Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka Oleju


torek

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie tak.

Pompa oleju zbudowana jest tak, że w zależności o prędkości obrotowej silnika podaje cały czas ciśnienie na układ smarowania. Ciśnienie to jest zależne od prędkości obrotowej silnika, ale w pewnym określonym zakresie. (obroty wolne - 1bar, 3000 rpm - 3 bary)

Nie wiem jak jest w silnikach 1,6 i 1,4 8V i 16V bo nie znalazłem, ale na pewno w 1,8/2.0 16V jest zawór ciśnieniowy.

Nie pamiętam, kiedyś miałem podobne objawy w starym fiacie, ale konstrukcja pompy jest identyczna. Wtedy były dwa problemy ;

- właśnie zawór na pompie

- coś się porobiło, że jeden z "trybików" zasysających olej był luźny w efekcie czego pompa podawała olej z różnym ciśnieniem albo wcale.

 

Jedynie co pozostaje to wyjęcie pompy.

Przed tym jednak sprawdził bym jakie masz ciśnienie oleju ? Wartości podałem powyżej. Ciśnieniomierz powinieneś wkręcić w miejsce czujnika ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie podepnę się pod temat. Mianowicie dzisiaj przy temp - 10, kiedy chciałem odpalić samochód, załapał za drugim przekręceniem, jednak tylko obroty podskoczyły i od razu zgasł. Potem było kilka prób odpalenia ale nic z tego, w końcu znowu załapał, więc dałem lekko gazu jednak mimo to, obroty natychmiast spadły i zgasł, w samochodzie zaczął się unosić bardzo intensywny zapach benzyny. Próbowałem dalej i znów odpalił, ale zaraz zgasł, w końcu odpalił, obroty systematycznie skakały z 1500 - 2000, w sekundowych odstępach, w końcu przestało, więc ruszyłem nie daleko, kwestia paru minut.

 

Gdy wysiadłem z samochody, w bagażniku śmierdziało spalenizną, zapach bardzo intensywny, niestety musiałem iść do pracy.

 

Po 8 godzinach samochód odpalił za drugim razem (-11), więc no problem, w aucie waliło jednak spalenizną nawet po 8 godzinach. Obroty 2000 - 2250 również systematyczne i regularne skoki.

 

W połowie drogi do domu nagle zapala się kontrolka ciśnienia oleju i STOP, na szczęście byłem blisko domu, więc na luzie dojechałem. Zgasiłem autko, zapaliłem ponownie i kontrolki się święcą. w bagażniku znów pojawił się smród spalenizny.

 

Czy ktoś wie co jest grane ??

 

poprawiłem błędy ortograficzne, zwracaj uwagę na pisownię :)

 

Sprawa się wyjaśniła, mianowicie na tylnej klapie, w silniczku wycieraczki było zwarcie, z tąd smród spalenizny, do tego problemy z bezpiecznikiem głównym dlatego świrowały kontroliki i fiksujący imo, któy zablokował zapłon, kierunkowskazy, wycieraczki.

 

Serwis koszt - 350 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podepne się pod temat dziś podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka oleju i napis STOP, przestały działać kierunkowskazy i wycieraczki a w samochodzie zaczął unośić się smród spalenizny, odrazy nadmienie że poziom oleju jest OK sprawdzany na bierząco. Po wymianie bezpiecznika na nowy nie można odpalić samochodu. Ma ktoś jakieś propozycje. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!