Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to koniec sprzęgła?


RAF77

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien dylemat. Za miesiąc czeka mnie wyjazd około 1300 km w jedną stronę pod Luksemburg. Sprzęgło w moim aucie "bierze" u góry na końcówce dźwigni. Jak jadę wystarczy że wcisnę dźwignię ok 2-3 cm i już wysprzęgla. Nigdy do tej pory jeszcze nie miałem sytuacji aby sprzęgło się ślizgało. Wyczytałem też metody sprawdzenia sprzęgła i tak:

- jeśli jadę na 2 lub 3 biegu to gdy gwałtownie nacisnę na gaz to powinno być szarpnięcie i samochód od razu przyspieszać. U mnie jest że po wciśnięciu gazu nie czuję poślizgu auta ale szarpnięcia też nie ma przśpieszenie odpowiednie do obrotów powyżej 3 tyś obr. zaczyna się zbierać i to wg. mnie normalne. Szarpnięcia nie ma bo czuwa chyba potencjometr gazu.

- na 5 biegu przy załączonym hamulcu przy 2 tyś obr. puścić nagle sprzęgło i silnik powinien zgasnąć. U mnie silnik zgasł uczucie było jakby ruszał (nie wiem czy hamulec nie puścił bo mam ten elektryczny reagujący na sprzęgło).

Ostatnio czytałem jeszcze o odpowietrzaniu spzęgła ale to razcej nic nie pomoże. Zaobserwowałem także, iż ten elektryczny ręczny też sią wyłącza nieraz w górnym położeniu dźwigni sprzęgła a nieraz w okolicach środka.

Czy są jeszcze inne metody sprawdzenia bez demontażu sprzęgła? Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjedz sobie na jakąś drogę szybkiego ruchu, rozpędź się do 90km/h na 5 biegu i wciśnij gaz do końca. Jak obroty będą rosły nie proporcjonalnie do prędkości bo znaczy, że sprzęgło się ślizga. Jak będzie przyspieszał ok i obroty nie będą wzrastać praktycznie od razu to nie masz się specjalnie co martwić. To, że sprzęgło wysoko bierze nie znaczy jeszcze że trzeba je od razu wymienić. U mnie też bierze wysoko, a przejechałem już dość sporo i nadal się nie ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lub 3 biegu to gdy gwałtownie nacisnę na gaz to powinno być szarpnięcie i samochód od razu przyspieszać.

U mnie nie ma szarpnięcia, a przyspiesza najpierw mułowato, a w pobliżu 3000 rpm wyraźnie. Uważam, że tak jest normalnie.

Sprawdź tak jak radzi marcindj. Jakby sprzęgło się ślizgało to powyżej 3000 rpm obroty będą rosły, a prędkość będzie bardzo powoli rosła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem teścik jak radziliście na 5 biegu przy 90km/h wcisnąłem gaz do końca i reakcja była że obroty bardzo wolno wzrastały i prędkość równomiernie do nich dopiero powyżej 3500 obr zaczął być żwawy, czyli stwierdzone -poślizgu nie ma. Zastanawia mnie jeszcze jak jest u innych użytkowników w autach w jakim momencie bierze sprzęgło - może taka jest przypadłość tego modelu. Przypominam sobie że kiedyś jechałem też Scenicem ale 1,5 diesel i sprzęgło też brało u góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam, troszkę odświeżę temat, ale Scenikiem jeżdżę dopiero tydzień i zastanawia mnie czy to normalne ze np po wrzuceniu 1 biegu i puszczeniu sprzęgła jest takie lekkie szarpnięcie, tak samo przy zmianie z 1 na 2. Czy to normalne czy mam się martwić i żałować zakupu? W domu jest też Clio I 1.2 i nie mam takiego szarpnięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzewam temat. Moje auto bez problemu potrafi ruszyć się z miejsca bez gazu nawet na czwórce, przy dobrych wiatrach przez sekundę poruszy się nawet na piątce.

Przy dynamicznej jeździe z użyciem większej mocy czasami się ślizgnie. Bierze bardzo wysoko, chociaż to akurat cecha i sprawnych Meganek z tego co zauważyłem.

Z drugiej strony przy normalnej jeździe wszystko jest OK, żadnych niepokojących dźwięków, szarpania, nic. To teraz obstawiamy: jak myślicie, całe sprzęgło do wymiany, czy jakiś element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak. tarcza + docisk , w przypadku łożysk hydraulicznych koncentrycznych , powinno się je każdorazowo wymieniać przy demontażu skrzyni biegów.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

docisk z czasem też się zużywa i pedał robi się twardszy i sprzęgło wyżej bierze.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

a co do łapania sprzęgła nisko lub wysoko w przypadku jak jest hydraulika zamiast linki to warto odpowietrzyć sprzęgło , na 90 % przypadków pomaga.

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!