Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z chłodnicą


luka89

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż chciałem w swojej reni wymienić płyn chłodniczy. Poczytałem trochę na forum popatrzyłem pod maską gdzie są odpowietrzniki i zdziwił mnie odpowietrznik na chłodnicy ponieważ wygląda jak jakiś korek ale wbity tak że nie ma go jak wyciągnąć i teraz mam takie pytanie czy wszystkie meganki mają takie coś? Jestem posiadaczem mojej reni od 5 miesięcy i nie interesowałem się tym ale czy to u mnie poprzedni właściciel coś przy rzeźbił czy tak jest?? Wygląda to tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/186aeb69e00c66cc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się domyślałem :-/ pytanie co z tym zrobić? jak odpowietrzyć chłodnicę po zmianie płynu? bo chłodnicy to nie mam zamiaru zmieniać :-/ a w ogóle jak to jest rozwiązane? to jest jakoś wkręcane czy tylko tak się wkłada? taki korek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ygląda jak jakiś korek ale wbity tak że nie ma go jak wyciągnąć

Możesz zdjęcie zapodać?

Z tego co mi wiadomo to na chłodnicy nie ma żadnego korka. Tzn korka pozwalającego na odpowietrzenie chłodnicy.

Odpowietrzenie układu chłodzącego odbywa się za pomocą dwóch odpowietrzników na rurach układu. Procedurę odpowietrzania znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 8V jest korek w chłodnicy, jak się stoi przodem do auta po lewej stronie. Oryginał czasami lubi przeciekać, pewnie dlatego ktoś go zaślepił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w tym miejscu powinien być koreczek z możliwościa odpowetrzania. Słuchaj mnie kolego, tak naprawdę to on Ci jest nie potrzebny gdyż przy odpowietrzaniu odkręcasz tylko korek najwyżej połozony od pozostałych. Powinien znajdować się na gumowym wężu który podajrze leci do termostatu (mogę sięmylić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety chłodnica nie ma osobnego odpowietrzenia. Tam, gdzie jak kolega słusznie zauważył, powinien być korek odpowietrzający, jest zaśleka (nie wiem czy wyjmowalna).

Była już dyskusja na ten temat.

Korek do odpowietrzania jest jeden (przynajmniej w mojej) - srubka M6 na króćcu przy termostacie na wąż wychodzący do chłodnicy. W takiej sytuacji, żeby się pozbyć bąbla powietrza z chłodnicy trzeba by przechylić samochód na prawy bok pod kątem 60*, w tej sytuacji dojdzie prawie do całkowitego odpowietrzenia chłodnicy. Inna sprawa ten pęcherz w chłodnicy nie przeszkadza specjalnie w pracy obiegu, zmniejsza trochę powierzchnie wymiany ciepła chłodnicy (o przestrzeń w górnej części chłodnicy zajmowanej przez powietrze) i wpływa na twardość przewodów gumowych jako skutek wzrostu ciśnienia w układzie (ograniczanego przez zaworek nadciśnieniowy w korku zbiornika wyrównawczego), wynikający z chęci powiększenia swojej objętości przez powietrze po nagrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra chłodnica to małe piwo a jeszcze chcialem się dowiedzieć jak jest z odpowietrzaniem bloku silnika bo według książki tam jest jakaś śrubka odpowietrzająca pod kolektorem ssącym i odpowietrza się to czy raczej nie trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowietrzałem jakiś czas temu wg. przepisu z forum (wkł) i układ wszystko działało od razu. Poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!