Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IphII] Wysokie obroty na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Jesli ssie powietrze zobacz przy wezykach od klawiatury:P

Wychodzi z nich z tyłu cienki i gruby:P

U mnie na cienkim jest taka mala dziurka w plastiku i ssie powietrze jak ja zatkam to wtedy auto przygasa nie wiem do czego to jest....;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Mam takie pytanko, mógłby ktoś napisać jak zachowuje się jego autko z silnikiem 1.6 16v K4M zaraz po odpaleniu w temperaturze tak około 15-25 stopni?

Bo teraz w sumie jest ciepło a zaraz po odpaleniu wchodzi na 1100obr pochodzi tak albo około 30sekund albo jak przejadę tak z 1km to spada na te 750obr.

A pamiętam że zaraz po wymianie uszczelki na przepustnicy i odpaleniu zszedł od razu na 750obr.

Jak możecie to napiszcie proszę.

Bo nie wiem czy znów uszczelka do wymiany nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien się zachowywać tak jak napisałeś powyżej.

Po zapaleniu powinien lecieć na 1100-1500 rpm, po przejechaniu 2-3 km lub w momencie gdy temperatura silnika jest mniej więcej w okolicach 80% normalnej temp., obroty zaczynają się ustalać na poziomie ok 750 rpm. Na początku silnik pracuje "na ssaniu". Możliwe że teraz głupieje bo jest ciepło i trochę za wcześnie wyłącza "ssanie", ale to moje teoria :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

KOLEDZY DZISIAJ WYMIENILEM TE USZCZELKI NA PRZEPUSTNICY-AUTKO CHODZI TERAZ SUPER.OBROTY RANO NA ZIMNYM SILNIKU 1000 A POTEM 750.TAKA PIERDULKA A TYLE POMOGLO..

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.10 - Caps Lock

Czemu krzyczysz :D

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za instrukcję! Ja też przymierzam się do wymiany uszczelek przy przepustnicy i przy okazji pewnie też przy kolektorze - stąd moje pytanie, czemu silikon? Nie wystarczy wymienić tam wszystkich uszczelek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubsza uszczelka nr 82 00 068 583 grubość 0,8 cm średnica 7 cm

Cieńsza uszczelka nr 82 00 068 566 grubość 0,4 cm średnica 6,5 cm

komplet w serwisie 62 zł.

 

Czy ma ktoś dokładne wymiary uszczelek przepustnicy ? chodzi o średnicę wewnętrzną i zewnętrzną. Na podstawie powyższych wymiarów nie moge kupić uszczlek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Więc tak Pany i Panie..

znalazłem manuala jak ściągnąc kolektor - wszystko sie zgadza- w miarę tylko jedna uwaga (w spód kolektora plastikowego wchodzi taki cycek aluminiowy odlew- komin nie wiem po ki. h...j to zrobione jest zrobilem tak zdjąłem ten dekiel co pod kolektorem odciąłem to kątówką i doszlifowałem od czoła ale ostrożnie by nie zniczczyc powierzchni gdzie dolega uszczelka gumowa. Hehe a teraz wystarczy (tak na przyszłość) odkręcic tylko kolektor i nie trzeba calego tyłu zdejmować.

A wracając do tematu uszczelniania przepustnicy kupujeta taśmę teflonową w hydraulicznym za 2 zeta okręcacie 2 strony przepustnicy tak po uszczelkach by złapało też troche poza (tak z 20 razy-bo cienka jest ta taśma)składamy z powrotem i lepszej uszczelki nie ma a stare zostają a servis niech se wsadzi 2 gumki za 70zeta.

ps. pozostała taśma przyda się za kilka lat jakoby dalej jakieś nieszczelności sie pojawiły (ale nie powinny grzejniki tym skręcają na lata). Potem reset kompa i heja

Do postów poniżej każdy robi jak uważa- ja przedstawiam sposób najtańszy- najszybszy i moim zdaniem najtrwalszy. Co do usunięcia "zbędnych rzeczy" - widziałem manual jak zdjąć przepustnicę- więc jedne sceniki taki element mają inne nie więc chyba niezbędne to nie jest? (a utrudnia życia i daje zarobić mechaniorom i serwisantom)a i całkiem wycięty nie jest tylko na tyle by mozna kolektor w przyszlości wyjąć.

Pozdr. dla mechaników posty niżej...

Edytowane przez HAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż...

Nie polecam wycinania, przecinania jakiś "zbędnych" elementów, ale to Twoje auto i zrobisz z nim co tylko będziesz chciał.

Konstruktorzy, po coś ten element tam dali. Ten wątek nie jest dobrym miejscem na dyskusję o tym.

Co do uszczelnienia taśmą teflonową też mam wątpliwości, ale może rzeczywiście zda to zadanie.

O-ringi można kupić w każdym sklepie z uszczelnieniami technicznymi i łożyskami. Koszt, kilka złotych, nieporównywalny do kosztów w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Szanownych Kolegów

 

Jestem posiadaczem Scanica od kwietnia tego roku. Omawiana usterka pojawiła się i w moim aucie. Wykonałem procedurę "leczenia" przygotowaną przez mih00 (tak na marginesie - świetny materiał, nawet mi czyli historykowi z wykształcenia udało się dokonać tej naprawy). Zastanawia mnie teraz wyraźny spadek mocy samochodu i powolność wchodzenia na obroty. Czy jest to spowodowane resetem kompa i potrzebą odtworzenia przez komputer mapy dawkowania paliwa?

Dodam jeszcze, że samochód zapala również wyraźnie trudniej.

Z góry dziękuję z sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może już czas na wymianę filtra powietrza bo jak były nieszczelności to zasysało powietrze ze wsząd natomiast jak nieszczelności wyeliminowałeś a filtr brudny jest to tak będzie.

Ewentualnie o czymś zapomniałeś, może jakiegoś czujnika nie podpiąłeś itp.

Przepatrz jeszcze wszystko pod maską dokładnie.

A czyściłeś przy okazji przepustnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!