Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tutorial: wejście aux w odtwarzaczu Tuner List 22DC259/62


lucas71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dla osób, które chcą podłączyć zewnętrzne źródło sygnału (iPod, odtwarzacz mp3, mp4 itp) pod radioodtwarzacz 22DC259/62 (Tuner List, kasetowy, w moim przypadku megane 2001r.), przedstawię pokrótce jak u mnie wyglądały prace.

Proszę nie zwracać uwagi na czerwone oznaczenia tylko na żółte. Robiłem zdjęcia swoim aparatem, niestety dziś okazało się, że karta odmówiła posłuszeństwa i musiałem posilić się podobnymi zdjęciami ze strony radikal.ru.

Potrzebne narzędzia:

śrubokręt krzyżak, klucz torx nr 8, cyna i lutownica (w moim przypadku transformatorowa, ale NIE POLECAM), przewód 2x0,25mm2 w ekranie, wtyk typu jack 3,5mm (dalej: mj), klej na gorąco do zabezpieczenia mechanicznego.

Przygotowanie prac:

na początku przygotowałem sobie kabel o odpowiedniej długości i z jednej strony podlutowałem wtyk mj, który będzie służył do podłączenia przenośnego odtwarzacza.

Przebieg pracy:

Rozebrałem radio i wyciągnąłem mechanizm magnetofonu (wskazówka: mechanizm musi być w pozycji "kaseta wyjęta" bo do wyciągnięcia go dobrze jest naciskać przyciski auto-revers i eject wtedy dużo łatwiej wychodzi mechanizm z "prowadnic"). Ściągnąłem osłonę kół zamachowych, aby mieć dostęp do płytki drukowanej. NIC NA SIŁĘ!!!

1.jpg

 

Następnie zrobiłem prowizoryczną zworkę na jednej z krańcówek odpowiedzialnych za działanie magnetofonu (możliwość przełączenia źródeł odtwarzania).

 

2.jpg

Odłączyłem i zaizolowałem przewód zasilający silnik magnetofonu, założyłem osłonę kół zamachowych i odłożyłem wyciągnięty mechanizm na koniec pracy...

Przeprowadziłem koniec kabla bez wtyku mj do wewnątrz radioodtwarzacza w okolicach złącza ISO - akurat w tym miejscu znalazłem odpowiednio duży otwór i akurat tędy poprowadzony przewód (sprawdzone później) nie przeszkadza w ewentualnym działaniu mechanizmu, chociaż to i tak już wykluzyłem ze względu na odłączenie silnika.

Teraz najważniejsze.

Po przygotowaniu przewodu (pobielenie końcówek, połączenie ekranów obu żył) podlutowałem przewody "gorące" do pinów 1 i 16 układu scalonego TEA0676 bez zbytniego przykładania uwagi do zgodności podłączenia kanałów (lewy, prawy), gdyż uznałem to za mało ważny aspekt całości układu, a wspólną masę, po dokładnym zaizolowaniu podłączyłem do masy (pin 12 układu TEA0676). Ponieważ przy tych gabarytach lutownicy ciężko byłoby mi się zmieścić między nóżkami układu, masę wyprowadziłem na zewnątrz - do radiatora układu scalonego, który znajdował się obok, a sprawdziłem, że jest to dokładnie ta sama masa.

3.jpg

4.jpg

Po sprawdzeniu całości zalałem newralgiczne punkty układu klejem na gorąco, aby przy drganiach nie uległy ułamaniu/odlutowaniu/ukręceniu itp. Zamontowałem mechanizm magnetofonu, zwracając szczególną uwagę na włożenie obu czerwonych wtyczek w złącza, po lewej i prawej stronie mechanizmu. Złożyłem wszystko jak należy, ustawiłem mechanizm w pozycji "kasetw w środku" przez przesunięcie białego plastiku symulując włożenie kastety i po robocie.

Nie zrobiłem niestety zdjęcia przewodów podlutowanych do układu, ale mam nadzieję, że miejsca podłączenia zaznaczone na rysunku układu są zrozumiałe i czytelne...

 

Z takim przewodnikiem robiłbym to (z rozebraniem radia) około pół godziny... Mi niestety zeszło się około 2 godzin razem ze znalezieniem aplikacji układu, sprawdzeniem która krańcówka w mechaniźmie magnetofonu za co odpowiada, innymi próbami i błędami, których niestety się nie ustrzegłem, a o których nie warto się rozpisywać itd, itp...

Mam nadzieję, że mój opis komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mam małe pytanko, jaka jest jakość dźwięku tej przeróbki w porównaniu do adaptera kasetowego? http://allegro.pl/kaseta-adapter-transmite...1306833005.html

 

[ Dodano: 2010-11-19, 15:48 ]

zrobiłem, ale nie działa po przełączeniu na kasety (czyli już na AUX) wyświetla się napis na wyświetlaczu ,,CASS,, i cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, nabyłem Megane z radiem Tuner list kasetowym i planuję przeprowadzić opisaną przez kolegę operację, nie znam się na elektronice, ale przylutować to do tamtego potrafię i jestem dobrej myśli, bo nie wygląda to na coś skomplikowanego. Tym niemniej prosiłbym o wyjaśnienie kilku kwestii nie do końca dla mnie jasnych (pytania będą prawdopodobnie głupawe, ale proszę o wyrozumiałość :P ):

przewód 2x0,25mm2 w ekranie, wtyk typu jack 3,5m
- rozumiem, że równie dobrze mogę wykorzystać do tego niepotrzebne słuchawki, tj. odciąć sobie odpowiednio długi kawałek kabla już razem z mj? :P
Następnie zrobiłem prowizoryczną zworkę na jednej z krańcówek odpowiedzialnych za działanie magnetofonu (możliwość przełączenia źródeł odtwarzania).
- zdjęcie nie jest zbyt wyraźne, czy można prosić o dokładne wyjaśnienie co z czym należy zewrzeć? i ta zworka umożliwi nam przełączanie źródeł odtwarzania? w jaki sposób? :P
Po przygotowaniu przewodu (pobielenie końcówek, połączenie ekranów obu żył) podlutowałem przewody "gorące" do pinów 1 i 16 układu scalonego TEA0676
- wychodzę na kompletnego idiotę, ale co znaczy pobielenie końcówek? czy chodzi o to ze odsłonięte z izolacji kabelki pokryte są jeszcze czymś takim "miedzianym co trzeba usunąć? :P co znaczy połączenie ekranów obu żył? "gorące" znaczy odsłonięte, niczym nie zaizolowane, tak? :P

a wspólną masę, po dokładnym zaizolowaniu podłączyłem do masy (pin 12 układu TEA0676). Ponieważ przy tych gabarytach lutownicy ciężko byłoby mi się zmieścić między nóżkami układu, masę wyprowadziłem na zewnątrz - do radiatora układu scalonego, który znajdował się obok, a sprawdziłem, że jest to dokładnie ta sama masa.
- co to jest ta masa, jak wygląda i gdzie jest? :P prosiłbym o takie łopatologiczne rozwinięcie tego fragmentu instrukcji :P
Po sprawdzeniu całości zalałem newralgiczne punkty układu klejem na gorąco, aby przy drganiach nie uległy ułamaniu/odlutowaniu/ukręceniu
- newralgiczne, to znaczy wszystkie miejsca które lutowaliśmy, tak? :P
ustawiłem mechanizm w pozycji "kasetw w środku" przez przesunięcie białego plastiku symulując włożenie kastety
- być może to będzie strzał w stopę, ale nie znam jeszcze dokładnie tego radia, ale wydaje mi się, że radio przełącza się na funkcję kasety automatycznie po jej włożeniu. Czy w związku z tym jest cały czas będzie w położeniu kaseta w środku, to czy będzie można słuchać tez radia FM?

Zapewne ma to tez związek z moim powyższym pytaniem o możliwość przełączania źródeł odtwarzania, więc uprzejmie proszę o wyjaśnienie :P

Zdaję sobie sprawę, że moje pytania są pewnie na poziomie niższym niż laika, ale uprzejmie proszę o cierpliwość i wyrozumiałość i pomoc w tej sprawie :P :P pozdrawiam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewód 2x0,25mm2 w ekranie, wtyk typu jack 3,5m
- rozumiem, że równie dobrze mogę wykorzystać do tego niepotrzebne słuchawki, tj. odciąć sobie odpowiednio długi kawałek kabla już razem z mj? :P

Oczywiście, że tak, pod warunkiem, że słuchawki (jak często dziś bywa) nie mają przewodu z jakimś dziwnym nalotem, który da się polutować/pobielić, ale sprawia to sporo kłopotu i łatwo przegrzać izolację... o nerwach nie wspomnę... :P

Następnie zrobiłem prowizoryczną zworkę na jednej z krańcówek odpowiedzialnych za działanie magnetofonu (możliwość przełączenia źródeł odtwarzania).
- zdjęcie nie jest zbyt wyraźne, czy można prosić o dokładne wyjaśnienie co z czym należy zewrzeć? i ta zworka umożliwi nam przełączanie źródeł odtwarzania? w jaki sposób? :P

Zewrzeć należy dwa punkty lutownicze, zaznaczone na wspomnianej fotografii kolorem żółtym. Ja po prostu zrobiłem kulkę z cyny, która połączyła te miejsca. Ta czynność bezpośrednio nie umożliwi nam przełączenia źródeł - "pokaże" naszemu odbiornikowi, że w środku cały czas jest włożona kaseta magnetofonowa i dopiero fakt obecności kasety wewnątrz mechanizmu pozwala na przełączanie źródeł. Gdybyśmy tej zworki nie zrobili, to przełączalibyśmy się TYLKO pomiędzy radiem a zmieniarką CD, o ile byłaby podłączona, a jeśli nie byłoby zmieniarki, to nie mielibyśmy możliwości przełączenia radia na inne źródło w ogóle - nie byłoby reakcji na naciskanie przycisku zmiany źródła dźwięku.

Po przygotowaniu przewodu (pobielenie końcówek, połączenie ekranów obu żył) podlutowałem przewody "gorące" do pinów 1 i 16 układu scalonego TEA0676
- wychodzę na kompletnego idiotę, ale co znaczy pobielenie końcówek? czy chodzi o to ze odsłonięte z izolacji kabelki pokryte są jeszcze czymś takim "miedzianym co trzeba usunąć? :P co znaczy połączenie ekranów obu żył? "gorące" znaczy odsłonięte, niczym nie zaizolowane, tak? :P

Pobielanie przewodów to w skrócie pokrycie odizolowanych części przewodów niewielką ilością cyny, co pozwoli później w szybkim tempie (bez przegrzewania przewodów/izolacji) połączyć przewody z punktem lutowniczym. Po wpisaniu w Google "pobielanie przewodów" kliknij na pierwszy odnośnik, jest trochę informacji na ten temat (nie podaję tutaj linku, bo nie wiem czy można). Połączenie ekranów obu żył: użyty przeze mnie przewód miał dwie żyły "gorące" w swoich, oddzielnych ekranach (oplotach). Po odizolowaniu po prostu należy skręcić (oczywiście nie śrubką tylko palcami :P ) razem oba ekrany.

a wspólną masę, po dokładnym zaizolowaniu podłączyłem do masy (pin 12 układu TEA0676). Ponieważ przy tych gabarytach lutownicy ciężko byłoby mi się zmieścić między nóżkami układu, masę wyprowadziłem na zewnątrz - do radiatora układu scalonego, który znajdował się obok, a sprawdziłem, że jest to dokładnie ta sama masa.
- co to jest ta masa, jak wygląda i gdzie jest? :P prosiłbym o takie łopatologiczne rozwinięcie tego fragmentu instrukcji :P

Nie potrafię wytłumaczyć co to znaczy masa :P Na zdjęciu napisałem kolorem żółtym gdzie trzeba podłączyć przewód masowy, czyli połączone wcześniej ekrany...

Po sprawdzeniu całości zalałem newralgiczne punkty układu klejem na gorąco, aby przy drganiach nie uległy ułamaniu/odlutowaniu/ukręceniu
- newralgiczne, to znaczy wszystkie miejsca które lutowaliśmy, tak? :P

Wszystkie, które są narażone na ewentualne mechaniczne uszkodzenie wywołane przez ruchy pojazdu na nierównościach. Oczywiście jeśli się zabezpieczy również punkty lutownicze to nie będzie gorzej, ale jeśli lutowało się tak, że nie ma żadnego zwarcia, to zabezpieczanie punktów lutowniczych można pominąć.

ustawiłem mechanizm w pozycji "kasetw w środku" przez przesunięcie białego plastiku symulując włożenie kastety
- być może to będzie strzał w stopę, ale nie znam jeszcze dokładnie tego radia, ale wydaje mi się, że radio przełącza się na funkcję kasety automatycznie po jej włożeniu, czy w związku z tym jest cały czas będzie w położeniu kaseta w środku to czy będzie można słuchać tez radia FM? zapewne ma to tez związek z moim powyższym pytaniem o możliwość przełączania źródeł odtwarzania, więc uprzejmie proszę o wyjaśnienie :P

Dokładnie tak. Odtwarzacz (po naszej przeróbce) będzie myślał, że wewnątrz mechanizmu jest kaseta magnetofonowa w związku z czym pozwoli nam na przełączanie się pomiędzy aktywnymi źródłami dźwięku - w naszym przypadku radio i magnetofon (u nas wejście AUX)

zdaję sobie sprawę, że moje pytania są pewnie na poziomie niższym niż laika, ale uprzejmie proszę o cierpliwość i wyrozumiałość i pomoc w tej sprawie :P ;) pozdrawiam ;)

Jestem cierpliwy więc nie ma problemu... Jakiż nudny byłby nasz świat gdybyśmy wszyscy znali się na wszystkim... ;)

W razie dodatkowych pytań służę pomocą w miarę swojej wiedzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Serdecznie dziękuję kolegom lucas71 i pablo512706 za pomoc, udało się przerobić radio. Piszę na jakie problemy napotkałem, może się komuś przyda. Zrobiłem wszytsko wg. istrukcji lucas71 jednak po podłaczeniu radia pojawił sie identyczny problem jak u kolegi pablo512706, mianowicie po naciśnieciu przycisku source radio przelaczalo sie na tryb kasetowy na sekunde po czym wracalo do FM. Z pomocą kolegi pablo512706 udało mi się rozwiązać ten problem. Okazało się, że mimo tego, że mechanizm był u mnie w pozycji "kaseta w środku", cześć tego mechanizmu (ta z głowicą czytającą) zaznaczona przeze mnie na zdjęciu musi być przesunięta jakby "bliżej kasety" (patrz kierunek strzałki).

 

1dud.jpg

 

U mnie wcześniejsze odłączenie zasilania silniczka spowodowało, że przy wciskaniu source ta cześć z głowicą nie przesuwała się co powodowało automatyczny powrót do FM. wystarczyło, że radio ze zdjętą górną obudową podłączyłem w samochodzie i podczas naciskania source chwilowo przytknąłem kabelki zasilania do silniczka, który przesunął głowicę. To wystarczyło by wszystko zadziałało. Oczywiście po tym silnik można z powrotem odłączyć na stale od zasilania, a głowica pozostaje w odpowiedniej pozycji. Jeśli nie zostanie za pierwszym razem, trzeba spróbować kilka razy (tak było w moim przypadku). Później można już założyć obudowę, włożyć radio na miejsce i cieszyć się mp3 <ok> UWAGA! po tym wszystkim trzeba pamiętać by nie naciskać przycisków autorewersu i wyciągania kasety - spowoduje to odskoczenie mechanizmu i konieczność ponownego rozbierania radia i powtarzania wyżej opisanej operacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To jeszcze tutaj spytam czy podobnie sprawa ma sie z moim radiem w Scenicu . Bo już nie wiem co robić żeby nie musieć słuchać Zetki i innych Rmfuf. Chciałem emulator zmieniarki - nie zadziała. To może da się w nim zrobić właśnie takie wejście Aux jak w temacie? Czy co proponujecie? Zmiana radia nawet na firmowe z CD to też nie wiadomo czy wyświetlacz będzie działał...Już wymiękam :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Świetny opis, dzięki.

Opisze tylko jakie problemy napotkałem podczas dorabiana wejścia AUX.

Po pierwsze miałem trochę inaczej rozmieszczone układy na płycie radia co wymagało wykorzystania pinu tu układu scalonego i wlutowania na odpowiednich wyprowadzaniach. Kolejną rzeczą było to że u mnie nie udało się zasymulować włożenia kasety przy odłączonym zasilaniu silniczka. Ustawiłem mechanizm w pozycję kaseta w środku ale radio od razu przełączało się ze źródła kasety na inne. Dosunięcie głowicy w stronę kasety pomagało na chwilę jednak po wyłączeniu zasilania/ przełączeniu źródła mechanizm odskakiwał. Nie chciałem wykręcać ponownie mechaniki i szukać przyczyny więc polutowałem przewody silniczka i po załączeniu kasety głowice automatycznie ustawiają się we właściwych pozycjach. Niestety silniczek cały czas pracuje ale wydaje mi się że to nie jest problem. Mam jeszcze pomysł nad zrobieniem specjalnej kasety ( usunięciem z niej taśmy magnetycznej) aby w razie jak przypadkiem wcisnę któryś z przycisków odpowiedzialnych za wyrzucanie kasety nie musieć ponownie rozkręcać radia tylko wystarczy włożyć taką kasetę.

Dzięki jeszcze raz za instrukcje.

Wcześniej stosowałem transmiter mp3 ale jakoś dźwięku jest nieporównywalnie lepsza oraz nie trzeba co chwile poświęcać uwagi na dostrajanie urządzeń na nowe częstotliwości jak pojawia się jakieś radio na zbliżonych falach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Wiem,że temat jest do Megane I phII, lecz w Megane I phI jest podobnie i dlatego nie zakładałem nowego tematu. W Sceniku z 98 roku jest kaseciak "22DC459/62L" i wygląda na to, że przeróbka jest podobna.W nim jest układ TEA0675 lecz jest on trochę inny niż opisisywany tu TEA0676. W specyfikacji wygląda na to, że przylutować trzeba przewody do 1 i 24 nóżki układu, a masa jest na 16 nóżce, lecz masę można podłączyć w inne miejsce. Myślę, że tak to powinno być podłączone, lecz nie jestem aż taki biegły w elektronice, więc prosiłbym kolegów elektroników o potwierdzenie czy się nie mylę, gdyż w schemacie aplikacyjnym wyjścia 1 i 24 są dodatkowo połączone przez kondensatory spowrotem do układu. Dlatego nie jestem pewien czy można tak jak w układzie TEA0676 przylutować bezpośrednio do OUTA i OUTB. Tu jest link do specyfikacji obu układów: http://www.chinaicmart.com/pdf/index.html?keyword=TEA

Oto fotka radia po demontażu: tea0675.jpg

Edytowane przez rawka1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Właśnie skończyłem swoje radio i teraz hula z MP3 jak złe.A więc rawka1 stosując się do opisu lukas71 uzyskasz ten sam wynik z układem TEA 0675T. Mam ten układ u siebie w radiu z Megane I phI z '99. Do pinów 1 i 24 lutujesz przewody 2 i 3 (kanał lewy i prawy), a masę (przynajmniej ja) podłączyłem do śruby 1 (zdj), przewód z jackiem wyprowadziłem otworem na kasetę. Co do załączenia kasety w radiu bez jej obecności zrobiłem to samo co zabloc7, czyli na chwilę załączyłem silniczek, aby głowica dojechała bliżej "kasety". Zaizolować i cieszyć się SWOJĄ MUZĄ.

post-36594-0-78172200-1320608855_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam!

Po wczytaniu się w remat postanowiłem u siebie podłączyć AUX. Kaseciak jaki posiadam to "22DC459/62L". Stosowałem się do opisu lukas71 oraz vegetaii. Problemy jakie napotkałem to:

Radio nie działało po odłączeniu zasilania silniczka, głowica dojechała w dół

Zaznaczona w pierwszym poscie prowizoryczna zworka nic nie dawala więc ja zlikwidowałem

Czyli:

Do układu przylutowałem kabelek wg. opisu wyżej

Aby przełaczyć na AUX poprostu władam kasetę silniczek sobie pracuje ale i tak go nie słychać jak auto pracuje, aby nie bylo zakłuceń z glowicy poprostu ją odlutowałem (trzy kabelki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Piszę w temacie nie zakładam nowego. Ja swoje radyjko też rozebrałem ale nie wiem gdzie ten kabel wlutować, inne trochę scalaki są w moim radiu, najbardziej zbliżone to TEA6320, jeśli możecie to prosił bym o zaznaczenie gdzie co mam przylutować. Jeszcze jedno mam pytanie, czy można do tego radia podłączyć głośniki z tylnej półki?

 

Dodano: 14 mar 2014 - 19:46

Podaję numer radia 22DC593/62L

post-67781-0-16632800-1394821998_thumb.jpg

post-67781-0-40568600-1394822142_thumb.jpg

post-67781-0-89216800-1394822175_thumb.jpg

post-67781-0-98108400-1394822268_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cięcie

Witam!!

Jest jeszcze takie rozwiązanie jak audio connection box wpina to sie w oryginalna kostke w radiu jako zmieniarke (radio tak to rozpoznaje) i wtedy masz wyjscie na usb (np. pendrive z muzyka podpinasz) aux (wejscie typu jack 3,5" ) oraz wejscie Ipod. Jest to oryginalna czesc Renault, niestety nie jest tania tutaj masz link: http://allegro.pl/audio-connection-box-usb-renault-i4009007779.html

ja uzywalem tego dosc dlugo dopóki nie kupilem radia z mp3 i wejsciem na karty SD

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.13 – cytowanie - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!