Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem na zimnym silniu a dokłądnie szarpie


m-c-ool

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , pojawił się mały problemik z moją Megi , na zimnym silniku autko szarpie ale tu uwaga nie podczas przyśpieszania tylko jak utrzymuje prędkość na niskim biegu (1 i 2) jak wyjeżdżam odemnie z pod bloku to mam z 6 czy 8 progów zwalniających do pokonania więc jade powoli masz 30-40km na 2 i wszystko jest OK tylko jak utrzymuje prędkość to autko troszkę szarpie . Na obroty wkręca się normalnie , na zimnym silniku ma trochę powyżej tysiąca obrotów . w momencie przełączenia na gaz problem znika i jak silnik już siętrochę zagrzeje to też już jest OK .

Czujnik zasysanego powietrza miałem czyszczony bo gasło autko na zimnym silniku, był robiony reset kompa , cewki są Beru mają 1,5 roku mniej więcej . Świece wymienione filtr paliwa wymieniony 20k km temu , filtr powietrza jakieś 200km temu , olej świeży i w skrzyni i silniku .

ale żeście sie rozpisali wow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze czytać że świece były wymienione niedawno , są włożone BOSHA z platynowymi elektrodami czy coś takiego , mih00 ma rację nie ma kabli wysokiego napięcia bo sa osobno cewki zapłonowe na kazdy cylinder zakładane bez pośrednio na świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że filtr paliwa był wymieniany 20 kk temmu to nic nie znaczy, wystarczy raz naciąć się na stacji. Bo z tego co czytam to objawy na paliwie - ja jak tak miałem, to filtr paliwa był do wymiany bo sie zapchał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty na biegu jałowym rano to jakieś 1,5k obrotów na "sucho" - bez świateł bez niczego ,

paliwo tankuje tylko na orlenie i cały czas i nigdy nie zauważyłem żeby jakoś zamulał na paliwie czy coś takiego . Ale co że problemy z świecami ? czemu nie BOSH ? cewki są dosyć nowe ale powiedzcie jak je przemierzyć ? zmierzyć rezystancje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że lejesz tylko na orlenie nie znaczy że szajsu nie nalałeś większość ludzi myśli że jak leje na Orlenie, BP itp. to nie wiadomo jakie dobre oni tam mają te paliwa :-P a guzik prawda w mojej okolicy ostatnia kontrola paliw Panowie zajrzeli na Orlen pobrali próbki a wyniki do wglądu w necie i co PB95 zamiast ustawowych 95 oktanów miała 94 :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety wiem że mogą paśc dosyć szybko ;/ jak je przemierzyć ? tylko że to auto tankuje na tej stacji już dosyć długo i nigdy nie było problemów ani w zimę anie nie mulił nic , no chyba że .

 

witam dzisiaj dolewając płynu o spryskiwaczy i robiąc ogólne oględziny samochodu zauważyłem coś takiego że na zimnym silniku jak delikatnie dodałem gazu to silnik trochę zamiast przyśpieszać zwalniał obroty i dosyć mocno się rzucał ( tzn. bujało nim dosyć mocno ) dodawałem gazu pod maską więc niewiem ile to na pedale ale nie dużo czy to norma ?

 

dzisiaj coś sie jeszcze bardziej popsuło , gdyż nie umiałem zapalić samochodu tzn. samochód odpalał ale od razu po odpaleniu obroty spadały aż do zera tak jak gdyby nie miał ssania czy cuś , za 4 razem odpalił i już chodzi cały czas i problem znikł ;/

 

[ Dodano: 2010-10-26, 21:51 ]

dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!