Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio na przeglądzie technicznym wyszło, że lewy tył hamuje słabiej i jakby cały czas hamulec trzyma. Diagnoza niesprawny cylinderek. Wymieniono. Po jakimś czasie pojechałem na "bezpłatny przegląd jesienny" i nadal jest różnica w hamowaniu (lewy słabszy). Co to może być? Czy szczęki do wymiany? Jak ocenić, sprawdzić czy to wina szczęk? A może bęben bądź coś innego. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby cały czas hamulec trzyma.
Czy szczęki do wymiany?

Raczej tak, bo jedna strona trzymała i się przegrzała (spaliła). Po wymianie powinno być ok, bębny warto przetoczyć. Jak masz korektor siły hamowania o też można sprawdzić w jakim jest stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i wzielem sie za to rozebralem przeczyscilem bo bylo tego brudu ze ho ho wyregulowalem tez luz miedzy szczekami a bebnem i hamuje jak nowo narodzony.Szczeki sa jeszcze ok wiec nie wymienialem.Pozdrawiam

 

kolego klawisz "alt" w postach się kłania!- poprawić proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj przy okazji wymiany łożyska postanowiłem trochę przeczyścić to co pod bębnem. Trochę zeskrobałem brudu śrubokrętem, lekko psiknąłem WD 40 po sprężynkach i ruchomych częściach (oczywiście na koniec wszystko włącznie ze szczękami wytarłem). Następnie wziąłem się za regulację rozstawienia szczęk wg WKŁ. I po złożeniu do kupy niemiła niespodzianka. Ręczny po prawej wogóle nie trzyma (dźwignia podciągnięta bardzo wysoko), pedał hamulca łapie niżej niż wcześniej i wogóle chyba tył nie hamuje, bo gdy na mokrej nawierzchni deptałem po hamulcach to tylko przednie koła blokowały się. Nie wiem co narobiłem? :-( Czy źle wyregulowałem? Fakt, że nie miałem suwmiarki o tak dużym zakresie, mierzyłem metrówką (X=202,6mm). Czy tą regulację wykonuje się tylko na nowych szczękach czy nie ma to znaczenia? Proszę o pomoc , bo przecież nie będę jeździł bez hamulców. :!:

david1982 jak Ty wyregulowałeś ten luz między szczękami a bębnem?

Jeszcze jedno. Przy jakiej grubości okładziny na szczęce trzeba je wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście instrukcję odnośnie wymiany szczęk przestudiowałem. Automatyczne ustawienie samoregulatora szczęk robiłem, chyba z sześć powtórzeń. I dżwignia ręcznego rzeczywiście nie idzie już tak mocno do góry, jednak wogóle nie trzyma. Pedał może też już tak mocno nie wchodzi w podłogę, jednak mocniej niż przed czyszczeniem (naciskając pedał hamulca zdarza mi się zaczepiać butem o pedał gazu). Czy czyściłem samoregulator? wszystkich tych części nie wyjmowałem z uchwytu. Jedynie zeskrobałem rdzę, przedmuchałem powietrzem i trochę psiknąłem WD40 po wszystkich sprężynkach i ruchomych elementach jak pisałem w poprzednim poście. Prawdę mówiąc to gotów jestem wymienić szczęki na nowe i wtedy wszystko dokładnie zrobić wg instrukcji. Tylko, że mechanik, u którego wciskałem łożysko mówił mi, że jak szczęka (chyba okładzina na niej) ma 3mm to jeszcze nie wymieniać. A nowe jaką mają grubość? Czekam z niecierpliwością na porady. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markar74, jak miałeś wszystko na wierzchu to sprawdziłeś czy dźwignia od ręcznego odpycha szczękę? Bardzo często ona rdzewieje i się nie rusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Dźwignia od ręcznego ruszała szczęką, gdy śrubokrętem popychałem ją za wypust na niej. W lewym uchwycie opierała się ładnie na szczęce przeciwbieżnej, natomiast z prawej nie (był odstęp ok 5mm). Musiałem cofać ją i był opór mimo lekkiego spryskania WD40. I za każdym razem tak było. Czy ta dźwignia powoduje te problemy? To co wymiana, i co z tą grubością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD40.

heh przypadkiem ten płyn nie spłynął na bęben i nie dostał się na szczęki? Ten środek ma właściwości smarujące - wniosek nasuwa się sam :)

Ja bym zdjął bęben, psiuknął płynem do czyszczenia hamulców (ja psiukałem benzyną ekstrakcyjną w pojemniku po płynie do mycia szyb) i wtedy sprawdził jak się zachowuje hamulec. Bęben też do wyczyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wcześniej, że spryskałem delikatnie a póżniej wszystko wytarłem. Reszta pod wpływem temp. nie odparuje? A co sądzisz o tej dźwigni ham. awaryjnego co nie cofa się do szczęki? I czy grubość okł. 3mm jest ok?

 

[ Dodano: 2010-10-25, 21:13 ]

Jeden ból mniej :), polepszyło się . Pojechałem na stację diagnostyczną i sprawdziłem. Na szczęście hamują, co prawda prawy słabiej, ale różnica jest dopuszczalna. Gorzej z ręcznym. Różnica 80%, prawy praktycznie nie działa. Czy może powodować to dźwignia hamulca awaryjnego, o której pisałem wcześniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta pod wpływem temp. nie odparuje?

niestety nie.

Ręczny to sama mechanika - dźwignia - linka - dźwignia. Jeżeli coś po drodze nie zadziała to i hamulec nie będzie pracował. Sprawdź czy linka swobodnioe chodzi w pancerzu i tą dźwignię przy szczęce.

3mm są ok, jeszcze pojeżdżą. Nówki mają ok 5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki meganecoupe02. Może we czwartek rozbiorę go jeszcze raz. Mam zamiar wyjąć wszystkie elementy, poczyścić, obejrzeć.

 

[ Dodano: 2010-10-28, 21:49 ]

Rozebrałem na części pierwsze, zeskrobałem rdzę, wszystko spryskałem środkiem do czyszczenia hamulców, dźwignię od ręcznego rozruszałem (teraz przynajmniej opiera się na szczęce), ustawiłem samoregulator.

 

[ Dodano: 2010-11-05, 14:08 ]

Przy okazji wymieniłem cylinderek, razem z cylinderkiem przewód hamulcowy (bo nie mogłem wykręcić go z cylinderka). Nie dostałem w sklepie identycznego, kupiłem miedziany i sam wyginałem. Wymieniłem też linki od ręcznego. No i na koniec odpowietrzyłem. Teraz jest o niebo lepiej. Bierze trochę wyżej a ręczny to normalnie blokuje koła w czasie jazdy. Tylko będę musiał sprawdzić czy działają z jednakową siłą. Jedno pytanko na koniec. Czy muszę jechać do zakładu na odpowietrzenie układu z użyciem specjalnego oprzyrządowania jak piszą w WKŁ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!