Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Scenic 2,0 16V 2000 LPG: Jak podpiąć


Gość GazMajster

Rekomendowane odpowiedzi

Gość GazMajster

Witam. Jestem nowy na tym forum, ale udzielam się czynnie na innych forach aut francuskich włączniue z ich moderowaniem.

Ponieważ mam małego klina i nikt nie potrafi mi pomóc zwracam się do Was o pomoc.

A oto ten problem:

Renault Scenic 2,0 16V 2000 r. instalacja gazowa STAG 300

Mam takiego dylemata. Może pomoże mi jakiś magik od elektryki/elektroniki.

Otóż chodzi o kontrolkę GPL znajdującą się na desce rozdzielczej.

Mam zamontowaną instalację gazową STAG300. W skład instalki wchodzi tzw. centralka przełączająca tryb pracy gaz/benzyna. Na centralce znajdują się ledy pokazujące poziom gazu oraz leda pokazująca tryb prazy gaz/benzna/automat.

Ponieweważ nie ma specjalnego miejsca w aucie aby założyć centralkę, zamontowałem ją koło klawiszy otwierania/zamykania szyb tylnych oraz regulacji wysokości świateł po lewej na dole przy kierownicy. Tym samym jest mało widoczna.

Na desce rozdzielczej jest natomiast po lewej stronie nieużywana kontrolka GPL. Chciałbym podłączyć LEDę z centralki do LEDy na desce, aby na bierząco wiedzieć czy jadę na gazie, czy na benzynie. Nie będę się rozpisywał o sygnałach dźwiękowych itd. Chodzi tylko o info w jakim trybie pracuje silnik.

I teraz jest ból.

Rozkręciłem zegary. Są produkcji SAGEMa. Od tyłu są 2 kostki podłączeniowe. Wychodzi kupa kabli. Pomyślałem, że może dostanę się do samej LEDy. Okazuje się, że płytka drukowana elektroniki znajduje się od wewnątrz. Aby się do niej dostać należałoby zjąć wskazówki w ilości 4 sztuk. Niestety nie jest to proste. Ponieważ pracowałem kiedyś w Poltiku na szybkościomierzach domyślam się, że należałoby zdjąć te wskazówki. Ale niestety stawiają zdecydowany opór. Boję się, że coś mogę połamać, bo tam wszystko jest z plastiku. Pomyślałem, że może podpiąć się pod któryś z kabelków w kostkach. Mierzyłem miernikiem, ale chyba w zegarach jest jakaś elektronika, bo nic nie mogę tam wyczaić.

I tu moje pytanie.

Czy może wie ktoś w jaki sposób podpiąć się do tej LEDy pokazującej GPL??

Pomóżcie ludki.

Pozdrawiam.

P.S.

Opisałem to dość łopatologicznie, więc mam nadzieję, że zakumacie o co mi biega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to do zrobienia musialbys miec schemat calego licznika wtedy dojdziesz po schemacie naktorej kostce i na jakim pinie jest sygnal od GPL, jesli nie masz schematu to tylko pozostaje ci rozebranie calego licznika i mierikiem szukac polaczenia dioda<->kostka.

 

zapewne dioda bedzie miala wspolny (-)lub (+) z innymi kontrolkami musialbys to sprawdzic i pozniej w odpowiedni pin kostki podac sygnal z kontrolki w centralce lpg. prosciej sie chyba nie da:)

 

miłej zabawy i duzej cierpliwosci zycze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Czekczek.

Jak już nie miałem wyboru własnie tak zrobiłem. Niestety przez coś musi iść sygnał do tej LEDy, bo nie piszczy miernik za to inne LEDy potrafią się żażyć. I masz tu babo placek. Próbowałem też zdjąć wskazówki, ale bardzo opornie to idzie albo wcale, więc boję się, że coś połamę. A poco mi to??

Może jakieś inne propozycje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest opcja inna, troche bardziej ingerujaca w elektryke autka, mozesz zastapic led ktora jest w liczniku i wsadzic tam jakas nowa, wyprowadzic od niej 2przewody poza licznik do samej centralki lpg, nic ciekawszeo nie przychodzi mi do glowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Podpiąłem się do istniejącej LEDy.

O mało ni popaliłem ścieżek, choć nie wiem czemu, bo odseparowałem tą LEDę przecinając 2 ścieżki.

Później pomyślałem, że mógłbym zrobić właśnie tak. Ale już wszystko poskładałem.

Sądzę, że niebawem wsadzę tam diodę bezpośrednio od centralki. Najprościej i najszybciej.

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!