Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to koniec sprzęgła?


RAF77

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien dylemat. Za miesiąc czeka mnie wyjazd około 1300 km w jedną stronę pod Luksemburg. Sprzęgło w moim aucie "bierze" u góry na końcówce dźwigni. Jak jadę wystarczy że wcisnę dźwignię ok 2-3 cm i już wysprzęgla. Nigdy do tej pory jeszcze nie miałem sytuacji aby sprzęgło się ślizgało. Wyczytałem też metody sprawdzenia sprzęgła i tak:

- jeśli jadę na 2 lub 3 biegu to gdy gwałtownie nacisnę na gaz to powinno być szarpnięcie i samochód od razu przyspieszać. U mnie jest że po wciśnięciu gazu nie czuję poślizgu auta ale szarpnięcia też nie ma przśpieszenie odpowiednie do obrotów powyżej 3 tyś obr. zaczyna się zbierać i to wg. mnie normalne. Szarpnięcia nie ma bo czuwa chyba potencjometr gazu.

- na 5 biegu przy załączonym hamulcu przy 2 tyś obr. puścić nagle sprzęgło i silnik powinien zgasnąć. U mnie silnik zgasł uczucie było jakby ruszał (nie wiem czy hamulec nie puścił bo mam ten elektryczny reagujący na sprzęgło).

Ostatnio czytałem jeszcze o odpowietrzaniu spzęgła ale to razcej nic nie pomoże. Zaobserwowałem także, iż ten elektryczny ręczny też sią wyłącza nieraz w górnym położeniu dźwigni sprzęgła a nieraz w okolicach środka.

Czy są jeszcze inne metody sprawdzenia bez demontażu sprzęgła? Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjedz sobie na jakąś drogę szybkiego ruchu, rozpędź się do 90km/h na 5 biegu i wciśnij gaz do końca. Jak obroty będą rosły nie proporcjonalnie do prędkości bo znaczy, że sprzęgło się ślizga. Jak będzie przyspieszał ok i obroty nie będą wzrastać praktycznie od razu to nie masz się specjalnie co martwić. To, że sprzęgło wysoko bierze nie znaczy jeszcze że trzeba je od razu wymienić. U mnie też bierze wysoko, a przejechałem już dość sporo i nadal się nie ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lub 3 biegu to gdy gwałtownie nacisnę na gaz to powinno być szarpnięcie i samochód od razu przyspieszać.

U mnie nie ma szarpnięcia, a przyspiesza najpierw mułowato, a w pobliżu 3000 rpm wyraźnie. Uważam, że tak jest normalnie.

Sprawdź tak jak radzi marcindj. Jakby sprzęgło się ślizgało to powyżej 3000 rpm obroty będą rosły, a prędkość będzie bardzo powoli rosła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem teścik jak radziliście na 5 biegu przy 90km/h wcisnąłem gaz do końca i reakcja była że obroty bardzo wolno wzrastały i prędkość równomiernie do nich dopiero powyżej 3500 obr zaczął być żwawy, czyli stwierdzone -poślizgu nie ma. Zastanawia mnie jeszcze jak jest u innych użytkowników w autach w jakim momencie bierze sprzęgło - może taka jest przypadłość tego modelu. Przypominam sobie że kiedyś jechałem też Scenicem ale 1,5 diesel i sprzęgło też brało u góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam, troszkę odświeżę temat, ale Scenikiem jeżdżę dopiero tydzień i zastanawia mnie czy to normalne ze np po wrzuceniu 1 biegu i puszczeniu sprzęgła jest takie lekkie szarpnięcie, tak samo przy zmianie z 1 na 2. Czy to normalne czy mam się martwić i żałować zakupu? W domu jest też Clio I 1.2 i nie mam takiego szarpnięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzewam temat. Moje auto bez problemu potrafi ruszyć się z miejsca bez gazu nawet na czwórce, przy dobrych wiatrach przez sekundę poruszy się nawet na piątce.

Przy dynamicznej jeździe z użyciem większej mocy czasami się ślizgnie. Bierze bardzo wysoko, chociaż to akurat cecha i sprawnych Meganek z tego co zauważyłem.

Z drugiej strony przy normalnej jeździe wszystko jest OK, żadnych niepokojących dźwięków, szarpania, nic. To teraz obstawiamy: jak myślicie, całe sprzęgło do wymiany, czy jakiś element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak. tarcza + docisk , w przypadku łożysk hydraulicznych koncentrycznych , powinno się je każdorazowo wymieniać przy demontażu skrzyni biegów.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

docisk z czasem też się zużywa i pedał robi się twardszy i sprzęgło wyżej bierze.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

a co do łapania sprzęgła nisko lub wysoko w przypadku jak jest hydraulika zamiast linki to warto odpowietrzyć sprzęgło , na 90 % przypadków pomaga.

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!