Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II vs Grand Scenic II


norbert_p

Rekomendowane odpowiedzi

no i ważne dodatkowe przydatne rzeczy, jak już bierzesz:

- tempomat (są wersje bez)

- schowki w drzwiach - podłokietnik (są wersje bez)

- 4x elektryka w drzwiach (są wersje bez)

- tylne rolety (są wersje bez)

- silnik 130 KM to silnik z FAPem - jedni lubią inni nienawidzą

- fajnie mieć szklany dach (jak to w grandzie)

 

ja też mam w aucie 2+2 (2 dorosłe + 2 latek i 6-cio latkę), bardzo często jeździmy w dłuższe trasy, urlopy. zawsze ze sobą wózek (aktualnie CONECO FLASH). tył załadowany na maxa, trochę z przodu na siedzeniu, z tyłu 3 osoby. nigdy nie miałem problemów z zapakowaniem, schowki dają bardzo dużo dodatkowego miejsca... granda nie mogłem kupić, bo dodatkowego 25 cm już nie mam w garażu :(

aha - no i mam 1,5 litra pojemności. super spalanie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- silnik 130 KM to silnik z FAPem - jedni lubią inni nienawidzą

Czy wszystkie silniki 1.9 130KM mają FAP-a? Pytam, bo chcę kupić Scenica po lifcie (2007-2008), a te silniki mają właśnie 130KM.

aha - no i mam 1,5 litra pojemności. super spalanie

Tylko przyspieszanie z załadowanym autkiem nie jest już chyba takie jak przy 1.9 dCi :mrgreen:

Co do wyposażenia to szukam auta z obowiązkowo ESP (moja aktualna Laguna ma ten super system) oraz parktronikiem z tyłu. Reszta jak będzie to ok, jeśli nie to też się nic nie stanie. ESP jednak MUSI być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wszystkie silniki 1.9 130KM mają FAP-a? Pytam, bo chcę kupić Scenica po lifcie (2007-2008), a te silniki mają właśnie 130KM.
ZTCW tak

 

Tylko przyspieszanie z załadowanym autkiem nie jest już chyba takie jak przy 1.9 dCi :mrgreen:
no naturalnie!! porównywać obydwu nie można. 1,5 też oszałamiający w rozpędzaniu nie jest, ale naprawdę zaskoczyć potrafi niejednego. przy zakupie na osiągach mi specjalnie nie zależało. miał być mały i tani w eksploatacji.

 

Co do wyposażenia to szukam auta z obowiązkowo ESP
masz rację
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wszystkie silniki 1.9 130KM mają FAP-a? Pytam, bo chcę kupić Scenica po lifcie (2007-2008), a te silniki mają właśnie 130KM.

 

ZTCW tak

 

Czy ktoś to może jeszcze potwierdzić na np przykładzie swojego auta? (auta z roku 2007 i młodszego). Jeśli 1.9 130-konny ma FAP-a to lipa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... Poczytałem co nieco na temat FAP-a w Scenikach II i wychodzi na to, że auta z silnikami 130-konnymi mają ten filtr w standardzie (kicha). Przy moim jeżdżeniu do pracy (kilka km w jedną i drugą stronę) oraz powiedzmy wypad do rodziców (ok 40 km w jedną stronę) na weekend zapcham ten filtr raz dwa... Chyba mam rację?

Przeczytałem też, że przy zapaleniu kontrolki trzeba przegonić auto. Zapewne sposób opisany jest w instrukcji... Może ktoś przedstawi go na forum?

Znalazłem też info, że można ten filtr programowo wyłączyć. Czy to prawda i ile to kosztuje? Czy trzeba też go "fizycznie" usunąć? Jakie to koszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Czy trzeba faktycznie jechać tak wolno czy generalnie chodzi o stałą jazdę? Przecież przy 60, 70 km/h to by mnie wszyscy wytrąbili... Co do usunięcia to dlaczego stanowi to problem? Myślałem, że wyłączenie programowe załatwi problem... Tylko co potem będzie się działo z tym filtrem? Zapcha się na maxa i co? A może usunięcie go polega na wyłączeniu go oraz usunięciu fizycznym czyli wycięciu go. Ile kosztuje taka operacja? Czy ktoś to robił?

 

Regulamin forum jasno mówi o zasadach cytowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to wycięcie i wsadzenie emulatora to koszt ok 2 tys pln.

Co do jazdy w mieście to ja robię codziennie po parę km w tę i spowrotem ;-), od święta jakaś traska i odkąd zalałem elfem SOLARISEM to nie miałem żadnych komunikatów o konieczności wypalenia. Przed wymianą wypalałem 3x na rok ale nie wiem czym było zalane przez poprzedniego właściciela.

Także FAP w GS nie jest taki straszny jak go opisują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma się sprawa z wypalaniem FAPA w scenikach? Co ile mniej więcej to się u Was odbywa? Czy podczas wypalania można wyłaczyć auto? Generalnie mam przed oczami sytuację, że jadę do pracy i muszę przed zakłądem wyłączyć auto... Czy jest to możliwe oraz "zdrowe" dla auta? Czy jak w FAP-ie gromadzi się sadza, to czy ma to jakiś negatywny wpływ na podzespoły w aucie? Czy turbo dostaje w kość jak się ją wypala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!