Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IphII] Wysokie obroty na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Hej od kilku dni kiedy temperatura spadła do 13 stopni z rana zauważyłem, że po uruchomieniu silnika obroty utrzymują się na poziomie 1500. Dodatkowo dziś telepało mi silnikiem i wajchą z biegów. Po rozgrzaniu silnika wszytko wróciło do normy. Nie wiem czy takie obroty to norma ale w zimie tez dziwiłem się że przy minusowych temp. były jeszcze wyższe. Przez to wszytko spalanie mi wzrosło o litr. ktoś miał podobny problem bo znalazłem tylko to http://megane.com.pl/6megane-i-phii-auto-b...uje-vt24069.htm ale nie ma tam nic konkretnego. Co to może być jakiś czujnik padł czy coś innego?

 

Zauważyłem też, że mam jakieś zwarcie gdy wrzucam wsteczny lub naciskam hamulec podświetla mi się kontrolka z tylnego przeciwmgłowego. Komus jeszcze się to zdarzyło.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemo! Z elektryką faktycznie odwieczny problem renówek. Przeczyszczę kostki i zobaczę co się będzie działo. Swojego czasu problem się pojawiał po wizycie w myjni lub w deszczowe dni.

A co do tych obrotów to jakie macie przy niższych temperaturach do ilu powinny wzrastać? Może u mnie wystarczy wyczyścić korkowca i czujnik temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie! Od miesiaca jezdze megane 1.6 16v,kupujac auto oczekiwalem spalania na poziomie 9ltr w warunkach miejskich..a tu prosze czasem nawet 11.5. Pojawil sie problem z wysokimi obrotami na zimnym silniku,wiem ze to ssanie ale ono sie nie wylacza tak szybko jak powinno moim zdaniem. Silnik ma juz swoja temp. a tu dalej okolo 2000rpm.. czy to mozliwe ze padl jakis czujnik??obroty w koncu wracaja do poziomu 750rpm,ale moim zdaniem trwa to zbyt dlugo. no i buja mi troche tymi obrotami. Moze ktos mial podobne objawy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszyscy w 1.6 16V to przeszli albo przejdą :) Problem podobno załatwia wymiana gumek na przepustnicy (koszt tych uszczelek to 60zl w ASO). Mnie ten problem też od pewnego czasu doskwiera i mam zamiar się za to zabrać jakoś w przyszłym tygodniu. O przebiegu i skuteczności wyżej wymienionych prac poinformuję.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mihoo masz pewność z tymi gumkami? Ja wymieniłem czujnik temperatury i sinik krokowy. Nic to nie dało. Byłem w auto-mako w Gliwicach gość powiedział, że to może być wina nieszczelności w układzie dolotowym.

Możesz coś więcej na temat tych gumek napisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zorbie zorbie - bo to wygląda na typowy problem w tym modelu.

 

[ Dodano: 2010-10-01, 11:42 ]

no uszczelki przepustnicy już są:) Nabyłem wczoraj w ASO za 64zl. Teraz muszę tylko znaleźć chwile czasu w week i zobaczymy..... c.d.n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po wymianie :) Rewelacja panowie - wszystkie problemy z obrotami zniknęły :) A odpowiadając na pytanie kolegi theeye7777 to do przepustnicy potrzebne są 2 uszczelki i każdą kupuje się osobno. Jeśli chodzi o kolektor to ja nie kupowałem uszczelek - uszczelniłem silikonem. Wszystko opisałem w manualu. (manual pisałem "na szybko", ponieważ jest już późno - jakby ktoś miał problem ze zrozumieniem czegoś proszę pytać. Najlepiej w temacie, nie na PW, żeby inni z pytań i odpowiedzi też mogli skorzystać)

 

Finalna wersja w ostatnim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko opisałem w manualu.

Manuale wysyłamy do kolegi Preseza ([email protected]), umieści w dziale Download.

Ja teraz pliku nie ściągnę mam zablokowane serwery plików przez moich wspaniałych administratorów :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście po dokonaniu poprawek jeśli takowe są konieczne

Hmm! Są konieczne, trochę to nieczytelne, szczególnie wyjęcie obudowy filtra powietrza, z Twojego opisu nie jarzę jak go wyjąć. Powinieneś ten fragment trochę przeredagować.

Jeszcze jednego mi w tym wszystkim brakuje. Mianowicie średnicy i grubości uszczelki, a właściwie o-ringu na przepustnicy. Wydaje mi się, że podobną widziałem u hurtowni łożysk. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!