Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czy silnik F4K a dokłądnie dół silnika będzi


m-c-ool

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam silnik 1.4 16V 95Km chce założyć kompletny dół z silnika 2.0 16V i tu moje pytanie , wiem że pasuje ale jest kilka rodzajów tych silników i poprostu moje pytanie brzmi czy może być ten czy on nie będzie pasował? dodam jeszcze raz że jest to silnik F4K 2.0 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<ok> Ciekawe jak chcesz to zrobić?

Inna średnica tłoków, inny skok tłoka, tym samym pewnie inny wał i parę innych rzeczy, a w zasadzie cały silnik.

Prościej i łatwiej będzie przeszczep całego silnika ze skrzynią biegów i zawieszeniem.

Ściągnij sobie Sam naprawiam wyd.II i poczytaj.

 

I jeszcze jedno pytanie - po co chcesz takie coś zrobić? Jaki masz cel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tyle to ja wiem <ok> dlatego dół ma być z tego 2.0 a reszta osprzętu itp mojego sinika . rozmawiałem z kolega Torek na temat zwiększenia mocy silnika i dowiedziałem się że 1.4 1.6 1.8 i 2.0 w m1 ph2 to l1 ph 2 to są tzw bliźniacze konstrukcje i że da się podmieniać te elementy jak napisałem plus komputer dla osiągnięcia wyższej mocy silnika :mrgreen: tylko niewiem o który model 2.0 chodziło czy to napewno ten nie chce kupować w ciemno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o widzisz to jest laguna 1 i silnik wydaje mi się właśnie że tez jest tej samej konstrukcji

(to nie jest reklama ani nie polecam tego auto wstawiam tylko jako zdjęcie poglądowe )

http://moto.allegro.pl/renault-laguna-2-0-...1224250755.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak bliźniacze silniki to

1) 1,4/16V (K4J) i 1,6/16V (K4M)

2) 1,8.16V (F4P) i 2,0/16V (F4R)

Podstawowe różnice pomiędzy bliźniaczymi jednostkami to pojemność, czyli średnica i skok tłoka.

Jak chcesz się bawić w zwiększenie mocy swojego silnika poczytaj trochę na ten temat to będziesz wiedział co trzeba zrobić żeby zwiększyć moc i moment obrotowy.

 

Już Ci napisałem, znajdź rozbitą megankę z silnikiem 2,0/16V i zrób swapa.

Zresztą nie koniecznie to musi być Megana, może być; Scenic, Laguna, i chyba Espace.

Z tym, że musisz się liczyć z kosztami i to niemałymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ale właśnie rozmawaiłem na ten temat z paroma użytkownikami i myśleliśmy że 2,0 też padpasuje ale okazało się że nie konieczenie <ok> ja wiem tylko SWAP wychodzi drożej niż podmiana dołu + komp reszta zostaje star więc chyba wsadzę poprostu 1.6 dół plus komp i będzie OKi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 16v był montowany w coupe I phI i wtedy było to F7R 147KM, w phII montowany był 2.0 16V 140KM F4R. W Lagunie I były trzy rodzaje silników 2.0 16V - Renówkowy F4R, IDE (bezpośredni wtrysk benzyny) oraz jednostka Volvo 145KM która dość fajnie jeździła w tej budzie :) Jak widzisz, wybór jest duży, ja bym się w 1.6 nie bawił, jak już robić swap to raz a dobrze, koszt będzie trochę wyższy a jazda o wiele przyjemniejsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłaca się wpakować 2000zł za 12KM? Ja bym wolał dołożyć kilka stów i wsadzić 140KM - wtedy poczujesz różnicę, zresztą zapytaj torka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko poczytaj dokładnie kolego ja nie bede robił swap-a tylko przełożenie samego dołu plus kompa i z tego co wiem wyjdzie mnie to w granicach 350-400zł więc do 2000 troszkę brakuje :) gdybym miał 2000-3000zł to bym się nie zastanawiał tylko od razu kupował 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!