Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na wolnych obrotach drży nadwozie


lk73

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dzisiaj wymieniłem wszystkie trzy poduszki silnika. Silnik pracuje bardzo cicho, ustały lekkie drgania kierownicy na zimnych obrotach. U mnie były zużyte wszystkie poduszki - dwie były popękane, natomiast olejowa miękka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było tak jak u Ciebie, że czasami było czuć drgania, a czasami nie. Tak na prawdę nie zwracałem uwagę na obroty, ale przy zimnym silniku drgań nie było czuć. Na początek wymień poduchę od strony rozrządu, to powinno wyeliminować drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą wymieniałem na jesieni (oryginalna). Po tym zwątpiłem bo nie było różnicy i nie wymieniałem kolejnych (drogie). Ale skoro to pomogło to może jednak to poduszka od strony skrzyni? Zastanawia mnie jednak fakt występowania drgań tylko w odpowiednich warunkach pracy silnika (temp. rozgrzania). Pragnę dodać, że po zgaszeniu silnika gdy był on już gorący i ponownym odpaleniu po jakimś czasie (temp. spadła z powrotem do połowy) to autko zachowuje się ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zerwała się śruba mocujące poduszkę nad rozrządem! Najprawdopodobniej mechanik, przy wymianie rozrządu nie dokręcił jej odpowiednio i ścięło ją!

Mechanicy pierwszy raz widzieli taki przypadek, dlatego sprawdźcie sobie czy nie macie tej śruby popuszczonej!

 

Nowa śruba w serwisie 37 pln, do tego wymieniłem odrazu poduszkę zamiennik 250 pln - no ale silnik drży, nie chodzi to najlepiej! Dziś zostawiam auto i najprawdopodobniej, pójdzie do wymiany druga poduszka pod akumulatorem, a kto wie czy nie i ta trzecia - jak wymienię, to będę mógł się wypowiedzieć, czy należy wymieniać parami, czy racze tą, która się zużyła!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam pytanie podobnej kwestii. Gdy silnik zimny przy ruszaniu i biegach 1,2, i czasem 3 mam mocne drgania wrecz telepotanie przy cieplym silniku idzie autko jak po miodzie, wymieniłem wczoraj poduszkę pod rozrządem bo była zerwana reszta wedlug mechanika jest ok, wiec w czym może tkwić problem, czy może je wymienić po prostu profilaktycznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Megane pojawiało się "brzęczenie" gdzieś w podsufitce w pewnym zakresie obrotów i drgania przenoszone na nadwozie na biegu jałowym przy ciepłym silniku bez włączonej klimy. W weekend założyłem nową poduszkę od strony rozrządu (oryginał - koszt 237zł) i efekt przerósł moje oczekiwania. Wymienione problemy zniknęły a w samochodzie jest wyraźnie ciszej.

Załączam zdjęcia starej poduszki. W nowej nie ma praktycznie wcale szczeliny między metalową obejmą a gumą w środku. Tymczasem stara ma na górze ponad pół centymetra luzu a po bokach kilka mm.

0001389c3114436egen.jpg

42930bf3f695b7fcgen.jpg

Wymiana we własnym zakresie zajęła 10 minut. Bez kanału! Jako leniwy człowiek nie lubiący zbędnej pracy nie zdejmowałem nawet dolnej osłony silnika lecz podparłem miskę olejową fabrycznym lewarkiem poprzez plastikową osłonę :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozazdrościć , ja czekam na diagnozę moich poduszek, dzisiaj autko poszło na warsztat, po czy można stwierdzić, że poducha opisana przez ciebie jest do wymiany, nie chodzi mi o drgania itp, tylko czy da się to zobaczyć gołym okiem mając odsłonięta poduszkę na kanale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!