Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prosze zobaczcie scenica


shigeru

Rekomendowane odpowiedzi

Scenic Kaleido czyli taki jak mój, z tym że ja nie mam szyberdachu.

Czyli buda z PhI, a mechanicznie to już PhII

Dziwne bo ja mam inną kierownicę i zegary. Ale możliwe, że takie wychodziły - sprawdź kiedy jest data pierwszej rejestracji. Jeżeli w okolicach września / października 1999, to możliwe, że taka kierownica i zegary były montowane oryginalnie. Są od Ph II.

Zastanawia mnie po co był wymieniany alternator.

Obejrzyj tylne zawieszenie, a szczególnie stan silenbloków w zawieszeniu części są śmiesznie tanie ale naprawa od 400 do 700zł, z częściami.

Zużycie paliwa prawdziwe ale w trasie, w mieście licz się ze spalaniem 8-9 l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary i kierownica mogą być fabryczne jeżeli jest z końca roku-model przejściowy, tutaj na forum przedstawicielem takiego połączenia jest samochód Robaka. Ja widzę różnicę w odcieniu przedni prawy błotnik/drzwi ale może to być wina ekspozycji i światła.

 

Silnik godny polecenia, ale tak jak napisał P_r_z_e_m_o spalanie w mieście to 7,8-9,5l/100km (w przypadku mojego z takim silnikiem). Moim zdaniem warto obejrzeć. Wnętrze wykazuje mniej więcej normalne slady zuzycia, kierownica jakby trochę zbyt nowa, ale nie będę się upierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pizza kierownica może tak wyglądać - moja Reńka ma 160 000 i kiera jest jak nowa. To chyba zależy czy auto dużo na słońcu stało albo od potliwości ręki?? Nie wiem bo widziałem Meganki z przebiegiem 80 000 i kierownica była jak szrot i kangura z taką samą kierownicą - przebieg 250 000 i kiera byla idealna. Także wydaje mi się, że tym nie ma co się sugerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary i kierownica mogą być fabryczne jeżeli jest z końca roku-model przejściowy, tutaj na forum przedstawicielem takiego połączenia jest samochód Robaka.

 

Dokładnie :)

Mam ten sam rocznik i kiera, zegary, itp. jest dokładnie taka sama jak w tym egzemplarzu.

I o dziwko też mam przebieg około 160 tys. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ph I- tył hamulce bębnowe a przód tarczowe a w Ph II z tyłu i z przodu tarcze, ponadto w Ph II tarcze są większe a co za tym idzie nie wejdą felgi 14" (standard w Ph I) więc minimum to 15" (nie jestem pewien co do silnika 1.4 ale w pozostałych tak jest) i pewnie jeszcze kilka rzeczy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie (przynajmniej na zdjęciach) dziwnie nierówna szpara pomiędzy prawym błotnikiem a prawymi drzwiami, jakby błotnik spasowany na siłę, no bo odcień lakieru, niekoniecznie, pamiętać trzeba, że lakier z biegiem lat blaknie inaczej na karoserii blaszanej a inaczej na plastikach, a błotniki plastikowe. Obejrzyj dokładnie najlepiej z komś kto się w tym orientuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

pytanie totalnie laickie :) Chodzi o opony na zime on jest alufelgach - znajomy powiedizal mi ze szkoda ich na zimówki, wiec opony musze kupic razem z felgami ? jakie konkretnie opony bo z tego co przegladam musi byc podane dane xxx/xxx/xx no i czy felgi mogą być najtańsze z mozliwych ? Proadzicie cos ?:)

 

Z góry dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwnie nierówna szpara pomiędzy prawym błotnikiem a prawymi drzwiami,

raczej to wina perspektywy, ale należy to obejrzeć na żywo.

jakie konkretnie opony bo z tego

Standard to 185/65/15" felgi najlepiej 15" z 4-rema śrubami, na forum znajdziesz jakie dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą Pawelli, trzeba jednak pamiętać o kilku podstawowych zaletach i wadach opon zimowych. Jeśli chodzi o nawierzchnię czystego asfalstu, zimówki są takim produktem, że najlepiej sprawują się w temperaturze poniżej +5°, powyżej +5°C tracą swoją najlepszą władzę, robią się miękciejsze, wyglądają jakby wyło za mało powietrza, a wtedy spalanie wzrasta, wjeżdżając na krawężnik lub w wyrwę łatwiej uszkodzić, na mokrym asfalcie lub nawet padającym deszczu robią się bardzo śliskie, i najważniejsze - trzeba mieć idealnie ustawioną zbieżność i śladowość kół (geometrię) aby się nie darły, najmniejsze odchylenie szybciej zedrze zimówkę niż tzw. letnią, tak samo się stanie przy ostrym ruszaniu czy hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!