Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
hejka potrzebuje pomocy. Mam podobny problem czyli bicie kierownicy i kół przy hamowaniu nawet delikatnym, wymieniłem ostatnio tarcze i wszystko było ok ale po ok 2-3 tys znowu powtórka, chciałem zauważyć że tacze wymieniam już drugi raz w przeciągu może 10k kilometrów. Macie jakieś pomysły skąd się to bierze?

 

sprawdz ,czy nie blokują ci sie klocki hamulcowe , zobacz ,czy równo po obu stronach tarczy sie scierają.

Efekt bicia moze byc teź ,że prowadziki po których chodzi zacis hamulcowy przyciera sie i powodyje nierównomierne hamowanie co w efekcie powoduje bicie opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka potrzebuje pomocy. Mam podobny problem czyli bicie kierownicy

Macie jakieś pomysły skąd się to bierze?

Ja mam pomysł. W moim poprzednim Renault Scenic poszedłem na łatwiznę. Trzykrotnie zmieniałem tarcze i za każdym razem się wichrowały po ostrym hamowaniu. Za każdym razem były to jakieś kiepskie tarcze za 160 zł. komplet. W końcu kupiłem Brembo i wszystko było w porządku. Od tej pory nie kupię dziadostwa typu JC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Każde tarcze można skrzywić, nawet Brembo czy Lucasy teraz już TRW. Przede wszystkim przez pierwsze około 300 km, należy jezdzić ostrożnie i nie hamować zbyt mocno (na siłę) nie zjeżdżać z dużych wzniesień z dużą prędkością na samych hamulcach itp., gdyż wtedy nowe tarcze, jeszcze nie "zahartowane" po prostu się pokrzywią, rozhartują od nagłej dużej temperatury i zdeformują. W tej chwili producenci markowych tarcz dołączają nawet ulotkę informacyjną w kilku językach z tym ostrzeżeniem. Tarcze i klocki muszą się pomału do siebie ułożyć, w przeciwnym razie może piszczeć, lub bić na kierownicy. Swego czasu często krzywiłem tarcze i paliłem klocki latem na Zakopiance, a teraz już nigdy mi się to nie zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopię temat. Mam podobny problem. Jeżdżę ostatnio dużo autostradą i zauważyłem owego czasu, że przy bardzo lekkim hamowaniu, właściwie dotknięciu pedału hamulca, przy prędkości około 100km/h pojawia się delikatne bicie na kierownicy. Poza tym czasem czuć było szarpanie, nierówne chwytanie hamulca przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Były to tarcze TRW. Zostały wymienione na oryginały Renault, klocki też. Nie kupione wprawdzie w ASO, ale oryginały co potwierdził mechanik. Z początku było OK. Po paru miesiącach znów zauważyłem bicie. Nie ma tragedii, jest jakby mniej niż poprzednio, ale jednak jest. Drgania na kierownicy widać po jej puszczeniu, podczas przytrzymywania prawie nie czuć. W ostatniej fazie hamowania czasem mam wrażenie, że znów lekko szarpie, ale może to wynika z faktu, że doszukuję się tego... Hamowania żadnego ostrego nie miałem, ogólnie mało hamuję - trasa głównie autostrada i tereny niezabudowane, dużo hamuję silnikiem. Nie mam nawet pojęcia czym mógłbym zrobić krzywdę tarczom. Słyszałem kiedyś opinię, że tarcze mają minimalne fabryczne bicie, które ma służyć odsunięciu klocków od tarcz po hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi z tymi hamulcami w Meganie ale ja też niedawno wymieniałem tarcze i klocki dobrej firmy i bicia nie było tylko przez krótki okres. Po jakimś czasie powróciło. Tarcze na pewno nie były przegrzane. Mam już mocno zużyte opony i być może tu jest problem. Zobaczę co będzie po wymianie opon. W każdym razie to bicie nie jest jakoś strasznie upierdliwe i nic specjalnego nie zamierzam z tym robić na dzień dzisiejszy. Plus jest natomiast taki, że tak silnie wspomaganych hamulców jak w M II nie spotkałem jeszcze w żadnym aucie;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!