Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jazda do odcięcia, na maksymalnych obrotach


theeye7777

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę źle to ująłem. Oprócz szybkiej jeździe w trasie, lubię też przegonić auto na krótkich odcinkach. Wtedy nie żałuję mu obrotów i zdarza się zakręcić do "czkawki".

Każde z moich poprzednich aut dostawało nieźle w tyłek, a mimo to były w perfekcyjnym stanie, więc chyba taka jazda nie jest szkodliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik spalinowy ma największą żywotność przy pracy ciągłej na jednostajnych obrotach. Tyle wiem, jednak nie wiem, jak sprawa wygląda przy obrotach sięgających 5, 6tyś.

Osobiście też i czasem auto przeciągnę do odcięcia, albo też jadę jednostajnie przy wyższych obrotach, jednak nie mam pojęcia jak to wpływa na silnik i jego żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wam powiem tyle, każde autko jakie miałem od czasu do czasu tak raz na miesiąc np przeciągnąłem żeby się trochę odmuliło i nie było nic w tym złego.

Chyba że jak je sprzedawałem to się dopiero wtedy psuły ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy obszedł to odcięcie zapłonu i silnik chodził na 8tyś/obr. A w porywach nawet na 10! Wyobrażacie to sobie? Jeździł na jedynce do 80km/h. Po mieście w ogóle biegów nie zmieniał. Taki japoński ścigacz. A jak silnik przedmuchał. U la la, dobrze mu to zrobiło i w zasadzie nic się nie stało poza tym ,że tłoki w kosmos wystrzeliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie nic się nie stało poza tym ,że tłoki w kosmos wystrzeliło.

No faktycznie NIC <ok>

Myślę, że jak go stać i ma gdzie to robić bezpiecznie to jak raz na jakiś czas autko przegoni to nic wielkiego nie powinno się stać. Jednak zbyt częsta jazda w stylu wyścigowym nie jest wskazana. W końcu to autko OSOBOWE a nie przystosowane do rajdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19Urban94, jak diesel do 4000 kręcony to taka sama sprawa jak bezyna do 6000. Diesele są wolno obrotowe wiec ciągnięcię do czerwonego nie jest do końca zdrowe dla nich.

Ja zmieniam biegi przy 4000 caly czas wtedy mój silnik jest wmiare dynamiczny jak na swoją pojemność. Oczywiście mam benzyne. Nie wydaje mi się aby przeciąganie silnika do 6000 czy nawet odcięcia jest bardzo szkodliwa. Silniki benzynowe 16 zaworowe lubią być wysoko kręcone a odcięcie fabryczne jest chyba ustawione przy bezpiecznej granicy. Oczywiście ciągniecię po obrotach skraca żywotność ale chyba nie drastycznie i inne rzeczy takie jak olej czy filtry napewno są szybciej do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znowu na forum seata się dowiedziałem że mając diesla na turbinie należy jeździć w miarę żwawo. Raz na jakiś czas należy przedmuchać turbinkę, bo dla niej właśnie jazda na niskich obrotach i przy małych prędkościach jest bardziej szkodliwa niż na wyższych.

Oczywiście nie mówię tutaj o katowaniu diesla do odcięcia, żeby nie było.

Pisali tam że jeżdżąc dieslem na niskich obrotach cały czas turbinka potrafi się przestawić czy coś i od nowa trzeba ją kalibrować.

Także turbinę dobrze raz na miesiąc jest przedmuchać żeby dostała maksymalnych obrotów i oczywiście później ją przestudzić żeby nie gasić autka od razu.

A na swoim przykładzie powiem że mając diesla z turbinką należy ją studzić zawsze i nie deptać zaraz po odpaleniu, bo ja niestety przechodziłem już przez wymianę turbinki i naprawdę nie jest to tani zabieg i po wymianie mnóstwo problemów jeszcze jak coś źle zrobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znowu na forum seata się dowiedziałem że mając diesla na turbinie należy jeździć w miarę żwawo. Raz na jakiś czas należy przedmuchać turbinkę, bo dla niej właśnie jazda na niskich obrotach i przy małych prędkościach jest bardziej szkodliwa niż na wyższych.

 

doświadczenia z seata nie mają sie nic do silników cr

 

oni mają swe niezawodne pompo-wtryskiwacze które na wolnych obrotach nie są wstanie dać odpowiedniej dawki paliwa pod odpowiednim ciśnieniu i wtedy turbina jest uwalona sadzą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tu nie ma znaczenia system zasilania CR, czy PD, chodzi tu o turbinę.

W nowoczesnych Dieslach są turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek, w których kierownice mogą się zapiekać.

Przy jeździe na niskich obrotach kierownice są w jednej pozycji, dopiero na wyższych obrotach zmieniają położenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tu nie ma znaczenia system zasilania CR, czy PD, chodzi tu o turbinę.

 

to dlaczego vag zrezygnował z PD na rzecz CR bo byli do tyłu z normami emisji spalin i ich system nie zdawał egzaminu . Poza tym zacinające się turbo to w większości przypadłość vag silników tdi na PD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapieczone kierownice sprężarki VTG, to domena nowoczesnych Diesli i nie ma tu znaczenia system zasilania.

 

to w takim razie nie miełem styczności aż tak nowoczesnymi dieslami moje doświadczenie zakończyło się na silnikach f9q montowanych w mitsubischi ze zmienną geometria łopatek turbiny i tam prędzej turbo padło niz sie zapiekło co kolwiek oprócz egr

 

 

z ciekawości wpisałem w google fraze o zapikaniu się łopatek turbiny i wywaliło mi kilka stron z forum o pasacie golfie szkodzie seacie audi ale to przecież nowoczesne diesle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!