Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[1.9 Dci] Znów o muleniu silnika, ale zupełn


olmas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Pomimo wielokrotnego korzystania z opcji "szukaj" i analizowania podobnych problemów u innych użytkowników nie udało mi się nic naprawić.

Problem jest taki.

Objawy.

Samochód zbiera się dobrze, czuć turbinę, ale tylko do 3000 obr/min, powyżej praktycznie zero przyspieszenia na wszystkich biegach. Po minięciu 3000 obr muł straszliwy. Na 5 biegu max 130 km/h i to po długim rozpędzaniu.

Nie włączają się żadne kontrolki, nie dymi, nie bierze oleju, nie pali więcej niż powinien, nie przerywa.

Na postoju silnik kręci się idealnie i osiąga pełną skalę obrotów.

Sprawdziłem:

- przepływomierz po odpięciu brak zmian,

- EGR wyjęty, nie zacinał się ale przeczyściłem i złożyłem- brak zmian, również po samym odpięciu.

- filtr paliwa zmieniony-brak zmian

- filtr powietrza zmieniony- brak zmian

- turbina kręci się jest bardzo dobre przyspieszenie do 3000 obr/min

- sprzęgło OK

Czy macie jakieś pomysły na sprawdzenie czegoś jeszcze?

Czy ktoś spotkał się z dokładnie takimi objawami?

Bardzo proszę o pomoc.

Z góry dziękuję. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- przepływomierz po odpięciu brak zmian,

Znaczy, że do wymiany. Zastanów się, skoro go wypiąłeś i nie zauważyłeś istotnych zmian to znaczy, że wpięty nie działa jak należy. Miałem bardzo podobne objawy i pomogła właśnie wymiana przepływomierza. I pamiętaj - tylko oryginał (używany, nowy) byle nie zamiennik !!!

Podobne objawy daje nieszczelność rur dolotowych od intercollera ale ja obstawiam przepływke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz.

Jeśli chodzi o przepływomierz to jak przeczytałem opinie innych mówili, że jeżeli jest niesprawny to odpięcie powinno spowodować prawidłową pracę silnika.

Spróbuję na początek go przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odpięciu przepływomierza różnica jest taka jakbyś prowadził furmankę , przy twoim problemie sprawdziłbym najpierw na kompie oczywiście niekoniecznie w ASO ale u speca posiadającego CLIP-a czy wszystko działa prawidłowo , a dopiero bawiłbym się przepływką. Dziwne że nie wyświetla błędu elektroniki tzw. EKG choć objaw pasuje mi na duszenie się silnika ,więc przyjrzyj się rurom doprowadzającym powietrze doładowania z chłodnicy w lewym nadkolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olmas, nie jestem pewien, czy w I jest tak samo jak w II ale jeśli są, sprawdziłbym jeszcze zawory turbiny i ciśnienia doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne się z pytaniem. jak wygląda regulacja zaworów w tym silniku? dokładnie to jest f9q732, hydraulicznie czy płytki. jeśli płytki to co ile trezba regulować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Miałem takie same objawy jak kolega olmas, wypisz wymaluj.

Wypiąłem kostkę z przepływomierza bo też miałem uszkodzony jak przypuszczałem i samochodzik wkręcał się jedynie do 3,5 tyś tak, że nie było różnicy czy jest podłączona czy nie (więc nie koniecznie bez przepływki autko musi dobrze chodzić, to chyba zależny od tego jakie ustawienie domyślne jest w komputerze) założyłem oryginalną używaną i znów jeździ jak wariat :mrgreen: Więc pomyśl o przepływomierzu :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W moim przypadku miałem w serwisie wymieniony na nówkę zawór EGR ale niestety nie dało się z nim jeździć. Wróciłem do starego. Pózniej okazało się że moj stary EGR jest w porządku. Po wizycie u mechanika i po sprawdzeniu wszystkich elementów okazało się, że klip nie widział uszkodzonego czujnika doładowania, który dawał za dużo powietrza na turbinę. Po wymianie okazało się że to strzał w dziesiątkę. Dzisiaj znowu cieszę się z jazdy i Tobie tego życzę.

 

 

 

Już w jednym miejscu zamieściłeś taki sam post <ok> więc leci na Marsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!