Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd problem blokująca się rolka


xtomk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moim grand scenicem II 04, otóz już 2 raz w tym roku zablokowała mi się rolka napinająca, w wyniku czego zdarło mi pasek rozrządu. nie wiem co się dzieje. Za pierwszym razem robiłem rozrząd kompletny, rolki, pompa, i przejechałęm 15 tyś., w pewnym momencie zobaczyłem ze pasek zjechał, zdarło go od góry i prawie wystawał na zewnątrz (tu od góry pod plastikiem), okazalo się że rolka staneła, mechanik więc wymienił rolkę i pasek na swój koszt, minely 4 miesiące i trzy dni temu jade i nagle kupa dymu z pod maski patrzyłem że znowu troszke pasek zadarty jest od góry, i tym razem zbliżył się do wewnętrznej strony na rolce tej górnej i być możę on tak dymił, dałem samochód do innego mechanika, znowu wymienił rolkę i tym razem pompę wodną. Nie znam się zabardzo na tym, ale może ktoś mi powie co się z tym silniczkiem dzieje ? czy przyczyną od początku mogła być pompa wodna? Aha, od samego początku zauważyłem dziwną pracę silnika na postoju jak się nagrzał to było słychać jakieś kołatanie i nierówną prace silnika tak było od samego początku, na zimnym tego nie było. Jutro odbieram samochód więc napiszę coś więcej, nie chciałbym tylko żeby mi się coś takiego powtórzyło. Prosiłbym o Sugestie.

 

[ Dodano: 2010-10-15, 10:46 ]

Odebrałem samochód, znowu wymiana rozrządu, tym razem staneła pompa wodna, a rolkę i pasek zdarło, zauwazylem jednak ze silnik zaczał rownjo pracować, n ie ma juz tego kołatania co bylo od początku pierwszego rozrządu, coś mi się zdaje ze ta pompa wodna się od początku blokowala, to ona mogla zacierać rolki ? i pasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem Clio 2 z 1.5dCi to przy wymianie rozrządu zalecana (a może nawet trzeba było) była wymiana pompy wodnej. Więc podejrzewam, że to standard w przypadku diesli Renault, dlatego prawdopodobnie mechanik popełnił błąd już przy pierwszej wymianie rozrządu. Miał wymienić razem z nim pompę wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem Clio 2 z 1.5dCi to przy wymianie rozrządu zalecana (a może nawet trzeba było) była wymiana pompy wodnej.

 

Wymiana pompy wody jest zalecana, gdyż w przypadku jej awarii i tak trzeba ponownie zmienić pasek i rolki. Więc nie opłaca się po prostu, tym bardziej, że jej koszt to OIDP jakieś trzy stówy albo nawet mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom, ale u mnie np. mechanik za pierwszym razem wymienił pompę razem z rolkami i paskiem, co roobił rozrzad jakies 15 tys. temu. i to chyba od tamtej wymiany cos zaczelo kolatac. pozniej 2 razy rolka mi stanela no i iostatnio pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od spraw porządkowych.

Zgodnie z regulaminem

 

4. Zabronione jest usuwanie lub edycja wpisów dokonanych przez administrację.



5. Użytkownicy forum muszą stosować się do zasad poprawnej pisowni, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli pełnym zdaniem. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie. Zwracamy przy tym szczególną uwagę na pisanie polską czcionką aby wypowiedź była czytelna.

 

Nie dość, że usunąłeś mój wpis to nadal nie stosujesz się do tego na co zwracałem Ci uwagę.

W związku z powyższym przydzielam pasek.

 

A teraz wracając do tematu

Ja nie bardzo jarzę o co w tym wszystkim chodzi. Masz problem z paskiem rozrządu czy akcesorii ?

Po za tym w tych silnikach pompa wodna napędzana jest paskiem akcesorii, nie rozrządu, Jak pompa nie cieknie, nie huczy czy piszczy nie ma po co jej wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za tym w tych silnikach pompa wodna napędzana jest paskiem akcesorii, nie rozrządu, Jak pompa nie cieknie, nie huczy czy piszczy nie ma po co jej wymieniać
w 1.9dCi jest napędzana paskiem rozrządu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, w 1.9dCi z 2004 jest na pewno na rozrządzie :-P

Poza tym ten pierwszy post kolegi jest tak chaotycznie napisany,że nie wiadomo o co mu dokładnie chodzi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okey, napiszę od początku i powoli.

 

-Rok temu dałem mojego scenica II, do wymiany rorządu: rolka, napinacz, pasek, pompa.

-Od tego czasu jeszcze 2 razy miałem wymienioną rolkę ponieważ stawała, co skutkowało ścieraniem paska z zewnątrz i jego zsuwania.

-Ostatnio tydzien temu staneła mi też pompa wodna, oprócz uszkodzonej pompy znowu ta sama rolka napinająca była już lekko zjechana tym razem kupa dymu, i pasek tez zjechany.

- Ok, odebrałem tydzień temu samochód od innego mechanika który robił mi ten rozrząd, wymiana pompy, rolka, pasek.

 

-Moja sugestia, nie wiem czy to jest związane z tym ale, od pierwszej wymiany rozrządu, po rozgrzaniu samochodu słychać bylo głośne kołatanie. Odebrałem samochód ostatnio i tego kołatania nie było słychać. Więc chyba wychodzi na pompe, z tąd moje pytanie, czy to możliwe jest aby to pompa wodna od samego początku mogła być przyczyną ? Wszystkie części Ruvilla.

 

/mam dysortografię i jestem zmęczony :)

 

Regulamin - "5. Użytkownicy forum muszą stosować się do zasad poprawnej pisowni, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli pełnym zdaniem. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie. Zwracamy przy tym szczególną uwagę na pisanie polską czcionką aby wypowiedź była czytelna."

 

[ Dodano: 2010-10-24, 11:16 ]

whtf ? chyba zrezygnuje z tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!