Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie konkretne różnice phI vs phII


luki35m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie . Jak już pisałem w "powitalni" od tygodnia jestem posiadaczem renault Megane II sedan 1.5 dCi z 2007 roku , czyli chyba phII . Mam kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi.

1. Jakie konkretne (Waszym zdaniem najważniejsze) są różnice pomiędzy megane II phI a megane II ph II ??

2. Czy wszystkie sedany są produkowane w Turcji i czy w związku z tym to gorzej czy lepiej ?

3. Jakie ważne bolączki nadal zostały w modelu II ph II .

4. Czy coś zostało poprawione w sprawie przeciekania wody do środka samochodu czy to z podszybia czy z klimatyzacji ? Wyczytałem że coś takiego jest możliwe...

5. Moja Megana jest z 2007 roku a pierwsza rejestracja to 2008 rok z polskiej sieci dealerskiej. Jak bądź gdzie mogę się dowiedzieć czegoś więcej o swoim samochodzie ... np czy występuje u mnie koło dwumasowe , czy mam jakiś wpływ na jego eksploatację gdyby jednak było , jaka jest dokładnie moc tego samochodu bo wszyscy mówią że 105 KM a w dowodzie jest 78 kW więc wychodzi z wyliczeń że 106,5 KM . Filtra DPF nie mam - to już udało mi się stwierdzić .

6. Na co szczególnie zwracać uwagę przy tym silniku i całym samochodzie . Obecnie mam 22 tys. km . i samochód cały czas jest serwisowany w ASO. Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi i porady związane z moim "nowym" samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Było już na forum, poszukaj, różnic dużo.

2. Z tego co mi wiadomo sedan tylko w Turcji, co nie ma żadnego znaczenia.

3. Nie zauważyłem żadnej.

4. Po 4 latach nigdzie nie cieknie ze znanych wcześniej miejsc.

5. Ten silnik ma dwumasę, więcej info jak zawsze w ASO po numerze VIN; ma ok. 105-106 KM, różnie podają.

6. Poczytaj na forum "jak jeździć dieslem" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

 

Bardzo proszę wskaż mi te różnice ...nie znalazłem ani jednego takiego tematu w szukajce. Nie znam i nie miałem do czynienia z megane ph I i dlatego mnie to interesuje bo mam własnie ph II i chciałbym się dowiedzieć czym się różni od swojego pierwowzoru.

Czy wszystkie mają dwumasy? czy były jakieś wyjątki?

 

Regulaminu forum też chyba nie znalazłeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja też chętnie dowiedziałbym się o różnicach między ph1 a ph2, niestety w szukajce też nic nie znalazłem, ma ktoś dostęp do takich materiałów jakie zaszły zmiany w mechanice silniku,itp???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sedanie z róznic na pierwszy rzut oka:

1. inne kolory tapicerki;

2. inny kształt świateł przód i tył

3. Inny wygląd zegarów i poduszki kierowcy;

4. Diesel 105 koni dostal skrzynię 6 biegów;

5. Poprawiona ogólna jakiość i usunięte bolączki ph I

6. A co do róznic w specyfikacji poszczególnych wersji to konia z rzędem temu kto się połapie. Ja mam wersję expression z marca 2006 i kierownica jest plastikowa plus manualna klima, w roczniku 2007 klima jest juz automat plus skórzana kierownica i gałka. Tak, że tu nie ma juz reguły.

 

to na tyle i na szybko. Reszta w treści całego forum ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!