Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompka paliwowa. Naprawa(?!) nierozbieralnej


Rekomendowane odpowiedzi

Zapalał (na benzynie) i nagle przestał. Było o tyle prosto, że przestałem słyszeć pompkę która włączała się na chwilę w momencie przekręcenia kluczyka.

Pojechałem do serwisu i tam Pan Fachowiec stwierdził, że pompka się zawiesiła/zatarła i nie podaje paliwa. 1600 pln cały zestaw :shock: (pompka z obudową i robocizną) lub 500 pln :-? za wymianę samej pompki. Ja z taką informacją muszę się przespać...

W drodze powrotnej do domu zajechałem jeszcze do jednego Pana Mechanika, który potwierdził to co przepowiedział Pan Fachowiec z serwisu.

...tylko, że jest jedno ale...

Mnie w szkole uczono, że jak się zatrze silnik elektryczny to spowoduje to przepalenie bezpieczników - tego Pan Fachowiec ani Pan Mechanik nie sprawdził a bezpieczniki były ok.

Szczerze wątpiąc w umiejętności obydwóch Panów postanowiłem przyjrzeć się sprawie osobiście.

Na początek w ruch poszedł multimetr. Sprawdzam pobór prądu przez pompkę - 0A (zero). Czyli nie wisi/nie zatarta tylko nie dostaje napięcia. Sprawdzam dalej. Wykręcam pompę zatapialną z baku i sprawdzam przewody. Prąd do pompki dochodzi... Pompka milczy. Znaczy, że problem jest w środku pompki.

 

Skoro pompka jest zepsuta to można zepsuć ją bardziej i poniżej z owego psucia przedstawiam mini reportaż.

 

Na początek uzbrojony w płaski śrubokręt włożony pomiędzy obudowę a ssak wystarczy powoli odginać aluminiową obudowę. To proste jak otwieranie puszki. 2mm dalej i odginamy, 2mm dalej i odginamy i tak aż zatoczymy pełne koło.

 

Po tej operacji wyjmujemy wnętrzności, które wyglądają tak:

rozebrana.jpg

W środku pozostał wirnik który po wyjęciu wygląda tak:

wirnik.jpg

I już widać problem! Komutator jest cały zaśniedziały i posiada bruzdy, że można sadzić szparagi. No to go na wiertarkę i obróbka papierem ściernym...

szlif_w_trakcie.jpg

Kilka tysięcy obrotów później.

szlif.jpg

I po robocie...

 

Teraz wnętrze.

wnetrze_z_mag.jpg

Jeśli zajdzie konieczność wyjęcia magnesów to wystarczy płaskim śrubokrętem wyjąć sprężynkę która je rozpiera.

magnesy.jpg

 

wnetrze_bez_mag.jpg

Kolejny problem to szczotki które producent na zakończenie wciska do pompki na gorąco. Można je natomiast wyjąć tę samą metodą. Ale uwaga na króciec paliwowy - jest tam zawór zwrotny który można gorącem uszkodzić.

Szczotki na zdjęciu mają około 3mm grubości - za mało, widać już wtopione przewody miedziane, ale na tych szczotkach jeszcze pochodzi 2-3 lata.

 

Jeśli zachodzi konieczność wymiany to albo kupujemy nowe szczotki dedykowane albo dwie od malucha za 2 zł i szlifujemy papierem ściernym by nadać im odpowiedni kształt. Nowe szczotki wkładamy na samym końcu!

 

Teraz składamy pompkę.

Do pompki wkładamy wirnik a na niego kolejne elementy. Uwaga na wypustkę prowadzącą. Zaznaczona na czerwono.

sklad1.jpg

znacznik1.jpg

turbina.jpg

Turbina.

 

Wewnętrzny element ssaka z uszczelką:

czesc_ssaka.jpg

 

Na koniec zaginamy rozgiętą wcześniej obudowę. Wystarczy w czterech miejscach oby mocno.

 

Po tym pompka chodzi jak nowa... 8-)

 

Na zakończenie kilka uwag.

Pompka nie bardzo może się zawiesić/zatrzeć z uwagi na to, że pracuje w paliwie które suche nie jest. Te środowisko jest raczej idealne.

Pompka standardowo pobiera 5-6A (około 66W).

Jeśli coś dostanie się do środka (choć nie powinno) i spowoduje zatrzymanie wirnika to spali się najpierw bezpiecznik.

Jeśli pompka jest u góry nadtopiona to jest to pierwsza oznaka, że kończą się szczotki.

 

Mam nadzieję, że komuś się to przyda...

 

Nie wiem czy dobrze wstawiłem, jeśli źle to proszę o przeniesienie.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wstawiłeś. Widać POLAK potrafi <ok>:oops:

Proszę o przerobienie tego na pdf-a i podesłanie do mnie.

Wsadzimy do DOWNLOAD i może się komuś przyda jak będzie miał ochotę się bawić.

Z tą ceną za pompkę to pojechali bo to koszt około 350 zł nówki - zamienniki nawet tańsze.

Lub jak kto woli 2 zł ze sztokami od malucha :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Szukałem, znalazłem jedynie numer z młotkiem i płaskim śrubokrętem.

Dołożyłem śrubokręt do tych wypustów na tym pierścieniu i pukałem młotkiem.

Na początku delikatnie, potem mocno, a i tak to nie puściło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dorobić przyrząd który zaprze się i kilka "zębów" i wtedy się siłować.

Ja kiedyś odkręciłem kombinerkami, tylko nie częścią roboczą, a uchwytem - wystarczyło szeroko rączki rozciągnąć i zaprzeć za wypusty na tym pierścieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!