Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk silnika i falujące obroty


tom79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z silnikiem w Megane I PhII 1.9 dci (102 KM), 200 tys. przebiegu. Dźwięk silnika zrobił się dziwny. Kiedyś (jak go kupiłem miał 170 tys.) chodził miękko i cichutko. W chwili obecnej silnik nie jest bardzo głośny, natomiast słychać coś jeszcze. Dźwięk, o którym piszę to coś, co znamy ze starych silników benzynowych. Nadto, jak otworze szybę zwłaszcza przejeżdżając obok jakiegoś budynku), słychać ten dźwięk wyraźniej. Zobrazować go można jako w miarę jednostajne cykanie którego częstotliwość zależna jest od obrotów. Dźwięk ten występuje bardzo często w czasie jazdy. Czasami jednak ustaje i wtedy i wtedy dźwięk silnika jest przyzwoity. Ponadto silnik charakteryzują falujące obroty. Zakres falowania może nie jest duży ale wyraźnie widoczny na obrotomierzu (skok wskazówki 0,5 - 1,5 mm, max 3 mm).

Jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć, co może być przyczyną to będę wdzięczny. Po lekturze tego forum - "na czuja" - obstawiam wtryski. Jednakże nie znalazłem postu, gdzie takie objawy byłyby opisane (dźwięk + falowanie obrotów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może uznasz ta wypowiedź za dziwną ale ... u mnie pomogło.

Jak będziesz tankował ropkę to kup sobie litr oleju MIXOL-u tego samego którego używa się do dwusuwów i wlej 0,5 litra do baku i zatankuj do pełna. Olej ten ma właściwości czyszczące i w takich sytuacjach jest bardzo przydatny.

Jeśłi chodzi o cykanie silnika to kiedy zmieniałeś pasek alternatora t/j wieloklin-owy?

czy zmieniłeś już rozrząd ?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomik za info. Rozrząd zmieniałem na wiosnę. Natomiast paska alternatora nie zmieniałem. Jeśli chodzi o mixol - już go dolałem. Zrobiłem dopiero jakieś 40 km na tej miksturze - na razie efektów nie widać. Jak długo trzeba na tym jeździć, by efekty mogły być widoczne? A ten wieloklin do alternatora może być przyczyną dziwnych odgłosów silnika? Te odgłosy/dziwny dźwięk nie występują zawsze. Czasami chodzi ładnie (ale rzadko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te odgłosy to może być ten pasek ale trudno tak zdiagnozować na odległość, może być jeszcze koło pasowe alternatora ale to raczej było by słychać takie strzelanie.

Co do mikstury to u mnie poprawiło się po dwóch tankowaniach do pełna czyli 1 litrze mixolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę, czy to elektrozawór albo wieloklin. Dzisiaj przejechałem jakieś 30 km i wydaje mi się, że jeśli chodzi o falujące obroty to się poprawiło. Falowały może 3 razy. Zrobię jeszcze dziś 100 km to będę miał bardziej urealnione wrażenia. Co ciekawe zauważyłem dzisiaj jeszcze jedną cechę tych odgłosów. Otóż czasami podczas dodawania gazu pojawia się jeszcze "ekstra" szumienie z silnika. Nie jest bardzo głośne, ale wyraźnie zauważalne. Jak się zwolni pedał gazu ustaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz tankował ropkę to kup sobie litr oleju MIXOL-u tego samego którego używa się do dwusuwów i wlej 0,5 litra do baku i zatankuj do pełna. Olej ten ma właściwości czyszczące i w takich sytuacjach jest bardzo przydatny.

 

A jak to się ma do uszkodzenia silnika,nic się nie dzieje po takim zabiegu.słyszałem ,że dci są bardzo wrażliwe na punkcie paliwa i boję się ,że może coś się popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jakieś 400 km na domieszce miksolu. Wydaje mi sie, że trochę mniej falują obroty, choć zdarza się jeszcze. W zasadzie jest tak, że przy "puszczeniu" samochodu na luz obroty schodzą do minimalnych, po czym na moment podnoszą się o jakieś 50-100 obrotów i znowu opadają do minimalnych, by tak już zostaje (aczkolwiek czasami zdarza się jeszcze "zafalowanie ekstra"). Jest to zatem poprawa. Natomiast cykania i tych dziwnych odgłosów jeszcze nie udało mi się zdiagnozować. Dzięki za podpowiedzi, będę wdzięczny za następne, jak ktoś ma wiedzę w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam W moim sceniku miałem podobny problem z tym cykaniem - pomogło - wymiana sprzęgiełka alternatora paska i napinacza tego paska. Sprzęgiełko się blokowało i strzelał napinacz paska taki ze sprężyną. polecam sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem w sumie już koło 3 tysięcy kilometrów na domieszce oleju do dwusuwów. Przez jakieś 1800 dolewałem do paliwa miksolu. Przez następny 1000 km dolewałem oleju Makita (do pił spalinowych). Falowanie zdecydowanie się zmniejszyło. Zdarza się falowanie obrotów ale o wiele rzadziej i o zdecydowanie mniejszym nasileniu. Oleje do pił spalinowych są droższe ale mają lepsze właściwości niż miksol oraz mniej się ich dolewa. Na bak trzeba wlać około 200 ml. Przy pierwszym użyciu można na bak wlać 400 ml. Koszt oleju Makita 28 zł/l., Husquarna 38 zł/l. Myślę, że problemy DCI to przede wszystkim jakość paliwa, mówiąc szczegółowo - syf, który się w nim znajduje. Jak ktoś ma możliwość, to polecam zakup większej ilości i zlanie do beczki. Po paru dniach/tygodniu będziecie mieli kilka litrów szlamu na dnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!