Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd problem blokująca się rolka


xtomk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moim grand scenicem II 04, otóz już 2 raz w tym roku zablokowała mi się rolka napinająca, w wyniku czego zdarło mi pasek rozrządu. nie wiem co się dzieje. Za pierwszym razem robiłem rozrząd kompletny, rolki, pompa, i przejechałęm 15 tyś., w pewnym momencie zobaczyłem ze pasek zjechał, zdarło go od góry i prawie wystawał na zewnątrz (tu od góry pod plastikiem), okazalo się że rolka staneła, mechanik więc wymienił rolkę i pasek na swój koszt, minely 4 miesiące i trzy dni temu jade i nagle kupa dymu z pod maski patrzyłem że znowu troszke pasek zadarty jest od góry, i tym razem zbliżył się do wewnętrznej strony na rolce tej górnej i być możę on tak dymił, dałem samochód do innego mechanika, znowu wymienił rolkę i tym razem pompę wodną. Nie znam się zabardzo na tym, ale może ktoś mi powie co się z tym silniczkiem dzieje ? czy przyczyną od początku mogła być pompa wodna? Aha, od samego początku zauważyłem dziwną pracę silnika na postoju jak się nagrzał to było słychać jakieś kołatanie i nierówną prace silnika tak było od samego początku, na zimnym tego nie było. Jutro odbieram samochód więc napiszę coś więcej, nie chciałbym tylko żeby mi się coś takiego powtórzyło. Prosiłbym o Sugestie.

 

[ Dodano: 2010-10-15, 10:46 ]

Odebrałem samochód, znowu wymiana rozrządu, tym razem staneła pompa wodna, a rolkę i pasek zdarło, zauwazylem jednak ze silnik zaczał rownjo pracować, n ie ma juz tego kołatania co bylo od początku pierwszego rozrządu, coś mi się zdaje ze ta pompa wodna się od początku blokowala, to ona mogla zacierać rolki ? i pasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem Clio 2 z 1.5dCi to przy wymianie rozrządu zalecana (a może nawet trzeba było) była wymiana pompy wodnej. Więc podejrzewam, że to standard w przypadku diesli Renault, dlatego prawdopodobnie mechanik popełnił błąd już przy pierwszej wymianie rozrządu. Miał wymienić razem z nim pompę wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem Clio 2 z 1.5dCi to przy wymianie rozrządu zalecana (a może nawet trzeba było) była wymiana pompy wodnej.

 

Wymiana pompy wody jest zalecana, gdyż w przypadku jej awarii i tak trzeba ponownie zmienić pasek i rolki. Więc nie opłaca się po prostu, tym bardziej, że jej koszt to OIDP jakieś trzy stówy albo nawet mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom, ale u mnie np. mechanik za pierwszym razem wymienił pompę razem z rolkami i paskiem, co roobił rozrzad jakies 15 tys. temu. i to chyba od tamtej wymiany cos zaczelo kolatac. pozniej 2 razy rolka mi stanela no i iostatnio pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od spraw porządkowych.

Zgodnie z regulaminem

 

4. Zabronione jest usuwanie lub edycja wpisów dokonanych przez administrację.



5. Użytkownicy forum muszą stosować się do zasad poprawnej pisowni, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli pełnym zdaniem. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie. Zwracamy przy tym szczególną uwagę na pisanie polską czcionką aby wypowiedź była czytelna.

 

Nie dość, że usunąłeś mój wpis to nadal nie stosujesz się do tego na co zwracałem Ci uwagę.

W związku z powyższym przydzielam pasek.

 

A teraz wracając do tematu

Ja nie bardzo jarzę o co w tym wszystkim chodzi. Masz problem z paskiem rozrządu czy akcesorii ?

Po za tym w tych silnikach pompa wodna napędzana jest paskiem akcesorii, nie rozrządu, Jak pompa nie cieknie, nie huczy czy piszczy nie ma po co jej wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za tym w tych silnikach pompa wodna napędzana jest paskiem akcesorii, nie rozrządu, Jak pompa nie cieknie, nie huczy czy piszczy nie ma po co jej wymieniać
w 1.9dCi jest napędzana paskiem rozrządu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, w 1.9dCi z 2004 jest na pewno na rozrządzie :-P

Poza tym ten pierwszy post kolegi jest tak chaotycznie napisany,że nie wiadomo o co mu dokładnie chodzi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okey, napiszę od początku i powoli.

 

-Rok temu dałem mojego scenica II, do wymiany rorządu: rolka, napinacz, pasek, pompa.

-Od tego czasu jeszcze 2 razy miałem wymienioną rolkę ponieważ stawała, co skutkowało ścieraniem paska z zewnątrz i jego zsuwania.

-Ostatnio tydzien temu staneła mi też pompa wodna, oprócz uszkodzonej pompy znowu ta sama rolka napinająca była już lekko zjechana tym razem kupa dymu, i pasek tez zjechany.

- Ok, odebrałem tydzień temu samochód od innego mechanika który robił mi ten rozrząd, wymiana pompy, rolka, pasek.

 

-Moja sugestia, nie wiem czy to jest związane z tym ale, od pierwszej wymiany rozrządu, po rozgrzaniu samochodu słychać bylo głośne kołatanie. Odebrałem samochód ostatnio i tego kołatania nie było słychać. Więc chyba wychodzi na pompe, z tąd moje pytanie, czy to możliwe jest aby to pompa wodna od samego początku mogła być przyczyną ? Wszystkie części Ruvilla.

 

/mam dysortografię i jestem zmęczony :)

 

Regulamin - "5. Użytkownicy forum muszą stosować się do zasad poprawnej pisowni, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli pełnym zdaniem. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie. Zwracamy przy tym szczególną uwagę na pisanie polską czcionką aby wypowiedź była czytelna."

 

[ Dodano: 2010-10-24, 11:16 ]

whtf ? chyba zrezygnuje z tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!