Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jazda do odcięcia, na maksymalnych obrotach


theeye7777

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę źle to ująłem. Oprócz szybkiej jeździe w trasie, lubię też przegonić auto na krótkich odcinkach. Wtedy nie żałuję mu obrotów i zdarza się zakręcić do "czkawki".

Każde z moich poprzednich aut dostawało nieźle w tyłek, a mimo to były w perfekcyjnym stanie, więc chyba taka jazda nie jest szkodliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik spalinowy ma największą żywotność przy pracy ciągłej na jednostajnych obrotach. Tyle wiem, jednak nie wiem, jak sprawa wygląda przy obrotach sięgających 5, 6tyś.

Osobiście też i czasem auto przeciągnę do odcięcia, albo też jadę jednostajnie przy wyższych obrotach, jednak nie mam pojęcia jak to wpływa na silnik i jego żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wam powiem tyle, każde autko jakie miałem od czasu do czasu tak raz na miesiąc np przeciągnąłem żeby się trochę odmuliło i nie było nic w tym złego.

Chyba że jak je sprzedawałem to się dopiero wtedy psuły ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy obszedł to odcięcie zapłonu i silnik chodził na 8tyś/obr. A w porywach nawet na 10! Wyobrażacie to sobie? Jeździł na jedynce do 80km/h. Po mieście w ogóle biegów nie zmieniał. Taki japoński ścigacz. A jak silnik przedmuchał. U la la, dobrze mu to zrobiło i w zasadzie nic się nie stało poza tym ,że tłoki w kosmos wystrzeliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie nic się nie stało poza tym ,że tłoki w kosmos wystrzeliło.

No faktycznie NIC <ok>

Myślę, że jak go stać i ma gdzie to robić bezpiecznie to jak raz na jakiś czas autko przegoni to nic wielkiego nie powinno się stać. Jednak zbyt częsta jazda w stylu wyścigowym nie jest wskazana. W końcu to autko OSOBOWE a nie przystosowane do rajdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19Urban94, jak diesel do 4000 kręcony to taka sama sprawa jak bezyna do 6000. Diesele są wolno obrotowe wiec ciągnięcię do czerwonego nie jest do końca zdrowe dla nich.

Ja zmieniam biegi przy 4000 caly czas wtedy mój silnik jest wmiare dynamiczny jak na swoją pojemność. Oczywiście mam benzyne. Nie wydaje mi się aby przeciąganie silnika do 6000 czy nawet odcięcia jest bardzo szkodliwa. Silniki benzynowe 16 zaworowe lubią być wysoko kręcone a odcięcie fabryczne jest chyba ustawione przy bezpiecznej granicy. Oczywiście ciągniecię po obrotach skraca żywotność ale chyba nie drastycznie i inne rzeczy takie jak olej czy filtry napewno są szybciej do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znowu na forum seata się dowiedziałem że mając diesla na turbinie należy jeździć w miarę żwawo. Raz na jakiś czas należy przedmuchać turbinkę, bo dla niej właśnie jazda na niskich obrotach i przy małych prędkościach jest bardziej szkodliwa niż na wyższych.

Oczywiście nie mówię tutaj o katowaniu diesla do odcięcia, żeby nie było.

Pisali tam że jeżdżąc dieslem na niskich obrotach cały czas turbinka potrafi się przestawić czy coś i od nowa trzeba ją kalibrować.

Także turbinę dobrze raz na miesiąc jest przedmuchać żeby dostała maksymalnych obrotów i oczywiście później ją przestudzić żeby nie gasić autka od razu.

A na swoim przykładzie powiem że mając diesla z turbinką należy ją studzić zawsze i nie deptać zaraz po odpaleniu, bo ja niestety przechodziłem już przez wymianę turbinki i naprawdę nie jest to tani zabieg i po wymianie mnóstwo problemów jeszcze jak coś źle zrobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znowu na forum seata się dowiedziałem że mając diesla na turbinie należy jeździć w miarę żwawo. Raz na jakiś czas należy przedmuchać turbinkę, bo dla niej właśnie jazda na niskich obrotach i przy małych prędkościach jest bardziej szkodliwa niż na wyższych.

 

doświadczenia z seata nie mają sie nic do silników cr

 

oni mają swe niezawodne pompo-wtryskiwacze które na wolnych obrotach nie są wstanie dać odpowiedniej dawki paliwa pod odpowiednim ciśnieniu i wtedy turbina jest uwalona sadzą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tu nie ma znaczenia system zasilania CR, czy PD, chodzi tu o turbinę.

W nowoczesnych Dieslach są turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek, w których kierownice mogą się zapiekać.

Przy jeździe na niskich obrotach kierownice są w jednej pozycji, dopiero na wyższych obrotach zmieniają położenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tu nie ma znaczenia system zasilania CR, czy PD, chodzi tu o turbinę.

 

to dlaczego vag zrezygnował z PD na rzecz CR bo byli do tyłu z normami emisji spalin i ich system nie zdawał egzaminu . Poza tym zacinające się turbo to w większości przypadłość vag silników tdi na PD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapieczone kierownice sprężarki VTG, to domena nowoczesnych Diesli i nie ma tu znaczenia system zasilania.

 

to w takim razie nie miełem styczności aż tak nowoczesnymi dieslami moje doświadczenie zakończyło się na silnikach f9q montowanych w mitsubischi ze zmienną geometria łopatek turbiny i tam prędzej turbo padło niz sie zapiekło co kolwiek oprócz egr

 

 

z ciekawości wpisałem w google fraze o zapikaniu się łopatek turbiny i wywaliło mi kilka stron z forum o pasacie golfie szkodzie seacie audi ale to przecież nowoczesne diesle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!