Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to koniec sprzęgła?


RAF77

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien dylemat. Za miesiąc czeka mnie wyjazd około 1300 km w jedną stronę pod Luksemburg. Sprzęgło w moim aucie "bierze" u góry na końcówce dźwigni. Jak jadę wystarczy że wcisnę dźwignię ok 2-3 cm i już wysprzęgla. Nigdy do tej pory jeszcze nie miałem sytuacji aby sprzęgło się ślizgało. Wyczytałem też metody sprawdzenia sprzęgła i tak:

- jeśli jadę na 2 lub 3 biegu to gdy gwałtownie nacisnę na gaz to powinno być szarpnięcie i samochód od razu przyspieszać. U mnie jest że po wciśnięciu gazu nie czuję poślizgu auta ale szarpnięcia też nie ma przśpieszenie odpowiednie do obrotów powyżej 3 tyś obr. zaczyna się zbierać i to wg. mnie normalne. Szarpnięcia nie ma bo czuwa chyba potencjometr gazu.

- na 5 biegu przy załączonym hamulcu przy 2 tyś obr. puścić nagle sprzęgło i silnik powinien zgasnąć. U mnie silnik zgasł uczucie było jakby ruszał (nie wiem czy hamulec nie puścił bo mam ten elektryczny reagujący na sprzęgło).

Ostatnio czytałem jeszcze o odpowietrzaniu spzęgła ale to razcej nic nie pomoże. Zaobserwowałem także, iż ten elektryczny ręczny też sią wyłącza nieraz w górnym położeniu dźwigni sprzęgła a nieraz w okolicach środka.

Czy są jeszcze inne metody sprawdzenia bez demontażu sprzęgła? Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjedz sobie na jakąś drogę szybkiego ruchu, rozpędź się do 90km/h na 5 biegu i wciśnij gaz do końca. Jak obroty będą rosły nie proporcjonalnie do prędkości bo znaczy, że sprzęgło się ślizga. Jak będzie przyspieszał ok i obroty nie będą wzrastać praktycznie od razu to nie masz się specjalnie co martwić. To, że sprzęgło wysoko bierze nie znaczy jeszcze że trzeba je od razu wymienić. U mnie też bierze wysoko, a przejechałem już dość sporo i nadal się nie ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lub 3 biegu to gdy gwałtownie nacisnę na gaz to powinno być szarpnięcie i samochód od razu przyspieszać.

U mnie nie ma szarpnięcia, a przyspiesza najpierw mułowato, a w pobliżu 3000 rpm wyraźnie. Uważam, że tak jest normalnie.

Sprawdź tak jak radzi marcindj. Jakby sprzęgło się ślizgało to powyżej 3000 rpm obroty będą rosły, a prędkość będzie bardzo powoli rosła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem teścik jak radziliście na 5 biegu przy 90km/h wcisnąłem gaz do końca i reakcja była że obroty bardzo wolno wzrastały i prędkość równomiernie do nich dopiero powyżej 3500 obr zaczął być żwawy, czyli stwierdzone -poślizgu nie ma. Zastanawia mnie jeszcze jak jest u innych użytkowników w autach w jakim momencie bierze sprzęgło - może taka jest przypadłość tego modelu. Przypominam sobie że kiedyś jechałem też Scenicem ale 1,5 diesel i sprzęgło też brało u góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam, troszkę odświeżę temat, ale Scenikiem jeżdżę dopiero tydzień i zastanawia mnie czy to normalne ze np po wrzuceniu 1 biegu i puszczeniu sprzęgła jest takie lekkie szarpnięcie, tak samo przy zmianie z 1 na 2. Czy to normalne czy mam się martwić i żałować zakupu? W domu jest też Clio I 1.2 i nie mam takiego szarpnięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzewam temat. Moje auto bez problemu potrafi ruszyć się z miejsca bez gazu nawet na czwórce, przy dobrych wiatrach przez sekundę poruszy się nawet na piątce.

Przy dynamicznej jeździe z użyciem większej mocy czasami się ślizgnie. Bierze bardzo wysoko, chociaż to akurat cecha i sprawnych Meganek z tego co zauważyłem.

Z drugiej strony przy normalnej jeździe wszystko jest OK, żadnych niepokojących dźwięków, szarpania, nic. To teraz obstawiamy: jak myślicie, całe sprzęgło do wymiany, czy jakiś element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak. tarcza + docisk , w przypadku łożysk hydraulicznych koncentrycznych , powinno się je każdorazowo wymieniać przy demontażu skrzyni biegów.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

docisk z czasem też się zużywa i pedał robi się twardszy i sprzęgło wyżej bierze.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

a co do łapania sprzęgła nisko lub wysoko w przypadku jak jest hydraulika zamiast linki to warto odpowietrzyć sprzęgło , na 90 % przypadków pomaga.

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!