Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki wahacz???Tulejki??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam:) Mam dylemat z zakupem kompletnych wahaczy do mojej megi. Zastanawiam sie wogole czy ma sens kupno zamiennika bo wiem z doswiadczenia ze są słabej jakosci....tylko ze za orginal w serwisie wołaja jak za zboże:/ moze ktos pokusi sie o wytypowanie konkretnych zamienników....chodzi mi o markę wahaczy i tulejek. czekam na rozsadne sugestie i przede wszystkim potrzebuje opinii fachowców:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że wahacz jest już tak zajeżdżony, że czas na jego wymianę ?

Może wystarczy wymiana tulei i sworzni.

Ja u siebie mam tuleje i sworznie Delphi, odpukać od 5 tyś km jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junek88, wymień same tuleje i sworzeń. Ja tak robię w clio z 93 roku i mam jeszcze oryginalne wahacze (w ten weekend po raz kolejny wymieniałem te elementy. Skorzystaj z pomocy spawacza, tylko żeby nie spalił gumy w tulejach i będzie dobrze.

Za części na jedną stronę zapłaciłem ok 50 zł (11zł jedna tuleja, 10zł druga i ok 30 zł sworzeń - Sasic), ile kosztuje cały zamiennik wahacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu jest wymiana całego wahacza, chyba że jest pokrzywiony. Jak nie to zrób jak radzą koledzy powyżej. Nawet możesz to zrobić samodzielnie. Potrzeby jest jedynie odpowiedni ściągacz żeby wycisnąć tuleje i potem nowe wcisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, w megankach/scenicach są tylko wprasowywane te tuleje? W clio są dodatkowo lekko zamocowane spawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzą na wcisk, dobrze mieć odpowiedni ściągacz. Dokładny opis jest w którejś wersji San naprawiam, na pewno w Dialogysie.

W clio są dodatkowo lekko zamocowane spawem.

Przyznam że pierwszy raz o czymś takim słyszę! Przez spawanie, ulega uszkodzeniu guma wypełniająca tuleje. W końcu żeby to pospawać trzeba miejsce spawu podgrzać do dość wysokiej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się dziwiłem, to są 3 punkty mniej więcej dookoła tulei, chyba że był to wymysł jakiegoś mechanika. Jak wymieniam tuleje to tata delikatnie spawa a ja od razu polewam wodą i się trzyma. Taki zabieg starcza na jakieś 20tys km.

Fajnie że w megance tego nie trzeba robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zabieg starcza na jakieś 20tys km.

Bez przesady! Tuleje powinny wytrzymać dużo dłużej. Chyba, że katuje auto na dziurach, ale wtedy całe zawieszenie dostaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Clio te tuleje są mniejszych wymiarów i nie wyglądają już tak masywnie jak w naszych bolidach :) Przyczyną szybszego zużycia może też być jakość wyrobów sasica (zawsze kupuję z tej firmy bo zawsze pasuje bez przeróbek), poza tym to auto więcej stoi w miejscu i bardziej niż kilometry działa na nie czas. 40 zł na 20tys km to niedużo, można przeżyć, a wymiana to drobnostka i to jeszcze za free 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam tuleje Lemfordera 25 000 km i nic się nie dzieje na Delphi zrobiłem 5 000 i się rozpadły. Z wprasowywaniem nie ma się co szarpać samemu bo za wprasowanie 4 tulejek dałem 20zł. Jeśli chodzi o spawanie - to już ostateczność jak tuleja bardzo luźno wchodzi. Często tak bywa w momencie 3 -4 regeneracji wahacza. Ale to już chyba lepiej kupić 2 wahacze używane oryginalne z Allegro i wprasować nowe tuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są do Meganki np. w Inter Cars`ie:

 

Informacje Inter Cars o towarze

indeks: LMI20375

nazwa: Silentblock/tuleja wahacza, przednia oś

opis : 7700840741 silent-block wahacza RENAULT 19; MEGANE

producent: LEMFOERDER

W MAGAZYNIE: >9

Ograniczenia

Strona zabudowy: Oś przednia

Strona zabudowy: z obu stron

Rodzaj mocowania: podstawa gumowo-metalowa

Ciężar [kg]: 0,181

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!