Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Praca silnika jak karabin maszynowy przy dod


dmocha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj na rezerwie gazu i benzyny pojechałem na coroczny przegląd techniczny (wpis do dowodu rejestracyjnego).

Nie było żadnych problemów. Po przeglądzie po 10 minutach odstawiłem samochód na parking i po 3-ech godzinach wracałem do domu.

W czasie jazdy zauważyłem że przy dodawaniu gazu (na pierwszym i drugim biegu zwłaszcza) samochód się jakby dławi, pomyślałem że może to dlatego że jadę na rezerwie gazu.

Ale wieczorem kiedy jechałem na stację żeby zatankować i po zatankowaniu samochód pracował niepłynnie. Silnik szarpał

Dziś rano kiedy jechałem do pracy sprawdziłem czy dzieje się tak również kiedy przełączę na benzynę. Silnik niby pracuje i słabo się to czuje kiedy jadę ponad 40km/h ale przy ruszaniu lub nawet na luzie na postoju samochodem rzuca (trzęsie) tak jakby paliwo było nierównomiernie podawane.

Czy to może mieć związek z tym że na przeglądzie wytrzęsło przy sprawdzaniu układu jezdnego?

Dla informacji podam że (może jest to potrzebne):

filtr powietrza wymieniłem rok temu

filtry gazu i świece NGK BKR6EZ wymieniałem w sierpniu zeszłego roku (zrobiłem na nich 12000 km)

olej, filtr paliwa i filtr oleju wymieniłem dwa miesiące temu.

Tankuję zawsze na tej samej stacji (statoil) i paliwo bezsiarkowe.

Mam instalację gazową sekwencyjną BIGAS

Do tej pory nie miałem żadnych problemów - co to może być i na ile się muszę przygotować (zł) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim

W poniedziałek jestem umówiony w RENOCAR w Gdyni. Sugerowali że może to byc wina świec lub właśnie cewek

Nie wiem jakie są cewki, świece wymieniał mechanik ale nie sprawdziłem cewek.

Właśnie wertuję archiwum megane.com.pl i szukam na ten temat.

Jakie proponujecie (gdyby trzeba było) i gdzie kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długim czasie niepewności dowiedziałem się, że to problem z pierścieniem. Jest pęknięty.

Pierwszego dnia po zdjęciu świec okazało się, że na pierwszym cylindrze jest problem. (pozostałe cylindry - ok)

Świeca jest zalana, tłok nie jest czysty (wziernikowa kamera) wyglądało to jak taka smoła.

Ciśnienie w cylindrze na sucho było w granicach 2 atm po zalaniu wzrosło.

Podejrzenie - problem z tłokiem.

Decyzja - rozbieramy silnik wyciągamy tłok i sprawdzamy cylinder i tłok.

Teraz czeka mnie sprawdzenie głowicy i być może jej planowanie.

Moje pytanie jako laika.

Czy to potrzebne, co daje. Jaki to może być koszt

Co jeszcze powinno być zrobione lub na co trzeba zwrócić uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!