Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niebezpieczne miejsca


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chcę się Was - doświadczonych użytkowników - spytać co począć z takimi oto miejscami widocznymi na zdjęciach w załącznikach.

 

 

Pewnie zapytacie - co stało się z tylną klapą? No cóż - nie mam pojęcia. :) Klapa w tym stanie była już jak ją kupowałem (Megankę oczywiście :)). Ale opowiem ciekawą historię:

 

Kiedyś będąc u mechanika na regulacji zamka w tej owej sławetnej tylnej klapie - stwierdził on, że ktoś chyba rąbał te drzwi od środka siekierą (widział to - i ja też - , bo ściągnął tą osłonę z materiału od środka i było widać, że wzmocnienia klapy są poprzecinane). :shock: Jakiś psychopata, czy co? :)

 

Także nie mam pojęcia jak to się stało. :) Może Wy macie jakieś teorie? :)

 

Chcę się Was tylko zapytać, co z tym począć - a z czym - widać na zdjęciach. :)

 

Co polecacie - jakie środki - i gdzie zdobyć taki lakier, jaki jest w tej Meganie?

 

Aha, żebyście nie myśleli, że cała moja Meganka jest taka poobijana - wszędzie indziej jest cud i miód. Jakby nie było staram się o nią dbać, bo jest śliczna. :)

 

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc!

post-25867-1286541997_thumb.jpg

post-1-1286541997_thumb.jpg

post-1-1286541998_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapę kup na jakiś szrocie lub allegro, pewnie trzeba będzie pomalować. Lakiernik powinien sobie poradzić z dobraniem koloru lakieru.

Nie bardzo widać te uszkodzenia na progu. To są obicia czy dziury?

Ale jak będziesz robił z klapą pokaz ro też, zrobią to za jednym zamachem.

 

Do do powstania tego wgniecenie w klapie. Poprzedni właściciel prawdopodobnie przywalił w coś cofając. Uderzenie musiało być mocne skoro pogięły się wzmocnienia. Potem starał się wyprostować waląc jakimś młotkiem lub czymś podobnym. Możliwe, że tylny zderzak też dostał tylko został wymieniony.

Acha możne nawet uda Ci się kupić klapę w tym samym kolorze, będzie dużo taniej.

 

No popatrz na to

http://moto.allegro.pl/ramie-wycieraczka-r...1262295336.html

zapytaj ile klapa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, wielkie dzięki za szybką odpowiedź i rady. :)

 

Tak też myślałem, że klapa będzie do wymiany... Z czasem się coś skombinuje. :) A co do tej teorii "co stało się z klapą" - rzeczywiście to co opowiedziałeś - ma sens - więc jednak nieudane cofanko, a nie psychopata. :DDD

 

A co do progów: są to po prostu miejsca, gdzie nie ma lakieru - jest goła blacha - odrobinę skorodowana.

Nie są to oczywiście dziury na wylot. :)

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki!

 

Może ktoś jeszcze coś doda od siebie - miło by było. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak w kombi jest dość mocno elastyczny i faktycznie przy odrobinie zdolności można było wgnieść klapę, ale ciekawe jest to, że znaczek nie jest uszkodzony, oraz uszkodzenia są zaraz pod szybą i jej też nic nie jest.

Klepać i malować tego nie ma sensu, szczególnie jeśli klapa jest uszkodzona od środka. Niestety nowa klapa w dobrym stanie to już ładny wydatek, z malowaniem (kolor niech zgadnę taki szaro-zielony metalic ? Sam szukałem i o niego ciężko) trzeba liczyć z 1000pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj REGULAMIN, a szczególnie punkt dotyczący cytowania

 

fred, na początku chciałbym podziękować za odpowiedź i informacje. :)

 

Kurczę, jeśli chodzi o szybę, to podsunąłeś mi pomysł - zobaczę znak firmowy na niej i zobaczę z którego jest roku - jeśli jest z późniejszego (więcej niż rok), to znaczy, że była wymieniana. Nic mi to oczywiście nie da - ale z ciekawości.

W miarę możliwości zobaczę też śruby mocowania tylnego zderzaka - nie będzie problemu z ich dojrzeniem, ponieważ moja Meganka ma strasznie wysoki tył (pewnie to normalne, ale rzuca się w oczy - mi się to osobiście bardzo podoba :)).

 

Chciałbym też dodać, że uszkodzony jest też mechanizm otwierania klapy z kluczyka (oczywiście z pilota działa). Także kolejny argument "za" wymianą.

Tak jak i Ty przeglądałem allegro i rzeczywiście klapa tylna (kompletna) to spory wydatek.

Może na jakimś szrocie będzie coś na sprzedaż?

Przy okazji - poluję też na halogeny :) Ale mam wersję RN, więc nie wiem jak będzie z połączeniem elektrycznym...

Jeszcze jedno (sorka, że tyle :)).

1. Czy w trzecim świetle stopu są diody, czy żarówki?

2. Czy można zmienić wszystkie światła tylne na diodowe (większa ekonomia - nie trzeba zmieniać/mniej zabierają prądu/jaśniej świecą)?

3. Czy mógłby ktoś podać rozmiary żarówek w tylnych światłach (chodzi o "wkręty")

4. Czy ktoś zakładał u siebie światła dzienne (diodowe)?

5. Czy można zamontować żarówki diodowe w światłach mijania?

Dobra, to by było na tyle :)

 

Pozdrawiam serdecznie!

No i po co te entery :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na jakimś szrocie będzie coś na sprzedaż?

Sprawdzić możesz, ale cen niższych niż na allegro raczej nie oczekuj.

 

Aha, przy takim wgnieceniu było by widać na zderzaku uszkodzenia, więc albo faktycznie jest zmieniony albo ktoś był wyjątkowo zdolny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byście radzili mi zrobić z tymi dwoma punktami na progach?

Papier ścierny 350 - 400, wyczyścić, walnąć podkład antykorozyjny, na to szpachlówka polimerowa (chemoutwardzalna np.) wyczyścić, dobrze wygładzić, najpierw papier 400 potem drobniejszy 600 -1000, ewentualnie poprawić szpachlowanie, jak wszystko będzie gładziutkie walnąć kolorek jak wyschnie pomalować "bezbarwnym"

thomasman, zrobisz to sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thomasman, zrobisz to sam :)

 

Cóż - szczerze powiedziawszy nigdy czegoś takiego nie robiłem, ale zainteresuje się tematem - poczytam o tym i może się zdecyduję to samemu zrobić. :)

Przemo, wielkie dzięki za opis co jest potrzebne i co robić. :)

Jeszcze tylko teraz będę musiał znaleźć jakiś sklep w Warszawie z tymi substancjami, bo na allegro to raczej się nie opłaca tego kupować (koszty wysyłek).

 

Pozdrawiam!

 

EDIT:

Jeszcze jedno - skąd mam wziąć taki kolor jak u mnie w Meganie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.moto-market.pl/pol-lack/ <- bardzo dobry sklep z lakierami. Gość dobiera pod kolor i kupisz chyba wszystko co trzeba. Wejście jest od tyłu, tak jak by za chińczykiem, musisz obejść dookoła.

Co do cen mogę się trochę mylić i w sumie dawno już byłem, ale chyba jakoś tak to będzie wyglądać:

Zaprawka z pędzelkiem - 15-20

Spray 400ml - 40

Bezbarwny - 20-25.

 

ps. Gość, przynajmniej jak ostatnio byłem u niego, to jeździł Megi 2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!