera, jednak chyba tu nie ma tego problemu.

 

rzeczywiscie winna moze bym pompa, wada produkcyjna? jesli tak to sie klocic o wymiane "gwarancyjna".

 

zle paliwo raczej nie bedzie przyczyna (chyba) bo oprocz pompy od razy wtryski by padaly. no chyba ze to to...

 

 

co do przyspieszania, komunikat pojawia sie, bo silnikowi brakuje troche paliwa (zle odczyty z czujnikow) ja bym to radzil naprawic zanim posypia sie wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A mi dzis rano nie odpalila. tzn najpierw odpalila, ale po 2 sek zgasla i pozniej juz tylko mozna bylo krecic samym rozrusznikiem... (tzn nacisnac guzik i czekac czy silnik zaskoczy)

Niestety d... blada. Teraz probuje sie umowic na podloczenie do kompa. Obstawiam elektronike, moze pompe paliwa - bo czemu najpierw odpalil (zimny silnik), a po chwili zgasl? Immobilizer to wobec tego nie moze byc.

Kiedys mialem podobna przygode w Bravie - jechalem, nagle zgasla i nie dalo sie odpalic. Okazalo sie ze wkradł sie blad do kompa, wykasowali go i pozniej bylo juz wszystko ok.

 

dzieki z gory za pomysly co to moze byc...

 

ah MII 2004r 1.9dci, 75tys km. i dobre paliwo ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki mam plan jak wroce z pracy. Najpierw proba tak jak jest, jak nie to odepne aku i zobaczymy... A jak nie, to jutro rano jestem umowiony na kompa. Nie wiem tylko czy bledy sie kasuja poprzez odpiecie aku... :/

Kurcze, w maluchu sprawa by byla łatwiejsza... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemysl jeszce ten imo. najpierw odpaliła na 2 sekundy bo jeszce paliwo bylo za blokadą i poszło ale po 2 sekundach sie skonczylo i zgasł. Pozniej to juz rzeczywiscie tylko kreibo paliwa brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie:

W sprawie odpowietrzania ukladu za pomoca pompki oraz usterki w mojej Megi:

 

Otoz problem z odpaleniem byl taki ze gdzies najprawdopodobniej jest nieszczelnosc ukladu paliwowego. Po odpaleniu silnik chodzi 2 sek, a potem konczy mu sie poliwo w przewodzie i dochodza banki powietrza, ktore gasza silnik i nie pozwalaja g oodplaic. Teraz juz wiem, ze do tego sluzy owa pomka. Po porstu trzeba ja scicnac ze 3 razy, Banki zostaja przepchane, paliwo znowu dochodzi i mozna odpalic. W sumie usterka trafila sie mi 3 razy, za kazdym razem po dluzszym postoju - ponad dobe. Teraz wiem, jak sie z tym uporac, ale to nie rozwiazuje problemu. Gdy odplalilem silnik w przewodzie obok pompki widac kilka malych babelkow powietrza, ktore pozniej przechodza w strone silnika i pozniej juz jst ok. Czyli nieszczelnosc jest bardzo mala. Problem jak znalezc miejsce z ktorego cieknie, skoro nie mozna obserwowac usterki na co dzien...?

Zakladam ze nieszczelnosc moze byc:

- przy pompie paliwowej,

- filtrze paliwa,

- pompce udpowietrzajacej

- tuz przy samym ukladzie wtryskowym

- no i na wszystkich przewodach ww elementow.

Ktos ma jakies pomysly jak to sprawdzic?

 

dzieki z gory!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc temat już poruszałem wcześniej.........

są dwie opcje, oczywiście podpieram się swoim przykładem, a mam 1,5 i motorek 100 KM.

 

Zapowietrzony układ zasilania, obstawiam filter paliwa......lub pompe wtryskową.

Nie wiem jak w 1,9, ale w 1,5 pompa zbudowana jest z dwóch komór,; niskiego i wysokiego ciśnienia i paliwo nie jest "wpychane" przez pompke paliwa, lecz jest zaciągane przez pompę wtryskową i tu mogą pojawic się problemy :-/ :-/ :-/ .

W pompę wkręcowy (zazwyczaj gdzieś u spodu) jest zawór ciśnieniowy - wykręć go (klucz 15 albo 17) po wyciągnięciu zobaczysz malutki gumowy oring, może być uszkodzony, wymiana to pestka.....jeśli to nie to......to czeka zagladnięcie w głąb pompy, a to już bardziej zaawansowana sprawa.......właśnie jestem na etapie składania pompy wtryskowej.

 

U mnie sprawa objawiała się tak. Auto nie chciało odpalić wcale, raz pokazywało uszkodzone wtryski a raz nic, ale zagadać nie chciało - na zaciąg odpalało bez problemu....

Po podłączeniu kompa, pokazywało zbyt małe cisnienie nominalne na pompie........

 

Jedni mechanicy chcieli wymieniać wtryski, inni cały silnik, jeden tez obstawiał awarię pompki paliwa w baku :) ( w tym modelu nieobecna :shock: ).....

 

Ogólnie temat do przegryzienia, ale jak już wcześniej sugerowałem, proponuję założenie nowego działu pt: "Dlaczego Megi II nie odpala" popularność wcześniej czy później będzie spora....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dzieki. No pewnie tak czy siak skonczy sie u mechanika.

 

W miedzyczasie mam jeszcze jedno pytanko - przewod paliwowy w komorze silnika, obok pompki odpowietrzajacej jest lekko zagiety, tzn zakladam ze jego hmm jak to okreslic - powierzchnia przekroju poprzecznego ;-) jest taka sama jak w normalnym prostym wezyku, ale czy to nie obniza przepustowosci/cisnienia itp? Nie wiem jak jest w innych autach... Zakladam ze nie powinien byc nigdzie ani troche zagiety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm u mnie jest tez on nieco zagięty, ale to wynika budowy konstrukcyjnej, więc w moim wypadku zakładam, że tak ma być.

 

A pytanko, czy auto podpinałeś do kompa, wykazało jakieś błędy, niskie ciśnienie lub cokolwiek :) U mnie pokazuje niskie ciśnienie na pompie w komorze wysokiego ciśnienia.....reszta wygląda być ok. Jako ciekawostka w przewodzie paliwowym filter-pompa są tez pęcherzyki powietrza.

 

Zastanawiam się jeszcze gdzie pompa (lub filter paliwa :) ) może łapać lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj problem jest podobny do waszych mam takie autko u mechanika nieodpala komputer wyswietla uszkodzony wtrysk mechanik stwierdzil ze to wtryski sa do wymiany ale tak jak czytam wasze posty zastanawiam sie czy to wlasnie pompa paliwowa niejest tego przyczyna samochod ma ledwo przejechane 50tys dajcie znac jak sie uporacie z tym broblemem pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a komputer wyswietla uszkodzony wtrysk mechanik stwierdzil ze to wtryski sa do wymiany quote]

 

komputer pokadowy w samochodzie, czy urządzenie diagnostyczne :) :)

 

Bo jeżeli Ci się na wyświetlaczu pokazuje uszkodzenie w wtrysku, to szukaj innej przyczyny, wykluczam wtryski. Moja Meggi na ponad 151 tkm i też komp pokazywał wtryski. Serwis, mechanicy chcieli je wymieniać, po wyciagnięciu i sprawdzeniu w serwisie okazało się, że wtryski są jak najbardziej ok, a zalecana regeneracja jest bez sensu. Wg serwisu te wtryski spojnie dociągnąć mają 250 tkm - pod warunkiem lania diesla, a nie pseudiesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!