Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka Oleju


torek

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś jak wyjeżdżałem wieczorem, zapaliła mi się kontrolka oleju z kontrolką stop. :-( i niestety zapala się za każdym razem gdy wrzucam na luz i obrotu spadają poniżej 1000. gdy dodaje gazu, obie kontrolki gasną.

 

co to może być? czyżby pojawił się problem ze smarowaniem silnika na wolnych obrotach? czy może olej za gęsty.. ( ale to chyba nie).

 

Nie wiem za bardzo co robić... czy mogę jeździć.. czy nie.. :-( :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no olej jest. dziś jak odpaliłem, to w momencie kiedy chodził na ssaniu to wiadomo nic się nie świeciło.. przejechałem się.. no i znów jak ssanie się wyłączyło, to zaczęły mrugać te dwie kontrolki.. wystarczy delikatnie musnąć pedał gazu.. i gasną.. kurde.. czy wymiana pompy oleju kosztowna jest? :-/ :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

torek, mam to samo w scenicu ale jeszcze nie miałem okazji się za to zabrać. Podejrzewam czujnik ciśnienia oleju. Poza żarzeniem się tych kontrolek innych efektów brak, jeździ tak już dość długo bo nie mam czasu tego zrobić. Wymiana oleju nie pomogła, stan oleju na full. Ty kombinuj a ja skorzystam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety pompa oleju :wrong: :shock: :stupid: :stupid: zalana nowym olejem, w ogóle przestała pracować :cry: tak więc rozpoczynam poszukiwanie pompy, ale ciężka sprawa, bo nie mogę namierzyć od 1.8 żadnej pompy. nowa to koszt 960zł :wrong: ciekaw czy spasiła by od f4r.. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż po zalaniu nowego oleju, przestała w ogóle pompować, jak silnik został uruchomiony słychac było jak wszystko klepie :-x poza tym wykręciliśmy filtr oleju i był suchutki :roll: ostatecznie udało się pobudzić pompę, tak by pracowała na wyższych obrotach, ale i tak jest to szrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie nie pocieszyłeś jednym słowem, z tym że u mnie to się zaczęło w tamte wakacje, później "ucichło" i znowu czasami miga. Jednak ja u siebie obstawiam czujnik/brak styku. Gdyby to była wina pompy to silnik by tyle czasu/km nie wytrzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę, to na pompie jest zawór, który przepuszcza olej w przypadku wzrostu ciśnienia w układzie, np przy bardzo wysokich obrotach. Jeżeli ten zawór jest niesprawny (czyt. przepuszcza) to mogą być podobne objawy. Na wysokich, no powiedzmy podwyższonych obrotach ciśnienie jest większe, bo a ilość oleju odprowadzonego "bokiem" jest na tyle nieduża, że kontrolka wskaźnika gaśnie.

Wlanie nowego oleju prawdopodobnie wypłukało nagary i większa ilość oleju "ucieka" bokiem.

Ot taka moja teoryjka - muszę poczytać i ją jeszcze potwierdzić. ;-)

 

Sam wskaźnik to bardzo prosta konstrukcja. Blaszka podparta sprężynką. Ciśnienie oleju odsuwa blaszkę od styku i przerywa obwód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm.. ale w takim razie tak czy siak, czy przepuszcza czy nie zasysa, efekt jest ten sam, smarowania brak.. dobrze rozumiem?? tyle że w momencie kiedy przepuszcza bokiem olej, to w ogóle oszukuje czujnik.. niby wsjo ok.. a tak naprawdę gucio.. dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!