Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drobny problem


pomarańczowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem, mianowicie wskazówka paliwa jest troche poniżej 1/4 baku, gasze silnik, a potem nie chce odpalic, przy filtrze odkręcam i nie ma paliwa (w przewodach jest) Więc czemu wskazówka nie opadła do końca ani nie zaswieciła sie żadna rezerwa paliwa ?? Na wskazówce paliwo jest a tak na prawdę nie ma :/

megane I 1,9 diesel

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz ( trochę chaotycznie zresztą ), to zawiesza ci się pływak przy pompie paliwa.

Na początek proponuję poluzować pierścień przytwierdzający pompę, lekko przekręcić pompę (ok. 2 stopnie) i dokręcić pierścień z powrotem. Generalnie chodzi o to, aby wyloty przewodów z pompy były skierowane równolegle do samochodu. To akurat musisz zrobić organoleptycznie (na oko :) ).

Jeżeli to nie pomoże, musisz wyjąć pompę i sprawdzić, czy pływak pracuje właściwie (luźno i bez oporów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! jutro zbadam sytuacje co jest grane, w razie jakiś komplikacji zrobie jakieś foto, jak samemu uda mi sie naprawic to zdam relacje co i jak

 

pozdrawiam :)

 

[ Dodano: 2010-10-15, 12:27 ]

Witam ponownie, zatrzymałem się w tym miejscu:

 

http://img37.imageshack.us/img37/816/p1510101213.jpg

 

nie wiem za bardzo co mam dalej zrobić :-/ , jak widać na zdjęciu jest czysto tam nie jest

z góry dziękuje za pomoc

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierścień o którym pisałem wcześniej, masz dookoła pompy (u ciebie chyba zielone) z poprzecznymi wypustkami. Odkręca się to w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Może się odkręcać dosyć ciężko. Środek, czyli to białe z wychodzącymi króćcami w pierścieniu powinno być nieruchome. Odkręcasz do momentu, aż możesz ruszyć środkiem. A dalej, jak w mojej poprzedniej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pelson Twoja wypowiedź nie napawa optymizmem :-?

a te kabelki co tam idą na dole zdjęcia to jest jakaś wtyczka?? może by tak przeczyścić styki tam bo właśnie ze stykami u mnie był problem czy to przy światłach, czy immo, czy bezpiecznikach itd

dodam tylko że w tych sprawach laik jestem ;-)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w ASO by wam powiedzieli, że trzeba użyć specjalnego narzędzia. U mnie tym narzędziem był przecinak i młotek. Wyłamałem przy okazji 3 "zęby", ale się odkręciło.

Mała dygresja: nie uderzajcie cały czas w jeden "ząb". Po trochu w kilka i puści.

@pomarańczowy

Ta wtyczka, to zasilanie pompy oraz wskazanie poziomu paliwa na liczniku za kierownicą. Możesz ją wyczyścić, nie zaszkodzi. Ale jak by nie działała, to wogóle byś nie uruchomił auta.

A co do twoich problemów z elektryką...Nie mieszaj wszystkich bolączek Twojego auta w jednym poście. Poczytaj dział Elektryka i tam poszukaj odpowiedzi na swoje problemy. Jeżeli nie znajdziesz tam, dopiero załóż nowy post (w dziale Elektryka, oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wtyczka, to zasilanie pompy oraz wskazanie poziomu paliwa na liczniku za kierownicą.

i właśnie mi źle wskazuje poziom paliwa, może po prostu wystarczy przeczyścic te styki ?

a to że nie zapala mi się rezerwa to wiem (już wcześniej tak miałem, a od paru dni szwankuje mi wskazówka od poziomu paliwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kogo można pożyczyc? od ASO? :) :) dobre sobie, szefie ;-)

 

A jeśli nawet uda się to odkręcić na parkingu, to i tak jak będzie np pływak uszkodzony albo coś, to nie da się tego ot,tak naprawić, bez narzędzi, spokoju i atmosfery pracy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od ASO?
Tak od ASO. Kwestia pertraktacji. Przerobiłem to więc wiem o czym mówię. Zawsze możesz odkręcić i potem tak dokręcić coby dojechać do domu i coby potem sobie na spokojnie ręką ze szmaticzką poradzić. W domciu będziesz miał czasu i spokojności ile chcesz, że o :) nie wspomnę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Prezes

Wiem, że mają specjalne narzędzia, praktycznie do wszystkiego.Teraz projektuje się tak samochody, aby można było je naprawiać tylko przy pomocy takich narzędzi. Z reguły narzędzia te są dostępne tylko dla ASO, lub kosztują krocie. Na tym właśnie producenci aut zarabiają. Tak jest np. z drukarkami. Płacisz za drukarkę 200 PLN, a tusz do niej 150 PLN.

@pomarańczowy

Zrób prosty test. Zatankuj powyżej 1/4 baku (np. 1/2). Jak wskazówka się podniesie, znaczy to że wtyczka oraz wszystko po drodze do licznika masz sprawne. Jeżeli się nie podniesie to szukaj przyczyny albo w pływaku, albo we wtyczce ( i przewodach od pompy do licznika ).

To, że nie świeci się rezerwa...Może być spalona żarówka przy liczniku. Może być też (lub równocześnie z żarówką) zabrudzony rezystor nastawny przy pompie paliwa. Ale jeżeli wskazówka nigdy nie dochodzi do rezerwy, to rezerwa się nie zapali.

Nie pamiętam teraz, czy przy włączeniu zapłonu przeprowadzany jest test żarówki. Ale chyba jest. Jest ona włączana na chwilę przy załączeniu zapłonu (tak jak inne kontrolki na desce rozdzielczej) i przy dostatecznej ilości paliwa, gaśnie.

Wracając do poziomu paliwa...Jak się podniesie wskazówka, to jeździj ( nie non-stop oczywiście ) do osiągnięcia przez wskazówkę poziomu 1/4. Jeżeli jeżdżąc dalej wskazówka nie będzie opadać, na pewno zawiesza ci się pływak. Co z tym zrobić masz opisane wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!