Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chrobotanie z okolic rozrządu


Ymonn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno zaczęło mi coś chrobotać w okolicach rozrządu. Z początku odgłos był najbardziej słyszalny na niskich obrotach przy zimnym silniku. Jako, że nie wymieniałem po kupnie auta rozrządu, a przejechałem już prawie 50 tyś. km to jak najszybciej pojechałem do mechanika na wymianę. Wymienione zostały rolki, pasek oraz pompa wody. Jednak odgłos chrobotania pozostał i się nasila (teraz słychać go cały czas na niższych obrotach, przy wyższych silnik zagłusza odgłosy, tak samo podczas jazdy). Chrobotanie jest nierównomierne, nie ma znaczenia czy jest na luzie, czy na biegu. Po zdjęciu paska alternatora, dźwięki nie ustają. Co to może być? Proszę Was o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkurzyłem się i pojechałem do mechanika, który zakładał mi rozrząd. Zdiagnozował, że najprawdopodobniej zużyta prawa poduszka silnika powoduje rezonans silnika, który wydaje dziwne dźwięki. I faktycznie, gdy się usztywni silnik, odgłosy ustają. Nigdy bym nie wpadł, że może to powodować "chrobotanie". Jak wymienię poduszkę, będę wiedział na 100% czy to jest to i dam znać. Dzięki za zainteresowanie mih00. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2010-10-08, 10:22 ]

To jednak raczej nie poduszka... Dzisiaj sam jeszcze sprawdzałem i mimo, że podnoszę lekko silnik to odgłosy nie ustają. Nie mam pojęcia o co chodzi :/ Zauważyłem też, że podczas ruszania dźwięki są głośniejsze i bardziej równomierne, szczególnie gdy doda się mało gazu.

Załączam nagrania z dyktafonu. Dyktafon trzymałem nad rozrządem i schodziłem coraz niżej. Jakieś pomysły?

VN680772.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje ucho - to jest jakaś niedokręcona osłona. Sprawdź z wciśniętym sprzęgłem, jak kolega wyżej radzi, czy odgłos cichnie. Ja dzisiaj popatrzę u siebie co tam w tych okolicach mogłoby dawać taki odgłos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baciuś - jak sprzęgło jest nie wciśnięte to łożysko na wałku sprzęgłowym - nie pracuje. Co najwyżej może chrobotać łożysko w skrzyni biegów. Jak kolega wciśnie sprzęgło (czyli rozłączy skrzynie od silnika) i chrobotanie ustanie to świadczyć to może właśnie o uszkodzeniu łożyska ale w skrzyni a nie łożyska na wałku sprzęgłowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgłos dochodzi bardziej z okolicy alternatora, od spodu silnika nie jest tak mocno słyszalny. Będę musiał sam zdjąć pasek wieloklinowy i posłuchać. Samochód stał już na kanale u mechanika, więc gdyby to był wydech to raczej by do tego doszli... :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to podpada pod sprzęgło sprężarki klimy.

Zdejmij pasek akcesorii i pooglądaj wszystkie kółka. Raczej nie jest to kółko alternatora, ale nie jestem pewien, Możliwe, że alternator tak terkocze. Zobacz czy się nie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!