Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wycieraczkami


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące wycieraczek a konkretnie gdzie znajduje sie cały układ sterujący wycieraczkamie!problem objawia sie tym ze podczas pracy wycieraczkie staja na środku szyby i robią sobie przerwe <ok> !

a gdy są ustawione za prace z przerwami to chodzą jak chcą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robaczek_p, Z opisu wynika, że problem jest z przerywaczem w przekładni napędu wycieraczek. (zatrzymuje się na środku szyby , a nie w położeniu krańcowym)

Przy przełączeniu na pracę przerywaną ta usterka nakłada się na prace przerywaną i wycieraczka zatrzymuje się w nieustalonym i trudnym do przewidzenia miejscu. (sterowanie pracą przerywaną działa poprawnie, a impuls z przekładni wprowadza zamęt)

Ja bym rozpoczął poszukiwanie przyczyny od sprawdzenia styków w przekładni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Najwyraźniej i mnie dopadł ten problem, macie filmik ilustrujący to:

http://www.youtube.com/watch?v=CoC3bQ5qUuY

 

Wszystko zaczęło się dziać dziś rano jak wracałem od przekładania opon na zimowe...

 

Chodzi o przekładnie która jest zaraz przy silniku?

Zdjęcie poglądowe:

c59ee7f3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak włączę wycieraczki na 1 czy 2 bieg stuki dochodzą tylko z silnika tak jakby się przekładnia blokowała (zawieszała) nie miałaby siły i się zawiesza, może któreś z cięgien które idzie dalej i się blokuje. Gdyby nie ta pogoda już dawno bym to rozebrał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak u mnie chodzą ok tylko gdy je wyłacze to dochodzą do końca szyby i unoszą sie do połowy szyby gdy je opuszcze recznie spowrotem na dół to po przekreceniu zapłonu wskakują znó szybko na połowe szyby co to moze byc i czy da sie to naprawić pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damiansochaczew, a nie zdejmowałeś czasem ramion wycieraczek?

Bo wygląda mi, że są źle ustawione.

gdy je opuszcze recznie spowrotem na dół

Tego nie rozumiem! U mnie nie da się przesunąć ramion wycieraczek ręcznie.

Nie podałeś informacji, jak wycieraczki pracują ? Robią pełny cykl i się zatrzymują w połowie szyby? Czy za którymś razem zatrzymują się w dolnym położeniu, przy dolnej krawędzi szyby?

Sprawdziłbym, czy nie ramiona są dobrze nałożone na ośki, czy czasem nie są luźne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam . robią pełny cykl poczym podnosza sie do połowy szyby tak jak by czujnik jakiś za pużno wyłaczał je zgodze sie tez z toba ze jak jest zapłon to nieprzesuniesz ich ale gdy wyłacze to moge ruszac nimi rekami nigy nie były zdejmowane bo samochód mam od ciotki a ona ma go odnowośći

Zwracaj uwagę na pisownię postów :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

... i co dalej? Nie działają, działają? Jak działają?

Chcesz pomocy to napisz jak się zachowują.

Przyczyny, generalnie, są dwie;

1) uszkodzony mechanizm wycieraczek, np. zatarte

2) brak styku na styczniku silnika.

Trzeba zdjąć mechanizm i rozebrać żeby stwierdzić przyczynę nie działania wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybki opis sytuacji: Wsiadłem do auta i zastałem niedziałające wycieraczki. Sprawdziłem bezpieczniki i były ok. Poszukałem w necie i znalazłem informację, że przyczyna może być w silniku wycieraczek. Wymontowałem go i okazało się, że była przerwana ścieżka/styki na tym plastikowym dekielku zakrywającym mechanizm. Ścieżkę połączyłem prowizorycznie blaszką, poskładałem wszystko i włożyłem do auta.

 

Teraz wycieraczki działają w każdym trybie - i czasowym, i normalnym, i szybkim i super szybkim. Działają w normalnym zakresie - nie wyjeżdżają ani za szybę, ani nie zjeżdżają na podszybie, więc są dobrze ustawione. Tyle tylko, że po pełnym cyklu jak dojadą do pozycji na dole szyby, kiedy normalnie powinny się wyłączyć to podnoszą się do połowy szyby.

Gdzieś znalazłem informację, że to kwestia jakiejś szczorki powrotu czy tam mechanizmu powrotu, ale na razie nie wiem gdzie tego szukać.. dlatego proszę o pomoc:) Chętnie przyjmę rady:) Może trzeba coś jeszcze zrobić z tymi stykami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz odpowiedź, sam ją znalazłeś.

Gdzieś znalazłem informację, że to kwestia jakiejś szczorki powrotu czy tam mechanizmu powrotu,

Musisz jeszcze raz rozebrać i odpowiednio ustawić na stykach, w tej chwili masz przesunięty moment wyłączania wycieraczek. Przypuszczam, że przekręciłeś dekielek ze stykami, o jedną śrubkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz doprecyzować o co chodzi z przekręceniem dekielka ze stykami o jedną śrubkę? Czy cały silnik źle przykręciłem na podszybiu? Czy namieszałem wewnątrz silnika? Dla jasności dodaję foto znalezione na forum. Zieloną strzałką zaznaczyłem miejsce, w którym dokonałem łączenia ścieżek na dekielku:)

post-63842-0-33362900-1428435626_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, zapomniałem już jak to wygląda. ;)

Robiłem to parę lat temu. Też miałem z tym zabawę, wszystko poskładałem, ale przesunąłem sobie ramie na silniczku. W efekcie wycieraczki wchodziły na maskę.

 

Rozumiem, że po złożeniu i ustawieniu wycieraczek w dolnej pozycji, po ich uruchomieniu wycieraczki robią ruch do słupka, potem jadą do maski i wracają w pozycję na środku szyby, i się zatrzymują. Kolejne włączenie wycieraczek powoduje taki sam ruch?

Jeżeli tak, spróbuj poluzować ramie ma mimośrodzie silniczka i ustaw go tak, żeby wycieraczki były ustawione w pozycji wyjściowej. Najlepiej zamiast wycieraczek załóż sobie kawałki miękkiego drutu. Pomoże to w obserwacji ruchu wycieraczek, tym sposobem nie porysujesz maski i nic nie będzie blokowało ruchu. Niestety, ale będziesz miał zabawę na jakiś czas. Mnie zajęło to jakąś godzinę :/

Inaczej nie pomogę, Będę rozbierał napęd wycieraczek, ale dopiero jak się zrobi cieplej. Znowu zaczynają mi się zatrzymywać gdzie i kiedy chcą. Prawdopodobnie znowu muszę wyczyścić ślizgi i dogiąć styki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!