Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jazda do odcięcia, na maksymalnych obrotach


theeye7777

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę źle to ująłem. Oprócz szybkiej jeździe w trasie, lubię też przegonić auto na krótkich odcinkach. Wtedy nie żałuję mu obrotów i zdarza się zakręcić do "czkawki".

Każde z moich poprzednich aut dostawało nieźle w tyłek, a mimo to były w perfekcyjnym stanie, więc chyba taka jazda nie jest szkodliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik spalinowy ma największą żywotność przy pracy ciągłej na jednostajnych obrotach. Tyle wiem, jednak nie wiem, jak sprawa wygląda przy obrotach sięgających 5, 6tyś.

Osobiście też i czasem auto przeciągnę do odcięcia, albo też jadę jednostajnie przy wyższych obrotach, jednak nie mam pojęcia jak to wpływa na silnik i jego żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wam powiem tyle, każde autko jakie miałem od czasu do czasu tak raz na miesiąc np przeciągnąłem żeby się trochę odmuliło i nie było nic w tym złego.

Chyba że jak je sprzedawałem to się dopiero wtedy psuły ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy obszedł to odcięcie zapłonu i silnik chodził na 8tyś/obr. A w porywach nawet na 10! Wyobrażacie to sobie? Jeździł na jedynce do 80km/h. Po mieście w ogóle biegów nie zmieniał. Taki japoński ścigacz. A jak silnik przedmuchał. U la la, dobrze mu to zrobiło i w zasadzie nic się nie stało poza tym ,że tłoki w kosmos wystrzeliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie nic się nie stało poza tym ,że tłoki w kosmos wystrzeliło.

No faktycznie NIC <ok>

Myślę, że jak go stać i ma gdzie to robić bezpiecznie to jak raz na jakiś czas autko przegoni to nic wielkiego nie powinno się stać. Jednak zbyt częsta jazda w stylu wyścigowym nie jest wskazana. W końcu to autko OSOBOWE a nie przystosowane do rajdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19Urban94, jak diesel do 4000 kręcony to taka sama sprawa jak bezyna do 6000. Diesele są wolno obrotowe wiec ciągnięcię do czerwonego nie jest do końca zdrowe dla nich.

Ja zmieniam biegi przy 4000 caly czas wtedy mój silnik jest wmiare dynamiczny jak na swoją pojemność. Oczywiście mam benzyne. Nie wydaje mi się aby przeciąganie silnika do 6000 czy nawet odcięcia jest bardzo szkodliwa. Silniki benzynowe 16 zaworowe lubią być wysoko kręcone a odcięcie fabryczne jest chyba ustawione przy bezpiecznej granicy. Oczywiście ciągniecię po obrotach skraca żywotność ale chyba nie drastycznie i inne rzeczy takie jak olej czy filtry napewno są szybciej do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znowu na forum seata się dowiedziałem że mając diesla na turbinie należy jeździć w miarę żwawo. Raz na jakiś czas należy przedmuchać turbinkę, bo dla niej właśnie jazda na niskich obrotach i przy małych prędkościach jest bardziej szkodliwa niż na wyższych.

Oczywiście nie mówię tutaj o katowaniu diesla do odcięcia, żeby nie było.

Pisali tam że jeżdżąc dieslem na niskich obrotach cały czas turbinka potrafi się przestawić czy coś i od nowa trzeba ją kalibrować.

Także turbinę dobrze raz na miesiąc jest przedmuchać żeby dostała maksymalnych obrotów i oczywiście później ją przestudzić żeby nie gasić autka od razu.

A na swoim przykładzie powiem że mając diesla z turbinką należy ją studzić zawsze i nie deptać zaraz po odpaleniu, bo ja niestety przechodziłem już przez wymianę turbinki i naprawdę nie jest to tani zabieg i po wymianie mnóstwo problemów jeszcze jak coś źle zrobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znowu na forum seata się dowiedziałem że mając diesla na turbinie należy jeździć w miarę żwawo. Raz na jakiś czas należy przedmuchać turbinkę, bo dla niej właśnie jazda na niskich obrotach i przy małych prędkościach jest bardziej szkodliwa niż na wyższych.

 

doświadczenia z seata nie mają sie nic do silników cr

 

oni mają swe niezawodne pompo-wtryskiwacze które na wolnych obrotach nie są wstanie dać odpowiedniej dawki paliwa pod odpowiednim ciśnieniu i wtedy turbina jest uwalona sadzą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tu nie ma znaczenia system zasilania CR, czy PD, chodzi tu o turbinę.

W nowoczesnych Dieslach są turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek, w których kierownice mogą się zapiekać.

Przy jeździe na niskich obrotach kierownice są w jednej pozycji, dopiero na wyższych obrotach zmieniają położenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tu nie ma znaczenia system zasilania CR, czy PD, chodzi tu o turbinę.

 

to dlaczego vag zrezygnował z PD na rzecz CR bo byli do tyłu z normami emisji spalin i ich system nie zdawał egzaminu . Poza tym zacinające się turbo to w większości przypadłość vag silników tdi na PD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapieczone kierownice sprężarki VTG, to domena nowoczesnych Diesli i nie ma tu znaczenia system zasilania.

 

to w takim razie nie miełem styczności aż tak nowoczesnymi dieslami moje doświadczenie zakończyło się na silnikach f9q montowanych w mitsubischi ze zmienną geometria łopatek turbiny i tam prędzej turbo padło niz sie zapiekło co kolwiek oprócz egr

 

 

z ciekawości wpisałem w google fraze o zapikaniu się łopatek turbiny i wywaliło mi kilka stron z forum o pasacie golfie szkodzie seacie audi ale to przecież nowoczesne diesle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!