Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

starzenie się benzyny w baku -zimny ciężko odpala


schizm

Rekomendowane odpowiedzi

witam, przerabiałem temat złego odpalania, powód był brudny układ paliwowy. Jest już wyczyszczony, Silnik zapala na dotyk ale.. do około 2-3 tyg. gdy paliwo w baku jest świeże. Po tym terminie zapala ale coraz gorzeje, coraz dłużej trzeba kręcić aż w końcu tylko z gazu zapala. Problem znika po dolaniu świeżej benzyny, i nie ważne czy zbiornik jest pełny czy jest tylko 5 litrów w baku, zapala dobrze gdy mieszanka benzyny jest przynajmniej w proporcji 50% starej 50% nowej. Jak wspomniałem cały układ jest czyszczony, kupione drugie wtryski i wyczyszczone metoda ultradźwiękową i to samo jest na nich. Mam kolegę, ma takiego samego Scenica, też z gazem i ma ten sam problem, ciągle pilnuję żeby miał świeżą benzynę. Dodam że próbowałem paru specyfików dolewać do benzyny ale z marnym skutkiem:( Miał ktoś coś podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś coś podobnego?

Tak, miałem taki przypadek.

Działo się to lat temu...... no jak benzyna jeszcze na kartki była. Kombinowało się wówczas na różne sposoby, a "oszczędności" przechowywało w metalowej beczce. Niestety ta beczka nigdy nie była pełna. Po jakimś czasie postanowiłem zatankować tym paliwem motocykl. I po prostu nie odpalił. Nawet bieganie za nim i próby odpalenia na zapych nie dawały rezultatu.

Po spuszczeniu tego z baku i zalaniu świeżym paliwem silnik odpalał na dotyk.

Ponowiłem próbę z tymi zapasami i efekt był ja wcześniej.

Wniosek- oktany się ulotniły, a w beczce pozostał płyn benzynopodobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to normalne gdy się jeździ na gazie. Pisałem o tym na kilka razy na różnych forach. Początkowo jak kolega - czy ktoś się z tym spotkał, a później już diagnozą do której kolega też dochodzi. Przyczyną tego jest pochłaniacz oparów paliwa, który cały czas pracuje gdy paliwo jest w obiegu i z wielkim apetytem konsumuje co bardziej lotne składniki benzyny pozostawiając te opornie parujące. Problemu nie ma jak się jeździ tylko na benzynie i benzyna nie przebywa długo w baku przy pracującym silniku i często jest odnawiana (tankowanie). Sytuacja się diametralnie zmienia jak silnik gonimy na gazie, a benzyny używamy do rozpałki (albo wcale), a benzyna biega sobie w koło. Wtedy pojawiają się takie problemy, bo zimna benzyna wtryśnięta do zimnego cylindra nie ma ochoty parować. Terapia w takim przypadku jak emeryta chorego na prostatę - mało, ale często dolewać benzynę do baku, albo wyłączyć z obiegu pochłaniacz oparów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to kwestia nie tyle samej jakości benzyny, co jej poziomu? Np. pompa paliwa jest już słabsza i gdy jest mniej paliwa w zbiorniku, pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia. Gdybam tylko bo sam takiego przypadku nie znam. Jaki poziom benzyny utrzymujesz w baku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to kwestia nie tyle samej jakości benzyny, co jej poziomu??
Kolega .Pawel zadał dobre pytanie. Ja również miałem problem z odpalaniem samochodu

przy niskim poziomie paliwa a konkretnie mówiąc przy zapalonej kontrolce rezerwy (tankowałem zaraz po zapalaniu się kontrolki rezerwy). Obecnie minimalnym poziomem do którego dopuszczam to 1/4

baku. Problem znikł. Może również u Ciebie to pomoże. Średnio tankuje 20l Pb 1x na 2 lub 3 miesiące. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jako uzupełnienie. U mnie gdy ten problem wystąpił to kładłem go początkowo na nieszczelną instalację gazową. Później zacząłem to wiązać z poziomem w zbiorniku, bo tak się jakoś zbiegało z 1/4 zbiornika. Jak nalałem do pełna problem wystąpił przy 3/4 zbiornika i minął jak zrobiłem dolewkę świeżej benzyny. Odżałowałem i pojeżdziłem tylko na benzynie, aż zapaliła mi się rezerwa. Od tego czasu jak wyżej napisałem tankuję mało (do 10 lirów), ale często (jak zapali się rezerwa). I tak bezkosztowo rozwiązałem ten problem :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko jasne, pisałem że nie ma znaczenia ile jest w baku, wiec pompa odpada. Mi tak po 3 tyg już w ogóle nie chce zapalać, w takim razie nie będę wydawać kasy na uszlachetniacze do benzyny tylko będę często tankował. A może jakby odłączyć pompę w chwili przełączenia na gaz? wiem że ona musi cały czas chodzić żeby się nie zatarła ale może zapobiegło to by starzeniu się benzyny jak ktoś wspomniał przez ten pochłaniacz par paliw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczny problem miałem w poprzednim aucie. Wstępnie myślałem,że to pompa paliwa,filtr paliwa itd. Po wizycie u znajomego mechanika okazało się, że to poprostu ulatniają się oktany z paliwa i jedynym rozwiązaniem tego problemu jest częste tankowanie. Na dzień dzisiejszy przy tankowaniu auta gazem do pełna wlewam też benzynki za ok.10-15 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jakby odłączyć pompę w chwili przełączenia na gaz?... ....może zapobiegło to by starzeniu się benzyny jak ktoś wspomniał przez ten pochłaniacz par paliw?

Gdybyś nawet odłączył pompę, to i tak w czasie jazdy paliwo w baku chlupocze, szczególnie jak nie jest go za wiele. Właśnie przez jego mała ilość w baku jest miejsce na uwalniające się w oparach "oktany". To podobnie jak z wodą gazowaną w butelce. Jak jest pełna to jej potrząsanie nie powoduje utraty CO2. Jak to zrobisz z prawie pustą butelką, masz wodę lekko, lub niegazowaną.

Jedynie częste tankowanie w mniejszych ilościach, proporcjonalnie do tego ile w danym okresie potrzeba paliwa do rozruchu zimnego silnika, załatwi ten problem bez dodatkowych kombinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a jak odłączyć ten pochłaniacz oparów paliwa żeby wszystko działało jak trzeba? wystarczy odpiąć tylko wtyczkę od niego? nie popsuje się lub nie zakłóci to pracy czegoś innego? zależy mi na każdej sekundzie świeżego paliwa, duże jeżdżę i bardzo często muszę dolewać paliwa i często dochodzi do sytuacji że nie wystarczy zwykła dolewka, muszę pierw wyjeździć stare i wlać prawie 100% świeżego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak odłączyć ten pochłaniacz oparów paliwa żeby wszystko działało jak trzeba?

odłączając elektrozawór nie będzie działać jak trzeba. W baku może wytworzyć się nadciśnienie, gdyż wyzwolone opary nie będą miały którędy uchodzić. Taka 2 mała bomba będzie pod siedzeniem tylnym, prócz tej z LPG w bagażniku. Ponadto uwolnione w oparach paliwa oktany samoistnie nie połączą się ponownie ze zwietrzałą benzyną. Czyli to nie rozwiąże problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a odłączając pompę paliwa? np tak z minute czy 5 po przełączeniu na gaz, mniejszy ruch, obieg, może to chodź odrobinę wydłuży świeżość? czy znów zatrze pompę? w końcu tak skonstruowana jest żeby chodziła cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie że się popsuje tak od razu tylko że coś podobnego jak z klimą, używasz sporadycznie lub raz na rok, bardziej szkodzi niż jak używasz cały czas.

 

[ Dodano: 2010-11-24, 18:54 ]

odłączyłem wtyczkę od pochłaniacza par paliw, zobaczymy jak będzie, codziennie też wlewam litra świeżej benzyny, dam niedługo znać jaki efekt tego będzie.

 

[ Dodano: 2010-11-28, 11:53 ]

parę dni już tak dolewam litra codziennie i silnik zapala na dotyk:) także tematy z mojej strony zamykam, problem tych silników to tylko i wyłącznie stara, zwietrzała benzyna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Ta, mam ten sam problem, w moim Firebird. Auto stoi kilka lat. W ubieglym roku zalozylem nowy wezyk na pompke paliwowa, to odpalal od razu wlasnie na tym starym paliwie, a w ubieglym tygodniu probowalem odpalic to nawet nie dychnal. Rozumiem, ze ulecialy oktany i benzyna jest bezwartosciowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!