Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
hejka potrzebuje pomocy. Mam podobny problem czyli bicie kierownicy i kół przy hamowaniu nawet delikatnym, wymieniłem ostatnio tarcze i wszystko było ok ale po ok 2-3 tys znowu powtórka, chciałem zauważyć że tacze wymieniam już drugi raz w przeciągu może 10k kilometrów. Macie jakieś pomysły skąd się to bierze?

 

sprawdz ,czy nie blokują ci sie klocki hamulcowe , zobacz ,czy równo po obu stronach tarczy sie scierają.

Efekt bicia moze byc teź ,że prowadziki po których chodzi zacis hamulcowy przyciera sie i powodyje nierównomierne hamowanie co w efekcie powoduje bicie opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka potrzebuje pomocy. Mam podobny problem czyli bicie kierownicy

Macie jakieś pomysły skąd się to bierze?

Ja mam pomysł. W moim poprzednim Renault Scenic poszedłem na łatwiznę. Trzykrotnie zmieniałem tarcze i za każdym razem się wichrowały po ostrym hamowaniu. Za każdym razem były to jakieś kiepskie tarcze za 160 zł. komplet. W końcu kupiłem Brembo i wszystko było w porządku. Od tej pory nie kupię dziadostwa typu JC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Każde tarcze można skrzywić, nawet Brembo czy Lucasy teraz już TRW. Przede wszystkim przez pierwsze około 300 km, należy jezdzić ostrożnie i nie hamować zbyt mocno (na siłę) nie zjeżdżać z dużych wzniesień z dużą prędkością na samych hamulcach itp., gdyż wtedy nowe tarcze, jeszcze nie "zahartowane" po prostu się pokrzywią, rozhartują od nagłej dużej temperatury i zdeformują. W tej chwili producenci markowych tarcz dołączają nawet ulotkę informacyjną w kilku językach z tym ostrzeżeniem. Tarcze i klocki muszą się pomału do siebie ułożyć, w przeciwnym razie może piszczeć, lub bić na kierownicy. Swego czasu często krzywiłem tarcze i paliłem klocki latem na Zakopiance, a teraz już nigdy mi się to nie zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopię temat. Mam podobny problem. Jeżdżę ostatnio dużo autostradą i zauważyłem owego czasu, że przy bardzo lekkim hamowaniu, właściwie dotknięciu pedału hamulca, przy prędkości około 100km/h pojawia się delikatne bicie na kierownicy. Poza tym czasem czuć było szarpanie, nierówne chwytanie hamulca przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Były to tarcze TRW. Zostały wymienione na oryginały Renault, klocki też. Nie kupione wprawdzie w ASO, ale oryginały co potwierdził mechanik. Z początku było OK. Po paru miesiącach znów zauważyłem bicie. Nie ma tragedii, jest jakby mniej niż poprzednio, ale jednak jest. Drgania na kierownicy widać po jej puszczeniu, podczas przytrzymywania prawie nie czuć. W ostatniej fazie hamowania czasem mam wrażenie, że znów lekko szarpie, ale może to wynika z faktu, że doszukuję się tego... Hamowania żadnego ostrego nie miałem, ogólnie mało hamuję - trasa głównie autostrada i tereny niezabudowane, dużo hamuję silnikiem. Nie mam nawet pojęcia czym mógłbym zrobić krzywdę tarczom. Słyszałem kiedyś opinię, że tarcze mają minimalne fabryczne bicie, które ma służyć odsunięciu klocków od tarcz po hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi z tymi hamulcami w Meganie ale ja też niedawno wymieniałem tarcze i klocki dobrej firmy i bicia nie było tylko przez krótki okres. Po jakimś czasie powróciło. Tarcze na pewno nie były przegrzane. Mam już mocno zużyte opony i być może tu jest problem. Zobaczę co będzie po wymianie opon. W każdym razie to bicie nie jest jakoś strasznie upierdliwe i nic specjalnego nie zamierzam z tym robić na dzień dzisiejszy. Plus jest natomiast taki, że tak silnie wspomaganych hamulców jak w M II nie spotkałem jeszcze w żadnym aucie;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!